Gå til innhold

Hva er det mest spesielle (må ikke akkurat være det styggeste du har hørt altså) navnet du har hørt noen kalle babyen sin?

Anbefalte innlegg

Har møtt to med det navnet og tenker ikke på det som sært, men i starten blanda jeg litt med Våril (som jeg også har møtt)

Fortsetter under...

Kjenner ei skjønn lita jente som heter Luna. Spesielt navn, men fint. Det morsomme er at katten vår også heter det:)

Jentene til en venninne av meg heter Lærke, Svale og Lilja. ( Jeg liker Lilja veldig godt)

Ellers synes jeg Ørn er et spesielt og forferdelig navn.

Vilde-Mathilde

Så hadde hun en søster som hadde noe spesi også, men syntes å huske at det var noe fint da. Høres ut som begynnelsen på ei regle når en har to navn som rimer og med bindestrek...

Vilde- Mathilde? Hehehe....

Spencer Nicolay... Say no more..

Emylin (riktig stavemåte: Emmelin, uttales: Emmelinn) Funnet opp av en dysletisk mamma) Moren slang også på et mellomnavn- Natalje. Flott.

Ellers er jo Junior et fint navn. Vet om en 2 åring som heter Sigbjørn junior etter far, og går bare under Junior. Grøss.

Annonse

Kjellaug er da fint?

I avisen i går var det en treåring som hadde bursdag. Hun het Hjertine! Det syns jeg var rart. Har gørt Gjertine, men denne varianten ser ut som den er stavet feil. Kjenner også en Hjertrud. Nusselig at de vil ha det til å handle om "hjerte" (kjærlighet) men navnet er jo fra Geirtrud, der geirr betyr spyd...

Sognepresten hjemme het Sam-Tore. Bisarr sammenkobling.

Og et par gamle menn (brødre!) i min hjembygd het Oberg og Peary!

En jente på min alder i nabobygda vokste opp under navnet Ann-Gølin. Det syns jeg var fælt. Gølin uttales Gøliiiin, men det hjelper ikke!

Syns ikke du skal disse Sam Tore når du kommer fra et sted der folk heter Ben-Cato, Bill-Allan, Jim Steve, Jan-Bjarne og så videre.

Kjenner forresten foreldrene til Hjertine. Koselige folk! Og spent på hva navnet blir på nestemann der på gården (foreløpig i magen).

Jeg har ei venninne som heter Tjellaug til etternavn. Tror du hun har måttet stave navnet sitt noen ganger, eller?

Det stemmer at det er ei i norge som heter Winona Snefrid. Vet om ei, og søsteren heter catharina oxana. broren husker jeg ikke.

Annonse

Dette er ikke så rart da, men fant ut at ei jeg kjenner skriver Anette med to n'er, altså Annette. Hvorfor gjøre det slik? Det betyr jo bare at hun må si at hun hetere Anette med to n'er i stedet for å hete Anette?

De desidert styggeste navnene jeg har hørt:

Lisell Aminda

Gina Cassandra

Saga Victoria

Birk

Chrisander/Carosander osv

Mali (talefeil for meg)

8549 kvinner i Norge heter Anette.

2406 kvinner i Norge heter Annette.

Kan ikke si Annette er så veldig spesielt akkurat.

TØNNES, trodde foreldra tulla da de fortalte det, forventet et" bare tulla, gikk du på den liksom", men den kom aldri..

MIRILL, ja ung mor..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...