Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fødte en nydelig jente for 6 dager siden og har nå vært hjemme i 4 dager. Var en ukomplisert fødsel med rift av grad 1. Hadde veldig store smerter i rumpeball (isjas) under fødsel og kastet opp noe voldsomt.

Jeg har siden fødsel hatt ganske store smerter i området mellom lysk og perineum. Det har ikke blitt bedre, nesten tvert om og jeg har nå tatt smertestillende 3gg per dag. Er dette vanlig? Trodde vel at dette skulle gå seg til... :-/ i tillegg ser det ut til at er en liten flik med hud som er "løs" der nede.

Kan legge til at jeg etter fødsel ikke klarte å tisse og at de måtte sette kateter. Da kom det ut 1,6 liter! Dette er veldig mye, og jeg måtte ha kateter permanent i 2 dager. Jeg har ennå dårlig førlighet i blæra, og går på do av plikt ogbikle fordi jeg må. Fikk også beskjed om at det er bakterievekst i urinen, men for lite til at de vil gi antibiotika.

Synes det er vanskelig å vite hva som er "greit" og vanlig ifht smerter og plager? Burde jeg oppsøke en gyn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er usikker på om det du kjenner er normalt, så ringer du sykehuset. De første 2ukene kan du ringe dem og evt komme på kontroller der hvis det er behov for det.

Jeg har vært sår og øm og kjent at jeg har brukt muskler i bortimot hele kroppen de første dagene etter fødsel, men ikke hatt vondt.

Skrevet

Takk for svar. Vegrer meg for å ringe sykehuset av en eller annen grunn. Redd for å mase :-p mendet er jo derfor de er der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...