Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste helg blir min deilige datter to mnd. og skal snart vaksineres for første gang. Har nettopp snakket med en tante av meg som fortalte meg at hennes første barnebarn døde en uke etter han var blitt vaksinert for første gang. I utgangspunktet var jeg sikker på at mitt barn skulle ha vaksinene. Min mening har alltid vært at siden det ikke er noen nye vaksiner hun skal få, bare gamle vaksiner som har vært utprøvd i flere tiår, så er det helt trygt å få vaksiner. Men nå begynner jeg å bli nervøs. Jeg vet det var kjempeteit av den gamle tanta mi å si det hun sa. Hun har flere ganger sagt og gjort ting som er helt unødvendige og teite, og dette er bare en av mange. Men har hun et poeng?

Er det noen som har sterke meninger om vaksinering av barna sine? Noen som vet om vaksinene inneholder kvikksølv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du blir klokere av å lese dette: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80890.aspx

Siterer direkte fra lenken: "Ingen av de vaksinene som brukes i det norske barnevaksinasjonsprogrammet inneholder tiomersal som konserveringsmiddel."

For ordens skyld; jeg føler barnevaksinasjonsprogrammet. :-)

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg vet at det er flere som har utrolig sterke meninger når det kommer til vaksinene i programmet. Det finnes nok også ganske mye "propaganda" omkring emnet, så tror det er viktig at man tar endel av det man leser med en klype salt:)

Jeg har aldri tenkt tanken om at jeg ikke skulle følge vaksineringsprogrammet. Jeg har selv fått alle vaksinene når jeg var ung (bortsett fra MMR ettersom jeg er født før den ble tatt i bruk), og har ikke tatt noe skade av det. Er vel heller av den oppfatningen om at det er dårlig gjort ovenfor fellesskapet hvis man ikke vaksinerer barna sine.

Uansett, det er viktig at vi har et valg, så får du lese deg opp på hva du føler er riktig for deg og ditt barn.

Skrevet

"føler" = følger, som i at barne mine er vaksinerte. ;-)

Skrevet

Så trist at tanten din mistet barnet sitt. Men att det skjedde etter vaksinasjon er vel heller en tilfeldighet. Alvorlige bivirkninger kommer reskt etter vaksinasjon (er derfor man skal vente 30 min før man går, slik at man ved behov kan få motgift) Tror nok tanten din hadde behov for å finne en forklaring på at barnet døde. Men nå er det dessverre slik at babyer kan dø selv om man gjør alt "riktig".

Det er ikke lengre kvikksølv i vaksinene som brukes i vaksinasjonsprogrammet. Det er minimal risiko forbundet med å følge vaksinasjonsprogrammet. Er faktisk større risiko å IKKE følge det. Har vert flere saker i media i det siste om opblomstring av en del av disse sykdommene fordi vi reiser mer, de voksne ikke revaksineres og at det er litt "inn" å ikke vaksinere. Men om du er usikker så snakk med helsesøster, og les broskyren i forbindelse med vaksinasjonen (de har den helt sikker på helsestasjonen). Om du ikke klarer å bestemme deg før 3mnd kontrollen, setter de helt sikkert opp ny time til vaksinasjon om du ønsker det. Til syvende og sist er det ditt valg om du vil at barnet skl vaksineres, men jeg har fortsatt tilgode å høre noe hlesepersonell som mener det er unødvendig å ta vaksine. Snatere tvert i mot, det er flere som advarer mot konsekvensene av ikke å vaksinere..

Jeg følger iallefall programmet, og det har aldri fallt meg inn at jeg skal gjøre noe annet heller

Skrevet

Tusen takk for infoen!!!

Jeg kommer til å følge vaksinasjonsprogrammet tenker jeg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...