Gå til innhold

Har du gutt eller jente- og leker de med biler eller dukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 6 år har aldri brydd seg om dukker eller barbie. Hun har likt å kle seg ut, synge, opptre og drive med skoleting. Hun elsker oppgaver og utfordringer. Noe som gjorde at hun leste da hun var 5 år og regnet enkle stykker. Hun begynner på skolen til høsten og allerede i gang med gangetabellen. Ingenting er så stas som når jeg lager oppgavehefter eller kjøper oppgavebøker som hun kan bryne seg på. Jeg får si, at jeg håper interessen vedvarer !!!

Fortsetter under...

Skrevet

Har to gutter, og de har foretrukket biler (er nå mer over i figurer/ kor/ lego).

Minsten har lekt litt med bamser.

Skrevet

Har 3 gutter og 1 jente. De to eldste guttene har alltid vært veldig gutte-gutter som små og så rart på dukker og bamser og elsket biler, gravemaskiner, traktorer osv fra så fort de ble interessert i omverden. Eldste er fortsatt veldig gutt der, men nå er det mer bakugan, lego osv, mellomstegutten derimot kan leke litt med såkalte jenteleker innimellom. Minstegutten er mer delt. Er både glad i biler og i dukker og lekekjøkken, leker like mye (mer faktisk) med jenter som med gutter. Vesla er bare 10 mnd gammel, så litt vanskelig å si noe sikkert enda, men enn så lenge er hun totalt uinteressert i biler og andre typiske gutteleker som hun er omringet av (alle guttene kjørte bil og laget brrrrm lyd på den alderen), men hun liker godt å plukke på bamser og på dukkene og har de siste dagene faktisk begynt å leke skikkelig med lekekjøkkenet, så det aner meg at hun kan bli en såkalt jente-jente, merker hun har helt andre fakter og ting som interesserer henne i omverden enn guttene hadde. Litt fascinerende egentlig. Unntaket er ball, hun elsker baller, kaster dem bortover gulvet, krabber etter, kaster igjen osv.

Skrevet

Knne vel egentlig ha skrevet ditt innlegg selv :o)

Har en jente som blir to år om en måned, og hun er ikke interresert i å leke med noe med mindre det har vinger, hjul, motor eller rotor.

Det går kun i biler, motorsykler, fly, helikoptre og sånne ting :o)

Skrevet

Jente 17 mnd. Leker med alt :) Biler og dukker, men hun er jo såpass lita enda så da bryr hun seg ikke.

Skrevet

Jente, drøyt to år. Leker like gjerne med bil, ball, bankeleke osv som leire, perler, dukker, bamser, duplo, lego.....

Har vært slik hele tiden.

Annonse

Skrevet

Jente, 2,5 år. Leker med både dukker og biler. Mest dukker, men er definitivt glad i "gutteleker" også.

Skrevet

Har en gutt på 26 mnd som elsker alt med hjul og propell.

Han kan leke med dukker, dvs kjøre den litt i dukkevogn ol men ikke ås lenge av gangen. Med biler kan han sitte konsentrert i timesvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...