MaMi Angel <3 Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Den siste uken har jeg hatt litt småblødninger. Bare litt på papiret når jeg har tørket meg. Ikke kjent noe som helst smerter eller noe, og det har liksom bare vært litt og så har det gått over.. fredag fikk jeg litt mere, men det gikk også fort over. Helt fin og ingenting mere før igår ettermiddag. Da var det en ny runde, litt blod bare. Hadde bind på i natt for sikkerhets skyld, to flekker bare. Men kom litt mere på morran. kjente bitte litt murring, men klarer ikke å kjenne om det er mine nerver eller noe annet. Ringte legevakta og fikk komme dit. Legen satt å hørte meg forklare hvordan det har vært. Hun tok ingen prøver av noe som helst slag, men mente likevel dette var en SA. Men hun sa jeg kunne gå til fastlegen i morgen og få tatt hcg måling. Akkurat nå sitter jeg bare å gråter. Er vel ca 9+5, hvis det er noe der.. Har to fra før, så dette er jo en fantastisk bonus.. Men likevel gjør det veldig vondt. Jeg kjenner at jeg har vondt i kroppen, men har fortsatt ingen smerter.. Er bare trist og lei meg.. Er det ikke vanlig at det blir tatt flere tester? Må jeg bare gå å vente på å se om det skjer mere? Vente på smerter? Huff, dette ble rotete. Måtte bare få ut litt. Mannen min er borte og har lite familie rundt meg. Ungene er heldigvis hos farmor sin. Vet at det er mange som blør litt i starten, og ble så paff når hun legen bare konstaterte det uten å sjekke noe. Nei dette ble ikke en god søndag for meg.. (((
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Huff kjære deg, du har ikke vært heldig med legen hvertfall. Om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med gynekologisk på det sykehuset du hører til. Du burde absolutt få komme inn til en UL. Trist å høre at du er alene hjemme også Men prøv å tenk positivt også. Det er jo vanlig med litt blødninger. Skal krysse alt jeg har for deg. Masse lykke til. Trøsteklemmer sendes herfra
MaMi Angel <3 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2010 Takk for klemmen. Den var god. Kan man ringe sykehuset selv eller skal dette gå igjennom fastlegen?
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Ring sykehuset selv du Det har jeg gjort før hvertfall:)
<3OSS<3 Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Når jeg var 19 år og gravid med førstemann begynte jeg å blø i uke 8 (var bare en liten skvett). Jeg satt barnevakt for barna til søstra mi og hadde enda ikke sagt til noen at jeg var gravid. 1: Jeg hadde ikke tlf så jeg kunne ikke ringe noen. 2: Dette var langt hjemmefra og jeg kjente ingen i nærheten. 3: Jeg hadde ansvaret for 2 små barn. 4: Jeg var pissnervøs... Sprang opp til han som leide ut leilighet til søstra mi og måtte forklare situasjonen. Viste seg å være en kjærnekar som sendte fruen ned for å passe barna og kjørte meg på legevakta. Når jeg kom dit ble jeg møtt av ei dame som stoppet meg i døra og etter at jeg hadde sagt hva det gjalt sa hun at det sikkert var en SA så jeg måtte bare dra hjem, legge meg på sofan og forvente at dette kigg "gæli vei". Jeg var helt i sjokk, så jeg gikk tilbake til bilen og var helt sikker på at dette gikk galt. Husker at jeg skalv. Men han som kjørte meg dit kikket på meg og spurte: Skal vi finne oss i dette da? Kjører deg på sykehuset jeg! Så vi dro på sykehuset, kom inn til en trivelig, ung mann som tok UL på meg... Allerede før det sa han at blødningen var så beskjeden at det sikkert ikke var noe farlig... Jeg hadde heller ikke smerter (ut over de som alltid er tilstede i et svangerskap). Og han hadde rett... Det låg ei lita bønne der inne og var sprell levende Han er i dag 9,5 år. Det kunne sikkert like gjerne vært en SA, men jeg mener at dette burde bli tatt mer på alvor... Greit at det ikke er mye å gjøre med det, men jeg tror ikke det er fornuftig å sende jenter/damer hjem med en beskjed om at nå går det til h... Føler i ettertid at det faktisk kunne gått galt dersom jeg bare hadde dratt hjem etter jeg var på legevakta. Det kan nemlig ikke være særlig sunt når man er gravid å være i den tilstanden jeg var i den kvelden. Så det er bare å stå på krava damer. Sørg for at dere får en opplevelse dere kan leve med for dere skal ikke finne dere i hva som helst!
AO3 Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Jeg tenker også at det er lurer å ta kontakt med fastlegen (hvis han har UL-apparat) eller gyn på sykehuset. Det er ikke bestandig legene på legevakta tar ukompliserte aborter tidlig i svangerskapet så alvorlig, de tar jo imot alt mulig rart på ei vakt, og må dessverre prioritere... Når det er sagt, er det ikke sikkert noe er galt, heller. Det er mange som blør i begynnelsen uten at noe er galt!
<3OSS<3 Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Ja, så tar vi det jo forskjellig også. Noen tar alt med knusende ro og noen blir hysteriske, men når vi jobber med folk må vi ta dette med i betraktning Men man bør bare ikke gi seg dersom man møter noen som ikke tar hensyn mener jeg. Det er greit at de vet at dette kan gå galt og at det ikke er noe de kan gjøre, men det kan faktisk være mer enn bare en SA også... Har også vært inne for EXU og hvis jeg hadde møtt denne damen da hadde jeg nok ikke vært her i dag.
MaMi Angel <3 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2010 takk for svar. Oppi alt er det godt å se at andre har opplevd liknende og det har gått bra. Er ikke gøy å oppleve slik behandling. Og når hun spurte om jeg hadde flere barn fikk jeg følelsen av at hun mente at siden jeg hadde to så burde det ikke være noe problem, og så sa hun at det som regel ikke tar lang tid å bli gravid igjen etter SA.. Ja ja.. enkelte burde kanskje ha et eget kurs i empati... Har snakket med en venninne som er sykepleier. Hun mente det ikke hørtes ut som SA, men jeg burde få det sjekket ved UL. Jeg skal ta kontakt med fastlegen i morgen og få henvisning. I tillegg skal jeg sende klage til sjefen for legevakten her, og klage på behandlingen. Er uansett ikke en måte å bli møtt på. Vet at kroppen ordner opp dersom det ikke er levedyktig, men likevel.. Babyen er jo veldig ønsket.. Takk igjen alle. )
<3OSS<3 Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Helt enig i at du bør sende inn en klage jeg altså. Du får tenke som så at hun ikke kan finne ut hvordan hun virker på folk dersom ingen sier det til henne Synes det er rart den opfatningen mange har med at dersom du har flere barn går det liksom greit å miste også... Søstra mi fikk den i fleisen når hun skulle sterielisere seg at dr lurte på om hun ikke kom til å angre dersom hun mistet en av barna sine??? Hun har 4 barn og døde nesten siste gang hun fødte. Kan jo ikke akkurat erstatte en av de hun har nå med å få en til heller. Ønsker deg masse lykke til jeg Det går sikkert fint. Håper vi kommer etter om ikke lenge
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Skal krysse fingrene for deg Shaliana
<3OSS<3 Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Må krysse hardt da Skal på sykehuset og få nyheter i morgen
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 Oi så spennede da Da skal jeg hvertfall krysse fingrene og alt som krysses kan. MASSE lykke til og si fra hvordan det går
<3OSS<3 Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Jau Håper det er gode nyheter da. Dr tror jeg har hatt eggstokkbetennelse så jeg skal bare dit for å sjekke om alt er i orden. Håper selvsagt de er ok og fungerer som de skal
nordt Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Jeg var på legevakten i morges, voknet 06.30 av fryktelige smerter og mye blod, dær ble jeg sendt til GU med det samme, det de tok ultralyd og tok MANGE tester. Fant ut at fostersekken var kommet langt ned i livmoren, neste til halsen. Men han kunne ikke si forsikkert om det var SA før på torsdag, da jeg skal tilbake. Har mye blødninger ennda + smerter. Veldig trist og uvant, da dette er mitt første svangerskap. Er 6 uker nå.
<3OSS<3 Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Så synd når det blir slik og det er et h å gå og ikke vita sikkert hva som skjer. Heldigvis ble du tatt på alvor og undersøkt skikkelig. Krysser fingrene for deg. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå