Gå til innhold

Hva er det mest spesielle (må ikke akkurat være det styggeste du har hørt altså) navnet du har hørt noen kalle babyen sin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så veldig rart navn, men Storm Camillo synes jeg er litt pretensiøst og trashy, vet noen som kalte gutten sin det. Storm, greit under tvil, men Camillo??? WTF!?

Hadde engang en pasient som het Kristmar(dame), ikke kjempeflott navn. Skulle hatt den lista vi hadde på sykehuset da jeg jobbet der, vi skrev opp alle rare navn vi kom over av pasienter vi behandlet, var ei som var så navneinteressert der så hun hadde laget liste fra alle årene hun hadde jobbet der. Gøy å lese, var mye rart der, ja!

Imre. Hadde ikke hørt det før, men når jeg har blitt vant med det, syntes jeg det er et behagelig navn (hvis man kan omtale navn på den måten?..)

Annonse

Kjenner en gutt som heter Brose... Min samboers mormor heter Josefa Kàrlin... Oppkalt etter sin onkel Josef selvfølgelig

Gutten min heter Imre. Var Veldig uvanlig, og mange sliter fortsatt med det, men har sett og hørt om flere som heter det :)

Hade jeg visst at Theoline var et navn hadde datteren min hatt det navnet. Men jeg visste det ikke før etter at hun var født, og da het hun allerede Thea Oline, hehe;p

Har forresten en sønn som heter Theodor også... :-O

Annonse

Åh, det heter min også. :D Flere som spør hvor jeg har det fra og om det er et gammelt slektsnavn. Fant det på navnelisten på nett, syns det er så nydelig. :)

En nabogutt heter Torstein Tim.

En annen nabogutt heter Storm Tore.

Navnene er helt greie, men det er sammensetningen jeg synes er merkelig.

Nei, Romund, Rodmund og Råmund er norrøne, og har samme forstavelse som Roar, Rodgeir (norrønt for Roger, ikke sant) og Rodny

Kjenner en som har kalt sønnen sin Tinus Andre, syntes det er et noe snodig navn, ville ikke kalt sønnen min det selv, men er ikke direkte stykt.

Myrthild

Justa

Jørga

Willy

er noen gamle damer i nabobygda.

Mens Billie er dattera til en venninne. Jeg syns faktisk det er fælt. Alt for maskulint for den søte lille frøkna.

Syns verken Storm eller Ariel er "kjønnsbestemmende"

Storm: vet om en gutt som heter det, han er ca 4 år, og selvsagt Storm fra jul i Blåfjell. Ariel: kjenner en jente som heter det, men hun har røtter i Tyrkia, og der er det et navn som passer til jenter, i følge mora. Men i det øvrige er Ariel en engel (bibelnavn) og en israelsk mannilig politiker, samt den lille havfrue. Dermed litt diffust mht kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...