Gjest Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Ja, det vil vi :-) Er vel ingen spesiell grunn, klarer ikke å styre nysgjerrigheten. Visste det med eldstemann også, syns det var kjekt med klær som ikke bare var nøytrale helt i begynnelsen også :-)
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Men hvor sikkert er det egentlig da? Hvis man feks kjøper rosa eller blå klær så er det jo litt kjedelig hvis det er feil.
InsomNina Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Det skal vel være ganske sikkert, men klart de kan også ta feil. Et vennepar av meg fikk vite det ventet en gutt, så de kjøpte masse klær og stæsj i blått.. pusset opp barnerom i guttefarger.. etc. Sjokket ble stort da det kom en jente Vi skal ikke vite det, rett og slett for at det skal være ekstra spennende i det øyeblikket hun/han kommer ut
AS3* Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har ikke helt bestemt meg, men jeg tror ikke jeg vil vite det. Når det er sagt jobber jeg med ultralyd (riktignok på dyr) så det er vel en fare for at jeg ser det selv hvis det er en gutt... Men kan jo be henne la være å lete så hardt. Og personlig syns jeg det er helt greit at en jentebaby går i lyseblått. Jeg tror ikke de bryr seg så mye om fargen de er kledt i, og jeg tror ikke jeg er typen til å bli fornærma hvis folk tror det er feil kjønn, for jeg klarer heller ikke skille spedgutter fra spedjenter når de har bleia på. Rosa liker jeg ikke, så det kommer jeg uansett ikke til å kjøpe.
verpesyk81 og lillesnusk Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn. Det er for at det skal bli spennede når babyen kommer ut. Jeg er ikke så veldig glad i "spedbarnsfarger" (lyserosa og lyseblå), så kommer nok til å gå i kjønnsnøytrale farger uansett. men når babyen blir større, blir det sikkert noe farger etter kjønn. Knæsj rosa/lilla og knall grønn/blå. Dessuten synes jeg personlig at det er så mye "hysteri" rundt dette med å skulle vite kjønn. At man er mest opptatt av kjønn på ordinær UL, og ikke om babyen er frisk og rask. Så det er min/vår begrunnelse, og står for den! ) Hvis spørsmålet kommer opp, så vil jeg si at UL-legen får la vøre å ta ut bilde som viser rett mot herliheten, så slipper jeg i ettertid å prøve å finne ut hvilket kjønn det er. Er jo nysgjerrig, unansett da! ;o)
Makko med to små gutter Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Vi skal det, denne gangen også. Ren nysgjerrighet. Lettere å finne navn. Men helt ærlig det spiller ingen rolle :-) Vi kommer ikke til å kjøpe noe særlig til denne baby'n. Er ikke spes. glad i lyseblått eller rosa, så det får stå til ;-) For dere som ikke vil vite. Jm var veldig diskre når hun "tittet". vi så det ikke, men hun viste oss når vi spurte.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 JA, hadde aldri klart å vente til fødselen Noen jeg kjenner var usikre ved UL, og ba om å få det skrevet på en lapp. Hun puttet så lappen oppi konvolutten, så hvis de ville vite det, skulle de åpne. De åpnet ikke Litt morsom måte egentlig. Men jeg skal vite, selvom jeg allerede "vet" det
Dette er lykken på jord! Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 hehe, herlig forklaring av AS3*. Som om jeg skulle skrevet det selv. Blir det jente her, så blir det en blå jente! Det med konvolutten hørtes kjempe spenennde ut. Da kan man faktisk vente med spenningen litt til. Jeg tror vi vil vite, fødselen og det nyfødte barnet er stort nok i seg selv, så hvorfor ikke nyte de forberedelsene man kan få.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Her blir det nok ei rosa-jente, og en blå-gutt, hvis det er det det blir. Selvfølgelig er det viktigste om barnet er friskt og raskt, og at alt er i skjønneste orden, men det er jo SÅ spennende. Hadde aldri klart å vente jeg nei... Sist også "visste" jeg hva det ble, og har samme følelsen denne gangen
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Mamma og pappa fikk jo beskjed at jeg var gutt Så hundre prosent sikkert er det jo ikke
Lukkelukken og bebibror Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 Vi var på 3D forrige gang, og da så vi det jo fler ganger. Skal ta det denne gangen og
Gutt 08 Jente11 Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har faktisk latt mannen min bestemme denne gangen om han vil vite kjønn eller ikke:) Han har enda ikke bestemt seg... Sist gang hadde vi bestemt oss for å ikke vite kjønn, men pga litt misforståelse på UL så fikk vi vite det likevel. Nå hadde vi egentlig sett det selv også, for bildene var rimelig klare... Jeg heller litt mot at jeg vil vite kjønnet, men denne gangen er det ikke opp til meg. Betyr ikke så veldig mye egentlig annet enn at navnevalg blir halve jobben:)
Littlelady81 Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 Vil først og fremst vite om alt står bra til med babyen, så blir det å evt få vite kjønn en bonus:-) Ennå ca.11 uker til ultralyd, håper tiden fram til da går fort:-)
zearesha Skrevet 15. juni 2010 #15 Skrevet 15. juni 2010 Kjæresten og meg er begge to altfor nysgjerrige til å la vær Mååå vite Faren til datteren min ville egentlig ikke vite, mens jeg bare måtte la vær å be om det pga han, men damen med apparatet hørte feil og fortalte det Så fikk vite det likevel da, og denne gangen er det enighet om å ville vite... Aaah, nyter hvor mye bedre alt er med en annen pappaperson
jippijegharfødt Skrevet 15. juni 2010 #16 Skrevet 15. juni 2010 Vi visste ikke med førstemann. Denne ganger er det litt tvil, men heller mot å ikke vite. Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns det var så morsomt å ikke vite. Ekstra spennende på slutten av fødselen også, når jeg, mannen og jordmødre var spente på hva som kom ut.
