Gjest Skrevet 13. juni 2010 #51 Skrevet 13. juni 2010 Det er ikke lovlig å betale opphold på leirskole av privat lomme, ei heller av innsamlet klassekasse. Gratisprinsippet sier at skolerelaterte turer skal være gratis - er det virkelig så vanskelig å forstå det??? Du kan heller ikke spørre om det er noen grunn til at folk ikke bidrar (regner med det er du skal spørre om), det har du f... ikke noe med, og det er ikke din oppgave å være med på å spre sladder og rykter om at noen ikke "gidder". Stemmer du ikke FrP, så er det nok nokså nære, siden du mener at flertallet tenker sånn som du - de fleste har større både EQ og innsikt i hva som er lovlig og ikke lovlig og gangbart enn hva du presenterer her, 4nydelige.
4nydelige Skrevet 13. juni 2010 #53 Skrevet 13. juni 2010 Hvis ikke vi samler inn av privat lomme eller til "leirskole" kasse, så kommer ikke ungene våre på leirskole. For vi får ikke en krone fra kommunen til dette. Jeg kan til en viss grad være enig med deg i at jeg har ikke noe med hvorfor andre ikke bidrar, men jeg syns faktisk jeg har noe med det hvis det går på at de ikke gidder/latskap, fordi da betyr det at jeg må betale for ungene dems. Og beklager men jeg er langt fra Frp. Min Eq syns jeg du kan holde deg for god til å dømme, siden du gjør det ut ifra en mening. På samme måte som du mener at jeg ikke skal dømme de som ikke kan eller gidder å bidra til leirskolen.
solstråle69 Skrevet 13. juni 2010 #54 Skrevet 13. juni 2010 Er du noe "bedre", Kakao? Mulig jeg oppfatter deg feil, men uten å vite så stempler du vedkommende politisk - og iflg deg er det et politisk ståsted som i dine øyne ikke er bra?
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #55 Skrevet 13. juni 2010 nå er det ike sikkert at jeg sitter på den fulle oversikten, men slik jeg leser di siste inleggene i denne tråden så er det ikke Kakao som stempler noen politisk, det var vel heller et svar på en annen som blandet inn FRP. Og samfunnshodninger og politikk går vel hånd i hånd?? Eller
Tøysetipp Skrevet 13. juni 2010 #56 Skrevet 13. juni 2010 Hvis du ser på holdningene så skinner det igjennom FRP holdninger. Mer til de rike, minde til dem fattige. Her må vi klare oss selv ! Så, Kakao er nok ikke helt på jordet.
4nydelige Skrevet 13. juni 2010 #58 Skrevet 13. juni 2010 Og til info. det er ikke jeg som skal spørre
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #59 Skrevet 13. juni 2010 Akkurat det med politisk ståsted kan vi gjerne holde utenfor og det er heller ikke interessant. Det som er interessant her, er at dere vil ta loven i egne hender og rett og slett handle på siden av loven. Dere HAR IKKE LOV til å arrangere leirskoletur i samarbeid med skolen, og tro du meg - dere kommer ikke unna med et sånt opplegg. Og et spørsmål: Har dere fått med dere klassens lærere på dette? Jeg fatter ikke at det kan finnes lærere i dette land som er så uvitende at de blir med på et sånt opplegg. Og hvis det nå er sånn at dere har tenkt å kontakte dem som ikke bidrar, ja da håper jeg for guds skyld at de er kloke nok til å si at det skyldes f.eks. psykiske problemer eller noe i den retning - for det ser det da heldigvis ut til at du aksepterer. Fytti for en holdning, siden du må betale for ungene "dems" (det heter deres) så har du rett til å vite hvorfor??? Hva er det du forsøker å opphøye deg selv til? Håper virkelig dere har det godt der dere balanserer langt ute på siden av norsk lov. Huff.
