Gå til innhold

Facebook-gruppe for alle dere med pute-, skinne- eller gipsbarn (HD)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er enig at det kan bli litt for mye putekrig her, og derfor ble det lagt opp til to forumer også.

Men, en trenger ikke bli usaklig for det ;)

Forresten, tåpelig navn selv på ei facebookgruppe.

Hva er det dere slåss mot?

Putene eller ungene deres?

Det var da fælt så "positive" folk var her, da......

Hadde det ikke vært for oss HD-foreldre hadde dette forumet (Barn med medfødte tilstander/misdannelser) aldri blitt til. Det var visst noen inne på forumet "Funksj./kronisk syke barn" som mente at vi som "bare" hadde Barn med medfødte tilstander/misdannelser ikke hadde "syke nok" barn til å få lov til å diskutere på deres side. Det var moderator på DinBaby som tok følgene av dette og åpnet dette forumet her. Så da har vel vi HD-foreldre også rett til å være her inne, som det dere andre har...

Kan ikke dere som har barn med andre Medfødte tilstander/

misdannelser også danne deres egen Facebook-gruppe, da? Så blir vel alle fornøyde....

• 3 uker senere...

Dæven, han steike altså! Nå merker jeg at jeg blir forbanna her! Ja, reint ut sagt, så blir jeg det! Jeg er tidligere (nick) Anita 1308, og det var jeg som i sin tid tok initiativ til at dette forumet skulle opprettes, da bl. a foreldre med HD-barn ikke var velkomne i det andre forumet som man ønsket forbeholdt foreldre til barn med mer alvorlige lidelser enn klumpfot, hoftefeil og trange ørekanaler.

Så hvis du anonym 13:34 ikke syns HD-foreldre har noe her å gjøre heller, så syns jeg du skal pakke snippesken din og finne deg et helt annet forum å være på. Les informasjonen som omhandler dette forumet og hvem det er tiltenkt. Ett forbaska sted inne på DiB skal nemlig disse foreldrene også ha mulighet til å få råd og hjelp, uten å måtte henvises til Facebook.

Annonse

Tusen takk, Mor Løvehjerte!! Jeg husker deg veldig godt fra denne "turbulente" tiden før dette forumet her ble dannet. Takk for at du tok initiativ til å ordne dette forumet. Vi HD-foreldre trenger et sted som dette til å lette våre tanker og få gode tips og råd.

Så koselig å høre, Mummimamma! :-) Takk for det! Alle bør ha mulighet for å gi og få råd uansett hva slags problemer man har, små eller store. Og nettopp derfor er ALLE velkomne på dette forumet.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det er rart hvordan folk får medfølelse med dem som har kolikk baby, men har man HD baby så skal man liksom bare akseptere og hodle kjeft eller hva er det de mener?

HD babyer kan både ha uoppdaget kiss og kolikk pga. puta.

Fordi de ikke får beveget nok på seg får de lett forstoppelse, vi har barnevogner som ungene vokser i fra, bilstoler som ikke lenger passer, NAV som ikke vet hva vi har krav på av hjelpemiddler.

Det er derfor det er fint å finne andre i samme situasjon og få hjelp.

At det blir mye "putekrig" viser vel bare behovet for mer opplysninger omkring tillstanden enn det man får på sykehuset.

Dere andre, med barn med andre lidelser er vel bekomme til å danne deres egne grupper der dere kan snakke sammen og hjelpe hverandre.

Kall dere hva dere vil, men for all del, har dere viktig info å dele så del!

Det er fremdeles ganske mange som ikke er brukere på facebook og da er forum som dette her fint å nå ut til enda fler på.

Putekrigerne - navnet.

Har du hatt en putebaby vet du at ammingen blir en liten kamp, ungen blir klam av denne "puten" som jeg nevnte har vi vogner som ikke lengre passser og bilstoler som blir ubrukelige.

Du kan innimellom føle du har verden imot deg, spesiellt om du sitter der uten noe særlig info.

Navnet på gruppen ble laget lenge før vi visste hvor store vi ville bli.

Vi var 3 stk til å starte med, i dag er vi en gruppe på over 280 medlemmer.

Gruppen blir anbefallt av: A-hus, Ålesund sykehus, Vestfold sykehus, Rikshospitalet, Lillehammer sykehus og Elverum Sykehus.

Det nytter altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...