<3 mi corazoncito <3 Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Dere er kanskje ikke så hysteriske her inne, nå som dere er over "3mnd kneika" he he Blir faktisk livredd av å lese inne på 1trimester, er det såå vanelig med MA/SA som det ser ut som?? Jeg er idag akkurat 6uker på vei, og kjente lite før jeg var 5uker. Da kom kvalmen og ømme pupper... Men når jeg våknet idag, var jeg ikke kvalm og ikke var puppene ømme.Kan det pluttselig bare forsvinne slik fra en dag til en annen? Kanskje er jeg tilbake til "samme gamle" imorgen? Høres kanskje litt teit ut, men av å sitte å lese der inne som annehver spm handler om MA/SA så begynner jeg nesten og tro at jeg kan ha hatt en MA... Skal heldigvis til legen på tirsdag, men det er vel ikke mulig at hun kan se noe så tidlig, eller kan hun det? =)=)
*Lissi* Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Venter mitt 5. barn og har aldri opplevd hverken SA eller MA. Er jo slett ikke alle som opplever det da:-) Da eg ventet gutten min fikk jeg ikke ømme pupper før i uke 16. Tror slikt er veldig forskjellig. Og symptomer kan forsvinne uten at det er noe galt. Skjønner veldig god du er nervøs. Tror de aller aller fleste er det i begynnelsen. Kjenner på hvert et symtom og murring. Det går jo som regel bra! Kos deg med magen og lykke til fremover! Klem:-)
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Hehe, ja mye snakk om det. Man blir jo livredd av å lese hva alle skriver.. Prøv å ikke les så mye om alt det negative som blir skrevet. Du vil nok kjenne ulike ting i kroppen hver dag/uke. Ingen dager er like. Ihvertfall ikke for meg. Puppene svulmet opp noen dager etter IKM. Kjente litt en dag og ingenting en annen dag. Fremdeles er det slik (er i uke 14). Det samme med kvalmen. Jeg kunne kjenne litt kvalme om morgenen eller før/etter mat. Noen dager kjente jeg ingenting. Veldig opp og ned. Tror ikke det er noe som er fasitsvar. Prøv å slapp av og vent til du kommer til legen. Ikke bekymre deg. De fleste aborterer IKKE! Lykke til Klem fra
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 jeg hadde ett par dager i uke 7 da jeg var i kjempeform, ikke kvalm eller noenting, orka å gjøre masse... ble bekymret. Men det gikk over kvalmen og trettheten kom tilbake og vel så det... men viss du er usikker så er det bedre å ringe legen og spørre, ikke gå og vær engstelig uten grunn. Tipper du får komme inn å måle om HCG stiger eller synker. Lykke til. Og gled deg heller over gravidieten nå enn å ta sorgene på forrskudd. Mest sannsynlig så går det bra
*Nøtta* Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Det er vanligere at det går bra,enn at det ikke går bra. Prøv å husk at de som opplever en abort,har ofte et behov for å prate om det for å bearbeide og sånt,og med de det går bra med har det jo selfølgelig ikke. Derfor blir det ofte et "feil bilde" på sånne forum som dette,for det er her de som mister for utløp for noe av sorgen. Jeg kjenner igjen følelsen din av å være bekymret for abort,var det selv,men tilslutt la je gom tanken min slik at så lenge jeg ikke blødde,så tenkte jeg at alt var bra. Det fungerte veldign bra for min del. Og ja,symptomene kan virkleig komme og gå over natten... ALT er normalt.
<3 mi corazoncito <3 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2010 Tusen tusen takk for svarene! Det hjalp, og jeg fikk endret litt på tankegangen min.. Etter alt det "vonde" man leser så er det lett og tro det er noe galt, med engang ting bare føles litt anderledes! Ja jeg forstår at de som mister har behov for å prate om det, og at det er på forum som dette man ser mye av dette. Men virka bare som det var så vanelig, og at det er mange som opplever dette. At jeg ble direkte vettskremt.. Krysser bare fingrene for at alt er som det skal når jeg skal til legen på tirs. =)=) Mest sansynlig er det vel sikkert det, så tror jeg skal holde meg litt unna 1trimester fremover, så slipper jeg og tro at ditt og datt skjer meg bare pga jeg har lest om det osv.. Hormonene lever jo også sitt eget liv for tiden. Lettere sjokkert over hvor kort terskel det er fra latter til gråt.. og fra glede til sinne,,, hehehe
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Man får vanligvis et litt skjevt bilde av hvor vanlig SA/ MA er ved å være på slike forum...Her kan du lese litt beroligende fakta; 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra ** 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre. http://www.ammetaka.no/svangerskap/ufrivilligabort.php Jeg hadde selv veldig av-og-på symptomer i 1.trimester; kunne f.eks være veldig kvalm en uke, og så helt bra neste uke osv osv- og her sitter jeg 26 uker på vei snart, og i aller høyeste grad gravid;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå