Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på ni mnd nekter å bli lagt av faren sin. Ho slår seg bare til ro når jeg gjør det! og det blir jo utrolig sårt for han at han ikke får det til. Noen som har vært borti lignende eller som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Har hun blitt lagt av pappaen før? Små barn blir lett vanedyr og hvis ikke pappaen har lagt før så foretrekker hun selvfølgelig deg foran pappaen, er ganske naturlig at de blir litt mammadalt, siden det er vi som går hjemme med dem hele dagen:-)

Her har vi vært veldig opptatt av at både mamma og pappa kan ta kveldsstellet og leggingen helt fra mini var veldig liten, så her har det ikke vært noe problem, men mini er ganske mammadalt og foretrekker meg, men godtar pappaen også.

Hvordan er det hvis du ikke er hjemme, klarer hun å roe seg med pappaen? Hvis hun ikke er vandt til at pappaen legger hun, kan dere gjøre kveldsstellet og leggingen sammen er periode, også gjør pappaen mer og mer, tilslutt er det bare pappaen som legger, verdt å prøve, vet andre har gjort det på den måten :-)

Skrevet

enig med solstrålen :)

prøv det, det hjelper sikkert. så kan du "stikke" ut en liten stund før leggetid når ungen skal legge seg slik at pappan "må" være alene og at ungen skjønner at nå "må jeg sovne om pappa er alene"....

har du som mamma en rutine på leggetia? en sang, sutteklut og bamse du gir ungen eks ? la pappan gi det samme til ungen som du pleier, det kan gi en trygghet. liker pappan ikke å synge kan han jo snakke litt å sånn i stedet.

jeg pleier å legge en tynn genser eller t.skjorte med min lukt på i senga til mini. det pleier å funke. ;) ungen liker også å ha et helseteppe/teppe/genser o.l som er halvt rullet på en måte fra ene siden av øre til bak hodet og til det andre øre igjen.(evt noe med din lukt) da "gnikker" hun hodet i dette og koser seg.(bare pass på at ungen ikke har hele hodet bak for mye tildekket pga varme. og at ungen ikke tar det over ansiktet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...