Gå til innhold

Hva forventer dere av en fotballtrening for småbarn ca 6år?

Anbefalte innlegg

Min eldste var på sin første fotballtrening forrige uke og jeg er veldig skuffet. Han er veldig ivrig, og jeg syns hele opplegget var dårlig. Treningen varte en time, men vil egentlig kun si ca 20 minutter, Dårlig organisering ble til at ungene nesten bare ble stående der, og ikke vite hva de skulle.

Nå har vi avtalt møte med en trener et annet sted, håper det er litt bedre der..

Hvordan er deres treninger?

Fortsetter under...

Fotball for 6 åringer skal være GØY!!!

Her møtes vi, alle samles og det snakkes litt. Så spiller de fotball i 30 - 45 min. Innimellom blir spillet stoppet tusen ganger for å forklare.

Bare moro og lek. Men de små synes det er superseriøst haha

Mamma står på sidelinjen og heier uansett hvem som har ballen ;)

De viktigste er at det ikke blir så mye ventetid for de små. De vil kose seg og spille ball alle mann :)

Husk på at nivået til de små er det veldig forskjell på når de er så små. Min gutt på 7 år kjeder seg litt innimellom fordi han spiller på et lag hvor han hele tiden er best.

Jeg prøver å forklare at det er viktig at alle får sjansen til å være med i spillet og at det viktigste er å delta og ha det gøy. Spille ball til hverandre og gjøre hverandre gode!

Mye du som mamma også kan gjøre ;) Lykke til videre med fotballen.

Det er lykke å stå på sidelinjen!

GØY? Ja det skal være gøy, men er det gøy å stå ikke vite hva man skal gjøre da? Min gutt ble skuffet da det ikke var mere "action". Den ene "treneren" var en 13 år gammel jente

Uff nei det er ikke bra. Og særlig ikke om barna blir stående stille.

Hos oss har vi 3 voksne menn som trener 7 åringene. De er 25 stk og blir fulgt opp helt greit :)

her e det foreldredrevet fram til de er 13, så her er det en 4-5 pappaer som organiserer, de er via fotballklubben her, men får ikke trenere derfra. På treningenei fjor når de var 6-7 var det LEK, de ble delt i to lag og spilte, men ikke så masse trening på teknikker og sånt, men oppfordra til passninger og ikke være ego med ballen osv, i år er halve treningen teknikk, passninger, headinger, dribblinger osv. og siste halvdel kamptrening.. Min sin stoooortrives, men han er skikkelig fotballgutt..

Annonse

Hos oss er det og foreldrervet. dvs. at vi er prisgitt de foreldrene som setter av sin tid. Alle kan melde seg til tjeneste, så det er ingen unskyldning for dem som ikke er fornøyd.

hehe, men så kommer vi til sakens kjærne. Jeg liker ikke måten det er organisert på og har desverre heller ikke mulighet til å bidra. Da har jeg valgt å la guttungen prøve seg litt i bagynnelsen og så nå er han medlem av laget men trener ikke. Så han kan bli med senere om jeg får sjangs til å bidra, eller de som bruker tiden sin driver det på en måte jeg liker.

MEN jeg ville ikke finne på å kritisere dem som gjør så godt de kan helt frivillig og uten lønn når jeg ikke tilbyr meg å bidra selv;-)

Håper jeg kan stille opp med noe etterhvert, for jeg har trenerutdannelse innen et annet felt og det er jo litt synd at jeg står der på sidelinjen når jeg har en del kunskap om trening i regi av NIF, pedagogikk o.s.v

Samt at jeg var ganske god i fotball selv om jeg får lov å skryte litt;-)

Håper opplegget endres til mine barn begynner i alle fall...... Hvis de blir interesserte.

Vi har fotballbanen som nærmeste nabo, så på ettermiddager/kvelder hvor vi er ute i hagen, så både ser og ikke minst hører vi dem....

Jeg tror disse barna er noe eldre enn seks år, men ikke mer enn 7-8 kanskje.

Har aldri i mitt liv hørt så mye bannskap og roping som de 3 voksne mennene som er trenerne deres klarer å lire av seg på den lille timen de bruker. Det er helt forferdelig å stå på sidelinjen å høre på. Synes det er uhørt at voksne menn oppfører seg slik når de skal trene og være forbilde for unger fra 6 år og oppover.

Selve det praktiske innholdet og hvordan de legger opp denne timen har jeg ikke fått med meg, men skal mine barn begynne med fotball, så tror jeg vi må kjøre til en annen kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...