Gå til innhold

Ja, da var jeg her igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og nervene tar overhand. Testet positiv i går. og 3 positive tester i dag. Så nå synker det stadig inn. Jeg er gravid igjen! Med nummer to! Er det noen flere? Som kan gi meg litt råd og tips along the way? Jeg skulle jo bare ha en...Hehehe. Forstå meg rett. Jeg er veldig glad. Men det kom litt plutselig, og det er to og et halvt år siden jeg gikk igjennom et forferdelig svangerskap med svangerskapsforgiftning, og tidlig innleggelse, med hastesnitt. Noen som har vært i samme situasjon, som har hatt et fint 2. svangerskap?

Setter pris på erfaringer, for akkurat nå er jeg like blank som det jeg var når jeg fant ut jeg var gravid med førstemann.

<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei LinnisR83:) Gratulerer med nr. 2! Husker deg fra da jeg gikk gravid her inne i 2008, hadde et steintøft svangerskap jeg også. Syns det er imponerende at du har turt å gå for en runde til, jeg er for pysete ennå :) De fleste jeg kjenner sier at sjansene for å få et like fælt svangerskap en gang til er tilnærmet null, men jeg er like fullt skeptisk...( eller pyse dah, he he) Jeg tror det vil gå helt fint med deg, du er sterk og dette klarer du fint! ;)

Klem

Skrevet

Hei Zoulfire! Så koselig med svar! Nå ble jeg veldig glad. Husker deg også :D Så gøy og "treffe" igjen gamle bimmere :))

For å være ærlig så er jeg absolutt ikke klar for en ny runde...tenkte mer om sånn 4-5 år, så jeg kunne syke meg opp igjen. Men dengang ei :) Så nå er det bare å hoppe i det med begge beina, og sette seg inn i hvordan det er å gå gravid igjen :)) Kan jeg spørre hva du sleit med i svangerskapet ditt? Jeg hadde kvalme fra dag én (noe som viser seg å ikke ta plass i denne graviditeten sålangt) som ikke stoppet før 3 uker etter fødsel (keisersnitt) Så var det jo det høye blodtrykket som slo meg ut, og hastesnittet (bare 3 dager før termin) Og ble ikke megselv etter fødsel før ca 1 år senere. Fortell med din historie, hvis du vil da?

Tusen takk for oppmuntringer. Er det man trenger nå :))

Klem

Skrevet

Gratulerer så masse selv om det ikke var helt planlagt ;) Krysser fingrene for at du får et lettere svangerskap denne gangen :)

Skrevet

Alltid kjekt å møte gamle kjente :) Det eneste jeg IKKE slet med, var kvalme - tro det eller ei:) Ellers fikk jeg bekkenløsning før jeg visste at jeg var gravid, mesteparten av svangerskapet gikk jeg på krykker og var sykemeldt. Svangerskapsdiabetes kom i uke 28, lite fostervann hele veien, høyt blodtrykk fra uke 20, og helt ute av kontroll fra uke 33. Lå inne på obs-posten på Haukeland de siste tre ukene før fødselen ble satt i gang i uke 37 pga alvorlig svangerskapsforgiftning.Og herregud for ødemer! Jeg har aldri sett dobbelthaker på ankler før, men jaggu hadde jeg det på slutten :) Mye intern krangel på avdelingen da flere av pleierne mente at jeg burde vært satt i gang tidligere siden jeg var så dårlig...men dette er jo typisk Haukeland. Fødselsopplevelsen og tiden etterpå var også som hentet ut av en dårlig skrekkfilm, og påfølgende komplikasjoner pga svangerskapsforgiftningen seks dager etter fødselen ble liksom prikken over i-en..hadde blodtrykk på 240/120 når jeg ble kjørt til sykehuset igjen, og unngikk såvidt hjerneblødning. Så det frister ikke spesielt mye med en til, særlig ikke når legene på Haukeland mente at jeg vil ha overhengende fare for ny runde med svangerskapsforgiftning grunnet høyt blodtrykk til vanlig, har arvet genene til min far, inklusive trange blodårer til hjertet. Men ellers er alt peachy! *ler* Jeg tror det vil gå helt fint med deg, du har jo allerede sluppet kvalmen så langt;) Kan jo bare bli bedre da! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...