Gå til innhold

Få far med på 3

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en på tre og et halv og en på seks måneder - og allerede tenker jeg på en mulig nummer tre... Jeg har så fryktelig lyst å være del av en stor familie!

Det at jeg allerede tenker på det har å gjøre med alderen vår - skal vi ha flere barn kan vi ikke vente altfor lenge.

Har ikke turt å bringe temaet på bane ennå, men har på følelsen at samboeren min er som menn flest og synes to er mer enn nok.

Hadde satt enormt stor pris på tanker og innspill til hvordan man kan få til en konstruktiv dialog med mannen - som aller helst gir et positivt og samstemt utfall!

Fortsetter under...

Det var lurt ja;)

min mann har 2 barn på 10 og 13 år, sammen har vi to på 2 og 4år og jeg har til tider lyst på en til.

Vi mistet en i uke 12 nå i mars...litt blandede følelser etter det;)

Tror jeg kan få viljen min etter hvert for han var jo med på det i vinter;)

ykke til!!

• 3 uker senere...

var jo mange bra tips her:P du burde jo også tenke over OM du skal overtale han til en til... Han burde jo ha noe han skal ha sagt han også? hvis han ikke vil ha flere barn og er bestemt på d, så må jo d respekteres... vil jo anbefale at du først og fremst snakker med han om det, for det har du jo ikke gjort:)

Annonse

Hei!

Dere kan jo begynne å snakke om prevansjon, feks: Hvis vi ikke skal ha flere barn, skal en av oss sterilisere seg så du slipper å bruke Ppiller, spiral osv.

Da er det jo lett å geleide samtalen inn på: Men hvis vi har lyst på flere barn, er vel ikke det så aktuelt? Eller, si: Tja, jeg føler meg vel ikke helt ferdig med å få barn, hva syns du?

Lurt å ta dette opp hvis du forteller om noen du vet som er blitt gravide igjen, eller noen som skal sterilisere seg etc. Altså, det må være en naturlig innfallsport.

Nå kan det jo være at dere har et åpent og fint forhold, og da kan du jo bare si det rett ut:

Jeg kunne kanskje tenke meg et barn til, før det føles forsent, og ønsker å høre hva du syns om saken.

Også gir du han litt tid til å tenke på det.

Jeg ville tatt det opp med mannen min så snart som mulig. Han trenger sikkert litt tid på å "fordøye det".

Jeg nevnte for mannen min at jeg plutselig hadde fått lyst på en til. Samtidig lo jeg litt av meg selv, fordi jeg opplevde ønsket som veldig "biologisk". (Vi hadde egentlig bestemt oss for å bare ha to.)

Etterhvert diskuterte jeg det litt med andre også, men uten å legge noe press på mannen min. Jeg gjorde det hele tiden klart at jeg ikke ville forsøke å lovertale han.

Uker og mnd gikk. Så begynte jeg å bli i tvil. Kanskje var det nok med to likevel... Men da var det at mannen min hadde fått lyst på et barn til :-)

Nå er jeg gravid med nr 3. Svangerskapet har vært veldig slitsom med bl.a mye kvalme i 4 mnd. Jeg er veldig glad nå for at mannen min hadde et så sterkt ønske om nr 3, for jeg ser jo at mye arbeid faller på han for tiden.

Lykke til! Snakk med mannen din. Dersom han har overskudd til flere, venner han seg kanskje til tanken etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...