nr2erpåveg Skrevet 15. juni 2010 #17 Skrevet 15. juni 2010 Viste ikke kjønn sist og vil ikke vite det nå (selv om jeg ser det blir utfordrende og finne 4 navn). Angret IKKE på at jeg valgte å vente sist. Det føles mest riktig for meg å ikke tjuvstarte, og ekstra spennende for familie og venner.
nr2erpåveg Skrevet 15. juni 2010 #18 Skrevet 15. juni 2010 Du er omtrent gammel som meg, og jeg ble også tittet på gjennom ultralyd. Men det det skal sies at ultralyden har blitt en del bedre siden da!
lady82 Skrevet 16. juni 2010 #19 Skrevet 16. juni 2010 Jeg spurte min kjære om han ville vite det, han sa at det hadde bare vært kjempekjekt, og ganske vanskelig om vi ikke visste det å gå å lure... jeg ble kjempeglad når han sa det, jeg er nemlig slik som ikke klarer å lavær å klemme på pakker dagene før jeg skal åpne de... så ja, vi vil vite det:) kommer samtidig til å kjøpe endel nøytrale klær sånn incase:)
SAE + MAE <3 Skrevet 25. juni 2010 #20 Skrevet 25. juni 2010 Vi vil absolutt vite det så fort som mulig ja! Er jo like spennende å få vite det på ultralyd som ved fødselen, syns nå jeg. Og da har man god tid til å tenke på navnmuligheter og vite litt om hvordan man skal pusse opp barnerommet *gleder meg* Fikk også streng beskjed av kommende svigermor om at vi måtte si ifra med én gang vi visste hva det ble så hun kunne begynne å handle
Prins-07-Prinsesse-11 Skrevet 25. juni 2010 #21 Skrevet 25. juni 2010 Vi vil veldig gjerne vite det...jeg er såååå nysgjerrig at jeg ikke klarer å vente. Så er det kjekt å vite hvilke farger man skal kjøpe på klær og annet,MEN de kan jo ta feil da.Det gjorde de med min første.Jeg fikk flere ganger bekrefta at jeg skulle få jente, men når den lille kom og det var en gutt så ble vi veldig sjokka:D
babymama88 *på overtid* Skrevet 25. juni 2010 #22 Skrevet 25. juni 2010 jaa måå vite, er den første og er i gang me planlegging av rom. Er spennende nok å se hvem dette lille mennesket er når det kommer ut og hvordan det ser ut Tidlig ul neste uke, men er nok for lite til å se kjønn og vanlig ul i august cant wait
mastermind Skrevet 25. juni 2010 #23 Skrevet 25. juni 2010 Vet ikke.. visst ikke sist, nå har jeg litt lyst å vite, med tanke på det praktiske. Om jeg gidder å ta frem alt det rosa tøyet. Mannen heller mer mot å ikke vite, så vi får se hvem som "vinner"
tommelise-31 Skrevet 25. juni 2010 #24 Skrevet 25. juni 2010 Har tre barn, og har ikke visst hva det blir på noen av dem. Er nå gravid igjen, og skal ikke vite det denne gangen heller. Utrolig spennende på selve dagen barnet kommer, og kjekt å se på både jente- og guttenavn underveis syns jeg
Ella78 m/ A&M Skrevet 26. juni 2010 #25 Skrevet 26. juni 2010 Jeg tror vi må vite, om vi får muligheten til det. Jeg ville bli gaaaal av å ikke vite. Og så trenger jeg tiden til å gruble over navnevalgene (som far kommer med, for det er hans tur til å velge navn)... Og så syns jeg det blir mer virkelig når man vet kjønnet, og jeg vil gjerne handle klær med enten gutt eller jente i tankene... Trenger ikke nødvendigvis bli blått og rosa for det, vel? Uansett, dette er jo et personlig valg så alle får gjøre som de vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå