Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter 5 insemineringer og 1 IVF forsøk uten suksess, skal jeg utredes vha hysteroskopi. Jeg spotter minst 1 uke før mens noe jeg tror er årsak til at egg ikke vil feste seg. Håper at de finner noe som kan forklare spottingen og som lar seg korrigere!

Noen her som har vært til hysteroskopi?

Fortsetter under...

Jeg TROR det er det jeg hadde i 2006. Hadde da hatt 3 SA og ble utredet for habituell abort ved fertilitetsavdelingen i Haugesund. Trodde lenge jeg hadde gjennomgått en laparaskopi - men har etterhvert skjønt at det nok er en mer omfattende operasjon.

På meg gikk de inn opp gjennom mellomkjøttet og inn i bukhulen med kamera. Kontrastvæske ble spylt gjennom egglederne og jeg kunne overvære det hele på en skjerm. Ganske fantastisk å se seg selv innvendig på denne måten.

Selve inngrepet tok 20-30 min. Det ble satt lokalbedøvelse og var egentlig ganske smertefritt. Men - akkurat det presset som kom når kontrastvæsken ble skylt gjennom - var en litt ubehagelig følelse.

Jeg dro imidlertid til denne undersøkelsen alene i bil - og kjørte videre på hyttetur for helgen når jeg følte meg pigg etterpå.... Tror jeg gikk en stund nede i byen og shoppet litt også først. Men - jeg kunne ikke ta sjansen på å bade på hytteturen iallefall - det husker jeg :)

Ønsker deg lykke til! Håper du får svar....jeg havnet bare i den store "uforklarlig barnløs" sekken.... Tror selv det var kombinasjonen av meg og eksen...nå er jeg jaffal lykkelig på vei i uke 23 med donor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...