Gå til innhold

Da var det hele over

solvip

Anbefalte innlegg

Fikk med piller hjem for å få ut den lille døde spiren som hadde stoppet opp på 7+2. Tok hele 7 timer før det begynte å blø og ut på natten startet krampene som gjorde helt synnsykt vondt og holdt på i noen timer. På morgen i dag var det over men føler meg helt svimmel og rar men det er nok på grunn av jernmangel som var lavt fra før. Så nå er det bare å ha i seg jerntilskudd og på etterkontroll i mrg.

Fortsetter under...

Jeg fikk også piller (cytotec) med meg hjem for to uker siden. Var da i 12. uke, tok to timer før blødningene begynte og smertene tiltok. Grusomme, grusomme smerter! Synes disse smertene var verre enn smertene jeg hadde under fødsel nummer 1 og 2. Jeg fikk med meg Voltraren som smertelindring, men måtte ringe legevakta for å høre om jeg kunne fylle på med ibux - det fikk jeg lov til og smertene avtok kort tid etter.

Håper du har kommet gjennom det verste ved aborten og at tiden vil gi deg (og oss andre her inne) en liten spire som holder seg fast i 9 mnd :-)

Mange klemmer fra meg

Jo takk du de krampene med smerte var helt forferdelig vonde! Fikk pinex forte og 2 stk diclofenac som smertestillende og de to sist nevnte hadde jeg brukt opp lenge før det værste tiltok....kom på at jeg hadde to valium et eller annet sted og fant fram de som jeg også tok men ingenting hjalp stort....svimte av to ganger gjode jeg også. Ikke for å skremme noen her dette. Det er ikke like vondt for alle og har gjort dette en gang før og da gjorde det ikke så sinnsykt vondt.

Huff, det høres ikke godt ut.. Jeg føler virkelig med deg, vi er i samme båt akkurat nå. Jeg beynte å blø på søndag, da var jeg 10+1 og i går morges var vi på UL og fikk konstatrt et livløst foster som hadde sluttet å vokse i uke syv. Ble tabletter her også, de første timene etterpå skjedde ingenting, men i går kveld, nesten tolv timer etterpå fikk jeg skikkelige "fødselssmerter" og blødde det ut. Det hele tok bare fem minutter for min del, så gikk det tilbake til murringer, så jeg var nok heldigere enn deg. Var tilbake for kontroll i dag og tar nå en tablettrunde til for å bli ferdig med etterblødningene så fort som mulig.. trist og vondt på alle måter, men det var vel en mening med det. Vi får håper det klaffer fort igjen!

Til deg anonyme over som spurte om hvorfor; for min del tar jeg mye heller smertene og prosessen med tablettene enn narkose og utskraping, det føles mer naturlig og mindre klinisk. Det er vel ulikt hva folk foretrekker, noen synes sikkert utskraping er greiere.

Lykke til videre, Solvip!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...