Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Min sønn har hatt en stygt fall i dag og slo hodet sitt kraftig. Rett etterpå ville han legge seg - noe som er forståelig da det for lengst var hans leggetid. Men nå tenker jeg litt på hjernerystelse. Man skal jo ikke sove om man mistenker dette. Nå sover gullgutten søtt - og jeg vet at han blir umulig å vekke. Når han først har sovnet- da sover han. Hvordan opptrer hjernerystelse? Andre ting enn søvn jeg kan se etter?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Har du prøvd å google? Evt ringe legevakten om det var et veldig slag mot hodet?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Jepp! Legevakten tar ikke telefonen , og google hadde lite å fortelle. Synd du ikke heller kunne hjelpe! Da ringer vi oldeforeldre, for besteforeldre visste ikke så mye de heller. Mye bedre å høre med noen som har erfaring enn å lese i et leksikon - derfor er jeg her inne på denne siden; nettopp for å spør etter hjelp. H.I.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Kvalme, og oppkast. svimmelhet er vel noen av symptomene på hjernerystelse..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Besvimer, kaster opp, blir bleik og ulik seg selv.
Rampongi Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Kvalme og tung søvn. Vekk gutten etter noen timer! Jeg la meg til å sove etter hjernerystelse en gang og slet veldig med meg selv med å våkne morgenen etterpå. Den andre gangen jeg gjorde det, fikk jeg samboern til å vekke meg midt på natta, for så å sove igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 jo, men iblant kan det være bedre å lese googlede sider fra legevakt feks. Men ja, kalme, oppkast. Svimmelhet, trøtthet. Vekk barnet hver 2. eller 3. time hele natten og få ordentlig kontakt med det. Hvor gammel er barnet? Kan man prate og kommunisere med det?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Symptomene er nå allerede nevnt. Sikker diagnose stilles med bildediagnostikk, men hvis du har sterk mistanke SKAL du vekke sønnen din minst tre ganger i løpet av natten. Vet ikke hvor gammel han er, men ved tegn til forvirring/desorientering bør du kontakte lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå