Gå til innhold

åå blir så irritert og lei meg..!!klage klage klage....

★tøysekroppen&prinsene★

Anbefalte innlegg

jeg har en gutt fra før på snart 12år som gleder seg stoort til lillebror endelig skal komme til oss....ventet på ham lenge alle sammen...og for oss spiller det kaine kaserolle hvilke kjønn det ble...

poenget er at etter vi var på ul så har jo "alle" vært så nysgjerrig på om vi venter gutt/jente.... og når jeg med stjerner i øynene forteller at vi venter på en liten gutt blir folk også farmor og tante og enkelte venner..litt sånn:" ååå..en gutt til?jaja...." eller åå kunne dere ikke tnekt dere en jente?en av her liksom??

hva feiler det folk? har mest lyst nå å si rett oppi trynet deres til de som ikke vet det at vi har vært gjennom 3 ivf forsøk for å få denne lille gutten så kanksje de får ett annet syn på det...er det en uskreven regel eller at man "skal" ønske seg en jente om amn har en gutt fra før???? for jeg begynner seriøst å lure på enkelte...syns det er en ufin ting å si jeg....:( jeg tuller ikke når jeg sier at samtlige har en kommentar som ligner dette når vi forteller at vi venter en gutt til....

kankskje jeg er sår og hormonell når det gjelder dette her men sambo er heeelt enig med meg.....akkuarat om om "alle" hadde blitt mye gladere og mer oppspilt om vi ventet en jente...skjønner det ikke jeg...de har ikke måtte streve stort med å få sine barn tenker jeg...(?) herregud at det skal være så viktig med en av hver...

dagens frustrerte innlegg fra meg:)

Fortsetter under...

Dette er nok en av årsakene til at vi ikke vil vite kjønnet - det at "alle andre" bryr seg med det, gjerne vil vite det - og kommenterer det akkurat som de vil. Når folk har spurt "Ja, men hva ønsker du deg da?" så har jeg svart (som sant er) at det ikke spiller noen rolle, og da blir det liksom ikke så mye mere snakk om det.

Når babyen er ute tror jeg folk er mindre opptatt av kjønnet, for da er jo verdens vakreste skapning der, uansett om den har utover- eller innovertiss ;-)

Luksus :-)

Du kan fortelle både eldstemann og alle andre at dere har en god sønn fra før, så derfor vil dere selvfølgelig gjerne ha én til av samme sorten!

Jeg kan forstå at noen drømmer om ett barn av hvert kjønn, en stor barneflokk på nøyaktig tre jenter og to gutter, eller har andre fikse idéer om hvordan verden skal se ut. Men barn er små mirakler og de skal ikke skal selges som hyllevarer. De kan bli stygge eller pene, kloke eller dumme, friske eller handicappede, men det aller viktigste er at vi elsker dem som de er.

Og det er jeg ikke i tvil om at du gjør. Når du tenner på alle plugger eller blir fortvilet, så er det de plagsomme hormonene som hjelper deg til å bli verdens beste mor og støttespiller for nurket i magen.

Hei Tøysekroppen...

Her er litt samme problemstillingen...

1. Skal dere ikke ha barn snart? Det er jo bare dere som ikke har barn nå...og du er jo så barnekjær! (ÅH? Det visste jeg ikke...)

2. Åh...er du endelig gravid? VIL du ha gutt eller jente? (Jo vi tok blått reagensrør for å være sikker...)

3. Skal dere ikke snart ha et barn til? Ingen ønsker å være enebarn med gamle foreldre...

4. Hva skal du ha ENDA et prøverørsforsøk...kan du ikke være fornøyd med den du har?

5. Har du misstet? IGJEN? Huff det var jo trist...men det var sikkert en mening med det...kanskje kroppen din prøver å fortelle deg noe (trodde jeg skulle myrde kjerringa...)

6. HVA enda flere forsøk? Du har vel satt ny norsk rekord (det var virkelig en som sa det her om dagen!!!)

7. Er du gravid? Så hyggelig...håper det går bra denne gangen da...

8. Når er det UL? Dere vil vel vite kjønnet? (At det er friskt er kanskje ikke så interessant eller?)

9. Åhhh du får helt sikkert en jente fordi du er så kvalm denne gangen...og magen er så tidlig stor...og rund...ALT tyder på det...det er jo mest gøy da...å ha en av hver...og gutter er jo så viltre...og jeg spår ALLTID rett..

OSV

De dumme utsagnene tar aaaaaaldri slutt...

jeg ønsket meg mange barn tildlig i lvet...har hatt barneønske i 15 år...og utrolig ubeskrivelig forundret og takknemlig over at ICSI faktisk virker på meg!!!

:-D

Klem!

Litt hormonell om dagen...nemnte jeg det?

takk for innspill jenter!!:) godt å lese det dere skriver!

tigermamma...ble ganske rørt av det siste avsnitte ditt jeg:) er sånn jeg føler det... at jeg må slå ett slag for lillebror her!!!:)han er jo tross alt en av de viktigste i livet mitt...både på innsiden og utsiden...

stjernoye..jeg skal prøve å ikke bli så veldig provosert..kanskje heller slenge en kommentar tibake neste gang noen har noe de vil si ang kjønnet.....stoppe brødboksen der og der...;)klar for ett cafe besøk i morgen???:D...

nurket:kjenner meg veldig igjen i flere av punktene dine.....!!enkelte eier ikke takt og tone dessverre:(

klem til alle...

Annonse

og snøfilla!:)

vi var litt farm og tilbake heelt i begynnelsen om vi skulle vite eller ikke...for sant og si så betyr det faktisk ikke noe for oss...

men nysgjerrigheten tok overhånd for lenge siden nå;) men uansett...takt og tone er lov...hvis ikke folk har noe positivt å komme med så kan de bare klappe igjen for min del....ihvertfall når det gjelder sånne ting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...