Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Del Skrevet 13. juni 2010 Hei! Hadde sex 23 dager etter 1. dag av siste mens. Kan man bli gravid da? Eller er det for sent i forhold til at eggløsnigen kanskje er over? Hadde sex 14 dager etter 1. dag av siste mens også, men da fikk han bare utløsning uten å få orgasme.. (han synes det er litt skummelt enda, at vi har begynt å prøve, så prøvde egentlig å unngå å komme inni meg.. Men han holdt seg inne hele tiden da, så muligheten er kanskje der?) Men så ble han tryggere da, så sist kom han inni meg som før jeg sluttet på pillen. Men det var da altså 23 dager etter, så er vel sikkert for sent? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141974436-kan-jeg-ha-blitt-gravid/
camilla1983 Skrevet 24. august 2010 #2 Del Skrevet 24. august 2010 Akkurat dette med når eggløsning er i forhold til mens tror jeg varierer litt. Det er som regel ca 14.dager etter, men kan være før eller seinere så vidt jeg har skjønt. Når det gjelder utløsning/orgasme hos mannen, så er det utløsningen som inneholder spermiene. Om han får utløsning, spiller det ingen rolle om han har fått orgasme eller ikke. Dermed er sjansen ganske stor om utløsningen var inni deg, og om den ikke var det, kan det allikevel hende det har sluppet ut noen få sædceller som har funnet fram. Når alt dette er sagt, så er det jo også greit å være klar over at det er veldig vanlig å prøve i noe lenger tid før man treffer. Det gjelder ikke alle, men veldig mange.. Men jeg ser jo også at innlegget er skrevet for to måneder siden, så du vet det vel for lengst om du er gravid eller ikke til nå. Uansett, ønsker jeg deg lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141974436-kan-jeg-ha-blitt-gravid/#findComment-142239331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå