Student89 Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Når jeg har spist mat, f.eks bare et rundstykke kjennes magesekken min helt full ut, viss jeg anstrenger meg gulper jeg maten opp igjen. er 14+3 nå.. Blir kjempe kvalm etter jeg har spist, og går med sureoppstøt og følelsen av at magesekken er stappet. I dag har jeg kun spist et rundstykke og en brødskive, fordi dette er så ubehagelig.. Har sliti med mye sure oppstøt før graviditeten, gikk gjevlig på link og nexcium før jeg ble gravid. (syrenøytraliserende medisiner). Er det noen som har noen råd? opplevd det samme? Det er så ubehagelig at fy..
Annebolle Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Ja jeg har vært på gastroskopi og gikk på Omaprasol på blå resept. Jeg dårlig lukkemuskel og det kjennes som om det er helt åpent fra magesekken. Når jeg spiser eller drikker føler jeg det som om magesekken er i spiserøret. Jeg er også i uke 14 og er bekymret for hvordan det blir når babyen begynner å presse oppover. Nå er det ganske treg mage (har lest det er hormoner) så jeg føler meg stappa og magen er som en tromme. Jeg får hodepine og blir slapp og irritabel før jeg føler magen er tømt i det hele tatt fra forrige måltid. Ja det er kjempeubehagelig. Stakkars oss!!! Gastrolegen har sagt til meg at vi kan ta Omaprasol og Nexium når vi kommer uti svangerskapet, faren for misdannelser avtar etter hvert. Men det er jo absolutt ikke anbefalt. Vi kan tygge link og Novoluzid, det er ikke skadelig. Jeg spiser mat til middag som inneholder melk( Kålstuing, kålrotstappe, kesam osv.) Dikker sjokolademelk og et par teskjeer iskrem mellom måltider og om natten. Drops som knott er ganske bra. Hva synes du hjelper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå