Draculababy Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Begynte med grøt til babyen min i dag, maisgrøt. Han var helt vill! Fikk bare en 4-5 ts med veldig tynn suppegrøt, tror jeg bomma litt på blandingsforholdet. Han ble rasende da han ikke fikk mer. Hvor mye øker dere med for hver dag og hvor land tid tar det før en er kommet opp i full porsjon? Og når kan en begynne med f eks potet til middag i tillegg? Må en ha kommet opp i full grøtporsjon først og så begynne med neste måltid? Eller kan en la det gå noen dager og så begynne med litt potet i tillegg til et lite grøt måltid? Har altså to barn fra før, men mellomste er 5 så jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det sist!!
Elsie84 Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Dytter.. for det lurer jeg og på vi har begynt med grøt pg har brukt 3 uker på å komme opp i en full porsjon fordelt på to måltider med risgrøt.. vi har erfart at risgrøten metter mer en maisgrøten.. vet ikke hva som er vanlig mtp hvor fort man skal øke.. men vi begynte med smaksporsjonen over noen dager...gutten vår er 4,5mnd... vi har ikke begynt med noe annet enda enn grøt..
Gunn og Gutta Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har gitt prøve første dagen og gikk det bra og ingen magesmerter har jeg gitt større posjon dagen etterpå, altså av ca 90 ml melk. Jeg har laget grøten ganske tynn den første tia.
ett til! Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 jeg laga tynn grøt den første uka og så ble den litt fastere og mer i mengde den andre uka.den tredje uka var den en porsjon så stor at han ble mett av den. da grøten var opp i en full porsjon begynte jeg med middag og fikk etter ca en uke en full porsjon der også. en full grøtporsjon er fortsatt i meste laget for han,men han spiser til han blir stappmett:) helsesøster sa til meg at om jeg skulle begynne med grøt(han var 4,5 mnd)så ikke begynn med for mye nytt samtidig,så da gjorde jeg ikke det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå