MammaTherese84 Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har i løpet av de siste dagene hatt smerter i rompa, dvs jeg tror det er i analåpningen...men jammen meg er jeg ikke sikker! Jeg blør ikke, men det er vondt/ømt, også når jeg tørker meg... kan dette være begynnende hemorider? Og hva er egentlig det mange her beskriver som "nedtrykk"(?) Kan det være det? Haha, alt som skjer med den stakkars kroppen min for tiden;))
MammaTherese84 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 12. juni 2010 PS: glemte å si at jeg har bekkenløsning...som gjør at smertene ofte sitter nederst ved halebenet..og ja....i rompa;))
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Er det hemorroider er det vel vondt å bommelomme også*? Ikke erfaring med hemo men har bekkeløsning som deg bak i rumpa med syke ilinger og stikkinger i hele regionen. Men har ikke noe med analåpning å gjøre. Kanskje en rift der bak om du har hatt hard avføring?
Linn2007 Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Jeg fikk litt hemoroider etter sist fødsel og det kjentes ut som et veldig trykk bak.... Etterhvert kom det også en liten kul var veldig ubehagelig og irriterende... Den ble gradvis mindre og forsvant helt.
MammaTherese84 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2010 Tusen takk for svar, damer:)) Det er ikke vondt å gå på do, men har trykk bak til vanlig...og det er vondt å tørke seg....det kan jo bare være strålinger fra bekkenløsningen, ja? Foregår så mye "der nede" at det jammen meg ikke er greit å holde kontrollen!)
lilletjukka ;o) Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Det kan være isjias. Er det på den ene siden? Jeg har hatt problemer med det tidligere, men det ble borte. Etter graviditeten er det bare blitt verre for hver uke som går. Spesielt de siste 4 (er 26 uker i dag). Kan anbefale manuell terapeut. Du trenger ikke henvisning fra lege da disse har "høyere" status enn mange andre terapeuter. De har f.eks. rett til å sykemelding. Du betaler bare egenandel (så sant det ikke er privat klinkik). Har selv tenkt til å prøve akupunktur også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå