Månefeen ♥ Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jenta mi er nå 12,5mnd, hun har slitt med å sovne til rimelig tid helt siden vi snudde klokka. Før la hun seg i 19 tiden, når det ble lysere måte vi vente til kl 20. Vi inngikk et kompromi, og prøver å få henne i seng til kl 19.30. Før sovnet hun ved bare å protestere i 5min, men nå kan hun holde på i 1-1.5t. Hun gir seg ikke før enten jeg eller faren sitter inne hos henne, men da skal hun bare fjase. Vi sitter da helt stille uten å se på henne, men tullehøna hopper og danser i senga. Beveger vi oss mot døren hyler hun igjen. Hun får grøt på flaske rett før hun legger seg, og vann, så hun er ikke sulten eller tørst når hun sovner Jeg brukte "opp-ned" metoden tidligere og praktiserer den delvis enda. Men nå er det slik at hun blir overtrøtt, og hyyler med en gang vi legger hun ned! Trodde ikke det skulle være meg som kom til å spørre, men nå sitter jeg her med frustrasjonen! Setter stor pris på alle som svarer!
Månefeen ♥ Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 12. juni 2010 Glemte å skrive, hun sover èn time på dagtid. Så er trøtt og egentlig klar for sengen når hun legger seg om kvelden.
april09 & oktober10 Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Barn er jo forskjellige, men det første jeg tenker er at hadde det vært gutten min (14 mnd) så hadde løsninga vært å sove mer på dagtid. På han har alltid søvn avla søvn, fram til nå iallefall. Men han hadde en periode på 1-2 uker i det momentet han begynte å gå, hvor han bare tulla med søvnen, og det var hyling i 1-2 timer på kvelden, og han sov også dårligere på dagtid i denne perioden. Det var akkurat som om bena gikk i søvne og han ble redd, og dermed våknet. Da vi stilte klokka håpa jeg at det betydde søvn fra 20-8 siden han pleide å sove fra 19-7..., men det gikk ikke å lure den karen. Han var like klar for senga da klokka var 19 den første dagen! Og nå har han dratt den enda en time tidligere, så ofte starter dagen nå kl 6, og han legger seg 18-18.30. Hmmm... åssen blir dette når vi stiller klokka neste gang a??? Ettåringer er nok like forskjellige som oss voksne når det kommer til søvn og hva som fungerer, men det kan jo hende noen har tips til deg om jeg dytter litt på denne Lykke til!!
74skytte Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Høres veldig kjent ut. Leggingen vår gikk mye bedre etter at vi gikk fra to til en lur om dagen. Han sover nå også lengre enn før på dagtid. Også la vi han senest 18.45 istedet for 19.00. Fant ut at han var overtrøtt, og dermed roet han seg ikke. Før: La ham ca kl 19 og han reiste seg opp og skreik og vi prøvde opp-ned metoden og gikk ut og inn og det meste. Brukte opp mot en time hver kveld. Nå: Legger han senest 18.45. Synger og stryker litt på han, også sitter jeg ved siden av senga til han sovner. Sitter og spiller på tlf så han ikke får oppmerksomhet. Nå ligger han, og sovner innen 5-10 min. Målet er å kunne gå ut av rommet, men siden det funker så bra nå, så vet jeg ikke om vi orker å begynne med den kampen. Han reiser seg og gråter dersom vi forlater rommet. Han er forresten snart 16 mnd. Det store minuset hos oss, er at han starter dagen alt fra 4.30 til 6.00. aldri seinere enn det... Så nå MÅ jeg komme meg i seng ;-)
KarinB Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 prøv å legge henne kl 19 igjen. Ovetrøtthet kan forstyrre de fleste småtroll:) Kan også anbefale å spise kveldsmat litt før, slik at ikke amgen har for mye å fordøye når roen skal senke seg. Kveldsmat kl 18-1830, kanskje uten flaske nå? Så av med TV og annet stimulig, ta heler en rolig avslutning med en bok.o.l. Deretter sengen. Viktig med same rituale hver kveld, det roer ned i seg selv.Jeg ville ikke gått inn for å sitte hos den lille. Jeg bruker metoden ved å la mini skrike, og går heller inn hvert 5 -10 min oglegger han på plass uten "service" eller øyekontakt. Holder jeg på sånn i 3 kvelder, er rutinen satt. De små er rare! Min mini sover oglegger segkjempe greit, men så plutselig prøver han ut grensene igjen.Sånn har vi hatt det siden 8 mnd alder, nå fyller han 2 år om 1 mnd...!hehe Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 her ble alt bedre når jeg satt på musikk, nå sovner hun med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå