Gå til innhold

Slutt på ammingen? 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 8 mnd som de to siste mnd bare har ammet på kveld og natt. Nå ser det ut til at han slutter helt selv, vil ikke ha mer:-( Tre dager siden han tok puppen nå, men pumper meg fortsatt tilfelle det bare er en periode. Ser egentlig at han har trappet gradvis ned, så tviler. Det jeg tenker litt på er om han får i seg nok drikke. Han drikker lite, får tilbud ved hvert måltid. Han tar ikke flaske, og vil ikke ha mme.... Han elsker å drikke fra glass da, så jeg får kansje prøve meg litt mer der. Han har tung bleie hver morgen, og har 4-5 tissebleier i løpet av dagen, så han får vel i seg nok, bare virker så lite. Hmmm, tryggest med den ammingen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141970902-slutt-p%C3%A5-ammingen-8-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lurt av deg å holde prod oppe en stund til. De får gjerne en periode hvor verden er mer spennende enn puppen.

Prøv å amme i et rom uten stimuli.

Som du tydeligvis vet, så er det mengden i bleiene som gjør at du kan sjekke om han får i seg nok væske.

Husk at det er en del væske i både frukt og grøt.

De trenger ikke mm når de er så gamle, men pass på at han får i seg nok næringstoffer bare. Antar han får grøt som inneholder melk, de alle fleste gjør jo det!

Og mme kan du jo gi kald i glass som om det var vanlig melk til du kan introduserer kumelk!

Min sønn er også 8 mnd og jeg opplever akkurat det samme som deg nå. Inntil for 3 dager siden har han aldri takket nei til pupp, men plutselig ville han ikke suge mer. Han søker etter puppen, men når han får den i munnen spytter han den ut uten å prøve å suge og begynner å gråte. Akkurat som han har fått noe skikkelig surt i munnen. Jeg har så vidt klart han til å amme om morgenen, men etter det har det vært helt umulig. Han har også plutselig blitt sær på annen mat; ville ikke ha banan i dag og spyttet ut middagen. Det har aldri skjedd før.

Hadde et salig strev med å få til ammingen så det er litt surt om det skal slutte nå på denne frustrerende måten. Jeg pumper for å holde produksjonen oppe i håp om at han skal komme på bedre tanker, men er litt fortvilet.

Hei igjen:-) Jeg holder produksjonen oppe en stund til. Har måttet amme i rom uten stimuli (soverommet, mørkt) siden han var seks mnd, for da tok verden over interessen hans;-) Så jeg føler ikke at "problemet" ligger der. Han nekter der også nå. Det har hele tiden gått greit å amme på kveld/natt fordi da har han vært så trøtt, men nå våkner han som vanlig i 4-5 tiden, men vil ikke ha pupp. Utfordringen vår ligger nå på å få han til å sove igjen uten å spise!! For spise vil han jo ikke, men våkner gjør han, sikkert av vane :-/ Det har gått litt bedre de siste to dagene, så jeg regner med det går seg til. Litt tidlig å starte dagen kl 5. Når det er sagt, så har jeg slått meg løs på matfronten...ler. Etter en uke med puppenekt har jeg begynt å innse at det er slutt, og i går kooooste jeg meg med masse nykål til middagen, og i kveld har jeg tenkt å våge meg til litt vin! Fornøyd mamma= fornøyd baby?? ;-) Er litt mindre fortvilet nå når det har sunket inn. Han får nok mat, nok næring den lille klumpen, så da er det greit. Bare litt vemodig at det er over, på den andre side litt godt. Lykke til dere andre, det ordner seg den ene eller den andre veien!

jeg opplevde nettopp det samme som du beskriver.. men gutten min nektet å ta mme , og jeg følte at han ikke fikk noe væske i seg, ble litt desperat kanskje, prøvde gi han lettmelk... han er snart 9mnd bare, men det ville han drikke.. ga bare litt de første gangene, men nå drikker han det hver dag, og har ikke hatt noen problemer med det.

Annonse

da min gutt var 8 mnd ville han heller ikke ha mer melk.var vel naturlig ettersom jeg ikke hadde så mye igjen og det tok forferdelig lang tid før melka kom ned,så han slutta.

han tok aldri flaske eller mme,så vi begynte å gi vann med imsdalsflaske,det hjalp litt men han har aldri vært en drikker så hva kan man gjøre annet enn å tilby? det er jo til sist de som må drikke det og svelge det...

tilby vann så får han bestemme selv om han vil ha det eller ikke.en dag er jo amminga over likevel,så hvorfor ikke nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...