Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Har en liten gutt på 8 mnd som de to siste mnd bare har ammet på kveld og natt. Nå ser det ut til at han slutter helt selv, vil ikke ha mer:-( Tre dager siden han tok puppen nå, men pumper meg fortsatt tilfelle det bare er en periode. Ser egentlig at han har trappet gradvis ned, så tviler. Det jeg tenker litt på er om han får i seg nok drikke. Han drikker lite, får tilbud ved hvert måltid. Han tar ikke flaske, og vil ikke ha mme.... Han elsker å drikke fra glass da, så jeg får kansje prøve meg litt mer der. Han har tung bleie hver morgen, og har 4-5 tissebleier i løpet av dagen, så han får vel i seg nok, bare virker så lite. Hmmm, tryggest med den ammingen!
Gjest Kira06 Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Vi sliter med det samme, ettersom datteren min har null interesse for puppen lengre. Forsøker å amme henne hver morgen og kveld, men drikker ikke så veldig mye tror jeg. Alt annet er mer spennende. Har enda ikke forsøkt å gi henne mme, men vurderer det sterkt. Hun får også tilbud om vann til hvert måltid, men drikker lite. Men som du sier, det er mer stas å drikke fra glass, så vi forsøker å gi henne litt fra det. Tar bare så utrolig lang tid, også kommer mye ut igjen:) Jeg tenker at så lenge hun får i seg litt og at bleiene er våte, så er det ikke noe problem. I tillegg blir jo hvert grøtmåltid blandet ut med ca 1 dl vann.
septbaby09 Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Hei. har samme problem her. Begynte rundt 6 mnd, han ville ikke ha pupp på dagen, kun 1000 ganger pr natt, så det orket jeg ikke lenger da jeg merket det var lite melk der. Jeg bare sluttet å amme, å gav han flaske med mme istede. Han ville fortsatt ikke ha det dagtid, men fikk en ca 23, og en ca 03.30, han drakk da 230 ml, så han var jo sulten. Har fortsatt med dette til nå i forrige uke da jeg var på 8 mnd kontroll, og hs sa at "butikken" skulle stengen fra 23-06 Og at han da ville ta flaske på dagen (noe jeg vet han ikke vil, men uansett, jeg kuttat den ut) Men, merker han drikker mer vann på dagen nå de siste dagen, og er ordentlig sulten på grøt til forkost. Men jeg tenker som deg, han har våte bleier flere ganger, får 230 ml mme, en gang pr dag, grøt ganger 2, lunch med frukt,brød, el middag også får han middag. Så 4 måltider, pluss litt frukmos osv til dessert. Det må da være nok mat, også er det masse væske i maten også. Jeg merker her at om jeg gir han mme ganger 2 på natt nå, altså den siste flaska sent, så vil han ha så lite grøt til frokost, og føler det blir feil vei å gå om jeg kutter fast føde for å gi mer mme. Sorry, rotete, men håper det var til litt hjelp
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2010 Tusen takk for svar! Jeg får bare stole på at det er nok siden han har våte bleier. Høres ut som om våre spiser like mye septbaby09. Som du sier, det er jo en del væske i maten også. Kansje han vil bli tørstere på degen nå som han har kuttet ammingen helt, jeg får følge med. Gir dere noe annet enn vann? Han vil jo ikke ha mme, bør jeg gi litt juice feks(utblanda selvf) for at han skla få i seg litt ,er vitminer? Ikke nødvendig kansje. Det er jo mme i grøtblandingene, er det ikke? Det har vært helt greit å amme, men når vi nå har kommet dit at han ikke vil mer, så skal det bli litt godt å slippe også! Tusen takk for svar:-)
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2010 Der ble det mye skrivefeil...ler, klar for senga jeg- tar med en boks bokstavkjeks!
septbaby09 Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Hei igjen. Ja du kan jo prøve å gi noe annet. Ver flere her inne anbefaler å gi vann tilsatt epler osv for å gi litt smak på vannet også. Ellers kan du prøve å bytte mme. Først tok han Nan, så var den pyton, pg det tok han bare colett. Men nå er Nan ok igjen. Som sagt, han får bare i seg 230 ml nan i døgnet, det er den ene flaska i 23.00 tida. Har prøvd annen drikke her, uten særlig hell. prøvd sånn babyjuice, og sånn annen melkeaktig drikke med masse næring i, med det likte han ikke. Det er en stund siden, så kanskje jeg bør prøve igjen snart. Tror du skal ta det med ro, det ordner seg er min erfaring nå, nå drikker han plutselig mye mer vann på dagen, så de tar nok når de føler de trenger det, men skjønner bekymringen din, vært der i 2 mnd nå hehe Masse lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå