*shehasmyheart* Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Hei dere:) Har en liten gutt på 4 uker. Han gulper så ekstremt mye! I går stod spruten ut over skuldra mi og ned i sofaen. Pleier ikke være sprutgulp. Mer at det renner ut. Men det virker så mye. Han legger på seg. Og vet jo at det er vanlig med gulping. Men det er så slitsomt, og det bekymrer meg litt faktisk. Ser andre som bare ammer og legger de rett ned i vogna eller på gulvet. Det er overhodet ikke mulig her. Jeg prøver å holde han "oppe" litt etter amming, men føler ikke det hjelper så veldig. Noen som har noen råd? Noen som det har hjulpet på etterhvert? Kan det gi seg før han er ett år? Jenta vår sluttet helt ved nesten ett års alder. Takk for svar, og ha en fin fin dag:)
Rampongi Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Jeg tror noen unger gulper mer enn andre. Sånn er det på vår barselsgruppe i allefall. Noen kan legges rett ned, andre må bære og masseres og styres med først. Kan det være at han drikker for mye? Uansett, så vil det nok gi seg. Jenta mi gulpa som vanlig vil jeg tro. Ikke alltid og ikke mye, men etter 7-8 mnd ga det seg betraktelig. Innimellom skjer det nå også. (9 mnd), men det er fordi hun ikke slapper av etter mat, men ræser omkring på gulver og belaster magen sin.
Gjest Kira06 Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Hei! Datteren min gulpet også forferdelig mye de første 5 mnd cirka. Det var ikke snakk om å legge henne ned etter at hun hadde spist, fordi da kom alt opp igjen. Ble selv også litt bekymret på begynnelsen, spesielt da jeg så at venninner kunne amme for å så legge ungene rett ned på stellebordet for å skifte på dem. Det kunne ikke jeg! Men når det gjelder gulping, så er det ofte at det ser mer voldsomt ut enn hva man tror. Noen ganger trodde jeg at alt kom opp igjen, fordi jeg måtte skifte på både meg selv, ungen og vaske gulvet etterpå. Tror allikevel at de beholder litt når de legger på seg. Har dessverre ikke noen gode råd, annet enn å forsøke og ikke provosere frem gulping ved å f.eks holde bena opp hvis du må skifte på han rett etter ammingen. Selv om det ikke er å anbefale, så ble vippestolen vår beste venn. Både fordi hun hadde kolikk og pga gulpingen. Satte henne litt i den rett etter et måltid, i stedet for å legge henne ned. Men heldigvis går gulpingen over etterhvert, selv om det er litt masete når det står på som verst. Datteren min er nå 8,5 mnd, og jeg kan ikke huske sist hun gulpet:)
*shehasmyheart* Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2010 Tusen takk for svar dere:) Jeg tror nok han drikker for mye ja. Han kjenner ikke helt når han blir mett. Han kunne lagt der og spist hele tiden. Har ei venninne som sier at sønnen hennes brekker seg nesten når han er mett. Men min her, neida, han bare gyver på. Prøver å stoppe han, men det er ikke så lett;/ Ja ja. Det går jo over en gang. Har tenkt på vippestolen jeg også, så prøver nok den snart. Ha en fin kveld dere:)
ingrid23 Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Det kan jo være noe som du spiser eller drikker som fører til gulping også. Jeg fant hvertfall ut at det ble mye mindre gulping dersom jeg kuttet ut brus og annen kullsyreholdig drikke.. Dersom jeg spiste mye sjokolade kunne det også bli mere gulp.....
*shehasmyheart* Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 Takk for svar:) Har vært innom tanken. For må jo innrømme at jeg har tatt ett glass brus eller to:/ Prøvde å kutte for å se, men følte ikke det hjalp no... Men hvordan er det...hvor lenge etter kommer det i melka? hvis du skjønner sprøsmålet? Hvor lenge ligger det i melka, kan jeg spør sånn?
ingrid23 Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Hei Jeg skjønner spørsmålet, men har ikke noe svar... Har tenkt på det selv, men jeg har rett og slett ingen peiling.... Er jo ikke sikkert at det er det som er grunnen hos deg heller, alle reagerer jo så forskjellig... Men jeg skjønner at du blir litt frustrert, kjedelig med den der gulpinga... Jeg innbiller meg hvertfall at det ble verre av brus og sjokolade her.... Og det gav meg en veldig god grunn til å kutte det ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå