Gå til innhold

hva gjør man hvis man må til tannlegen feks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 14 dager. hva gjør man hvis man må til tannlegen, og pappan er på jobb? og man ikke har noen andre som kan være med de. Eg ammer også, så det er jo eg som er matfatet... Kan man ta de med seg? ser ikke for meg att det går helt bra heller.. Sikkert dumt spm, men kjenner eg begynner få litt problemer med en tann, men vet ikke helt hvordan eg skal gjøre det hvis eg får meg time hos tannlegen.... er litt nytt alt dette..:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Ville nok ikke anbefalt å ta med ungen til tannlegen, fordi du kan banne på at den lille da begynner å skrike når du er midt i borringen:)

Det er jo mange tannleger som har åpent en eller flere kvelden i uken, ettersom endel har problemer med å ta seg fri fra jobb eller lignende. Så finn en tannlege som har åpent lenge, og la mannen din ta babyen så lenge. Hvis tannlegen er langt unna, så ta med mann og barn. Da kan de gå en trilletur mens du er hos tannlegen, også kan du heller amme i bilen før dere drar hjem igjen. Med tanke på at du har maten:)

Dere fikser det nok på en eller annen måte...*s*

Skrevet

Jeg var hos tannlegen når frøkna var 9 dager gammel, og hos frisøren når hun var 14 dager. Begge gangene tok jeg henne med, hun sov godt i vognen sin. Ringte på forhånd og sa fra til både frisøren og tannlegen, og de sa at jeg bare kunne ta henne med! Så jeg ville nok tatt med den lille, bare gi mat rett før dere går.

Skrevet

Jeg har hatt med jenta mi i mange lignende situasjoner, til og med i forbindelse med ansettelse i ny jobb. Ring på forhånd så er tannlegen forberedt. Stort sett synes de det er hyggelig å få besøk av en liten baby. Lykke til:-)

Skrevet

Hm. Har ikke pappa krav på fri når mamma ikke kan ta seg av barnet? Dersom den som har permisjon er syk har man i hvert fall det. Dette kan jo omfatte tannlegebesøket også, eller?

Gjelder neppe for frisørtimer da men :-)

Skrevet

Jeg skal til tannlegen i Juli og da regner jeg med at pappaen tar seg fri den lille stunda jeg skal være hos tannlegen. Skal bare på sånn årssjekk jeg da så det tar vel ikke mer enn en halv time iallefall.. :)

Skrevet

Da jeg var gravid sa tannlegen til meg at mange hadde med babyene sine, så det kan nok gå, spesielt hvis du har en hyggelig tannlege. Hvor gammel er babyen? Ligger kanskje og sover hvis den er helt liten, litt større så kan den ligge og leke på gulvet (men det blir vanskelig hvis den har begynt å bevege seg rundt da).

Selv orker jeg ikke ta med babyen, og venter til pappaen har ferie og kan passe på.

Men har med babyen til frisøren hver måned, det går veldig godt!

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe særlig å ha med barn til tannlegen eller legen, spesielt ikke når de er mer enn noen måneder og er mer aktive og kanskje ikke vil sitte i ro i vogna. Mannen min har heldigvis fleksitid, så jeg passer på å få time tidlig eller sent på dagen slik at han kan se til gutten vår, evt tar han avspasering.

Skrevet

Den beste løsningen er at noen andre passer på babyen mens du er der. Som en annen sier, så har mange tannleger åpent på kveldstid sånn at du kan prøve å få time da hvis faren ikke har mulighet for å avspassere (for krav på fri har han ikke). Jeg har heldigvis mamma som jobber i nærheten av tannlegen min, så jeg har levert en "nyammet" baby til henne før jeg har dratt til tannlegen og da har jeg vært ferdig innen neste amming. Begge guttene mine har også tatt flaske, så jeg har også pumpet meg så mamma eller samboeren min har gitt flaske mens jeg har vært hos frisøren (det kan jo med klipp og farge ta en del lengre tid enn et tannlegebesøk).

Det du uansett ikke bør gjøre, er å ta babyen med uten å avtale det på forhånd. Jeg jobber selv med pasienter og det verste er når noen har med en baby/et lite barn uten å ha spurt om det er greit på forhånd. Noen ganger er det greit fordi vi er mange på jobb og de har fått time en tid på dagen det stort sett er lite å gjøre sånn at en kan se etter barnet så lenge. Andre ganger er det helt umulig for oss å se etter barnet og da er det helt håpløst å få gjort det vi skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...