Gå til innhold

Kan man gi grøt 3 ganger om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt spørsmål kanskje men.. Får ikke svar hvis man ikke spør;)

Gutten min er straks 7 mnd, og vi gir han:

0600 - Pupp

0830 - Grøt

1130 - Pupp

1430 - Middagsglass

1700 - Pupp

1800 - Grøt

Det jeg da lurer på er om jeg kan også starte å gi han grøt på det måltidet han skal ha 1130, eller blir det for mye??

Skal jo snart begynne med brødskive på det ene grøtmåltidet, men frem til da tenkte jeg på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt 3 grøtmåltider en periode, for lille ville ikke ha brødskive..så noe måtte han få :) Nå spiser han litt brødskive, men det går seeeeint, og mye kommer ut igjen. Han brekker seg så snart han svelger klumper..så da går det ikke så veldig bra med denne brødspisinga :) Men føler det kommer seg litt etterhvert..men fremdeles lenge igjen før han får i seg ei hel skive. Knapt halv av halv nå..hehe. Men har vi det travelt en dag, så får han grøt istedet. Det går kjappest :) Han nekter å spise middagsglass, men har begynt å få potetbiter når vi spiser middag. og det virker det som at han liker, selv om noe kommer ut igjen, ferdigtygget.

Jeg tenker at han sier ifra selv om det blir for mye..så lenge han er sulten så er det vel ikke noe i veien for å gi 3 måltider. Men det kan hende at han ikke får så lyst på pupp etterpå. Min "pupper" bare tidlig morgen og kveld nå. Av og til en gang på dagen. Men det er helt greit syns jeg :) Han er 9 mnd, og drikker mye vann på dagtid.

Lykke til! :)

Skrevet

Vi gav også grøt 3 ganger per dag en periode, da hun verken ville ha flaske eller middag på dagtid. Det eneste hun spiste var grøt, så da fikk hun det. Nå spiser hun middag og brødskive, så nå spiser hun 2 grøtmåltider igjen. Morgen og kveld. Hun er 8 mnd nå.

Skrevet

Jeg måtte gjøre det en periode selv rundt 6.5 mnd. Da ville ha verken ha pupp, flaske eller middag. Grøt var det som gikk. Var så dum å si det til HS, hehe, og fikk beskjed om at det var dumt, måtte heller gi middag,frukt el grønnsaker og ble han sulten nok tok han melk...... men det gjorde han ikke hehe.

Vel, prøvde meg litt frem med mange forskellige middager, så det gikk jo tilslutt, men om det er hva som fungerer for dere, kjør på. Men eneste tips er at de fleste barn "griner" på nesa første gang de smaker noe, uansett om de liker eller ikke, og om de får det hver dag, vil de etterhvert forvente å få det, og da kanskje slutte å "grine" på nesa, og spise i vei..

Jeg trodde mini her var skikkelig kresen, men nå går alt i gapet på han :)

Skrevet

I følge min helsesøster er det helt greit å begynne med brød til en på 7 mnd. Hvorfor ikke gå for det med en gang i stedet for et ekstra grøtmåltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...