Gå til innhold

Hva er det mest spesielle (må ikke akkurat være det styggeste du har hørt altså) navnet du har hørt noen kalle babyen sin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min heter Alvarin.Jeg har for det meste fått positive kommentarer, og alle biter seg merke i gutten med det spesielle navnet.

Det betyr vakker/lys som en alv og rask som en ørn=)

Men Disney's - den lille havfruen heter jo Ariel. 200 kvinner i landet heter det, mens det er 86 menn med navnet. Nå har jeg riktig nok hørt om Ariel Sharon, så hos gutt er det kanskje mer vanlig som hebraisk- / jødisk- navn.

Storm er mer spesielt hos jente. Der er det bare 3 eller færre som har navnet, mens det er 504 menn.

Synes det er rart at de får lov til å kalle en jente det, når det ikke er noen tradisjon for det. Regelen er jo at minst 5 skal bære navnet.

Ja, da blir det rart at man også får igjennom navn som Carosander osv.

Annonse

vet av to brødre som het haavard haakon og haakon haavard!! hehehe.... sammensettingen og at begge heter begge navna som bli for spesielt!

Rita-Peggy og Glenn-Ken. Et søskenpar med litt uheldige navn (syns jeg).

Eller så har man det voksne tvillingparet som heter Kåre Olav og Olav Kåre! Helt seriøst!

Jack Remi

Amander

Valentina ( Høres ut som et dårlig danseband)

Wilma Cornelia. Helt greie navn i og for seg, men intialene blir jo wc :P

Annonse

Rita Peggy og Glenn Kent er vel en myte..... dem "hører" vi stadig om, men ingen har møtt dem.

Men jeg har møtt Bill-Allan, Ken-Gunnar og Roy-Steve! Og en barndomsvenninne kalte sønnen sin Roy-Patrik. Det syns jeg var litt bad taste.

Men her på forumet er det rareste navnet absolutt det paret som foreslo på navneforum at barnet skulle hete:

Cæsar Alexander Eros Vegas

...og ba om kommentarer.

"Regelen er jo at minst 5 skal bære navnet" - hvor har du det i fra? Det blir jo stadig introdusert nye navn her i landet.

Tjodvor. Jentenavn fra Telemark/Agder. Heldigvis lite i bruk i dag...

Amborg, fra samme område. Syns det er ganske fint! (Tror det er en variant av Anbjørg)

Åsulv. Også Telemark/Agder.

Nei, nei. Rita-Peggy og Glenn-Ken er et søskenpar som bor i Bærum. Jobba sammen med mora deres en stund. Hun syns det var fiiiiine navn, og så ikke noe uvanlig ved de ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...