Tøysetipp Skrevet 13. juni 2010 #60 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har aldri hørt på maken. At dere skal ringe rundt til de foreldrene som ikke bidrar og sitte på deres høye hest med krav om å grave i andre personers private anliggende. Apåtil er det dere gjør ulovlig ! Jeg har ikke ord for hva jeg synes det der er. Holdninger og politisk ståsted går jo litt hånd i hånd. Men, jeg har ingen interesse av å vite hva du stemmer politisk.
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #61 Skrevet 13. juni 2010 Neida, Tøysetipp, jeg er ikke på noe som helst jorde, men jeg har forsåvidt svart på et utsagn som ikke var interessant for debatten. Om jeg legger all min vilje til, så fatter jeg ikke at foreldre av i dag kan opptre på denne måten. Men, det er vel sånn verden har blitt... Meg, meg, meg, meg, mitt, mitt, mitt... Og blir det noe igjen, ja, da kan jeg _kanskje_ vurdere å dele litt med min aller, aller beste venn... Fy f.... Det er skal-ha-holdning som gjør meg så utrolig kvalm, og denne opptattheten av at bare jeg og mine får det vi SKAL ha, så er det samma f.... med andre. Siden jeg har penger, så driter jeg glatt i dem som ikke har... Stopp verden, jeg vil av!
mamman t go`gutta Skrevet 13. juni 2010 #62 Skrevet 13. juni 2010 Er jammen glad for at jeg ikke har barn på en skole med slike holdinger. Jeg stiller mere enn gjerne opp på dugnader, og er nok litt i overkant sosial. Men har full forståelse for de som ikke ønsker å stille opp. Vi er en familie med ganske dårlig råd, så vi har ikke muligheter til å sette inn penger på en klassekasse. Derfor tar jeg gladlig min sjau i form av dugnad. Men hva om jeg ikke hadde strekt til, og klart å vært med på dugnad?? Skal mine barn da bli straffet for det?? Forkastelig!!! En annen ting; ser for meg at det må bli ille slitsomt å passe på hva alle har betalt til enhver tid. På vår skole har vi ofte loddsalg ved forskjellige hyggekvelder. Skal man da skrive opp hvor mange lodd den enkelte famillie har kjøpt, slik at det blir rett?? Her er det ikke noen form for pengeinnsamling til klasseturer. Da de er gratis for alle barn å være med på. Slike folk som deg skremmer meg. Skamme deg skulle du!!
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 13. juni 2010 #63 Skrevet 13. juni 2010 Jeg er helt sjokkert. For det første at barn blir eksludert på denne måten bare fordi foreldrene deres kanskje ikke har mulighet, eller i verste fall ikke TØR å dra på sosiale sammenkomster. For det andre sammenligner du det med en tur med jobben. Du sier at hvis DU ikke hadde hjulpet til å samle inn penger til denne turen hadde du heller ikke kommet til å dra. Vel i dette tilfellet hadde det vært mer riktig å sagt: Du og dine kolleger begynte å samle inn penger til en tur som dere alle gledet dere til, men siden MANNEN din ikke stilte opp med dugnad og salg så måtte du holde deg hjemme. Synes det er helt på tryne at voksne folk har sittet og kokt-i-hop disse reglene. Hvem er dere? De som skal stoppe mobbingen eller mobberen?
solstråle69 Skrevet 13. juni 2010 #64 Skrevet 13. juni 2010 Tøysetipp - hva ville skjedd hvis alle var rødgrønne? Hva hadde skjedd med velferdsNorge hvis vi ikke hadde noen som tør å satse litt, som er interessert i å klare seg selv, på både godt og vondt? Hva skjer med velferdsNorge hvis alle skal være like? VelferdsNorge ville falt sammen som et korthus! Men det er selvfølgelig en helt annen diskusjon, men greit å tenke på noen ganger.
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. juni 2010 #65 Skrevet 13. juni 2010 EQ er jo det det er enklest å si noe om bare ved å se hva du skriver her inne. Måtte bare si det
Tøysetipp Skrevet 13. juni 2010 #66 Skrevet 13. juni 2010 Nå er det jo sånn at det er en rødgrønn regjering så hva for noe rolle hadde det spillt dersom alle var rødgrønne? Får dere gjort noe essensielt i Frp for tiden? Annet enn å komme med lovforslag om å heve fartsgrensen til 120? Ingen vil noen gang bli like. Vi vil alltid være farget med idioter som kommer til å stemme Frp feks. Nettopp fordi de enten har ræva full av penger og mye vil ha mer som sagt, eller at de er blottet for empati, rasister og annen annenrangs. Men, det skal jeg ikke legge meg opp i. Idioter vil vi alltid ha. Vi kan ikke redde alle, selv med en velferdsstat !
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #67 Skrevet 13. juni 2010 Tør jeg spørre om du vet hvem som har bygd opp velferdsstaten? Dessuten handler ikke dette om å tørre og satse eller ikke, om å klare seg selv eller ikke. Det handler om å forholde seg til norsk lovverk og dessuten oppføre seg som folk. Og nei, jeg betviler på det aller sterkeste at den norske velferdsstaten (husk at du forresten ikke skal bruke stor N i Norge midt inne i et ord.) ville falt sammen som noe som helst korthus om Norge var enda mer rødgrønt enn det er i dag. For å være ærlig, så tror jeg nok velferdsstaten ville fått ekstremt mye større problemer dersom det (Gud forby!) blir enda flere blåe og for ikke å snakke om mørkeblåe i landet vårt... Det er ikke snakk om at alle skal være like, men det er snakk om at alle skal ha rett til en viss standard, ha rett til å få de samme mulighetene osv.
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #68 Skrevet 13. juni 2010 Ja, det er flaut for elever som har foreldre som ikke vil/kan stille opp på sånne dugnadsgreier. Jeg har selv vokst opp med det. Heldigvis hadde jeg greie naboer som lot meg bli med på salgsrunden til barna deres sånn at vi sammen fikk solgt loddene, også de foreldrene mine skulle ha hjulpet meg med og de gjorde sånt på en sånn måte at jeg kom ut av det med hevet hode. Men noen foreldre var sånn som du virker i hovedinnlegget ditt HI og det var utrolig trist for meg og søsteren min ... og det førte til at vi ble ertet/mobbet av barna deres fordi vi hadde dårlig råd og foreldre som ikke engasjerte seg noe særlig i klasseturer og den slags. Forøvrig er jeg helt enig i at kakeboksene er en uting og når ungene mine begynner på skolen kommer jeg til å kjempe i mot sånt møl med nebb og klør. Skal barn først drive og "arbeide" synes jeg de skal lære å gjøre noe samfunnsnyttig og usunne småkaker er ikke i den kategorien!
Gjest solstråle69 Skrevet 13. juni 2010 #69 Skrevet 13. juni 2010 Tøysetipp - ser du at du stempler meg? Som Frp'er? Det er faktisk feil - jeg stemmer AP, uten at du egentlig har noe som helst med det. Men jeg føler jeg må forsvare meg, fordi du setter meg i en bås du mener noe negativt om. Er det rettferdig? Hva skjedde med at alle må gjøre det de mener er best for seg? Hvor ble det av solidaritetstanken når FHI anbefalte alle å vaksinere seg mot Svineinfluensa pga risikogruppene? Nei, da var det ikke så farlig med solidaritet - "vi gjør det som er best for oss selv". Så slutt å spille skinnhellig overfor meg ihvertfall, jeg har vært her for lenge. Idiotutsagnene dine skal du også få ha i fred for meg. Husk på dette dere: Diskuter følsomme ting med måte Egne meninger er vel og bra, men ikke glem respekten for andres meninger, livssyn, rase eller politiske synspunkt. http://www.dinbaby.com/felles/support/regler_for_forum_og_fotoalbum Så det skal ikke være nødvendig å blande politikk og alt oppi dette, alle ahr sine meninger,men skriv med måte, og man skal ikke være nødt til å forsvare sitt politiske syn. Moderator 4
Tøysetipp Skrevet 13. juni 2010 #70 Skrevet 13. juni 2010 Da kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor du har forsvart Frp ved flere anledninger. Du tok debatten og gjorde den til noe politisk, rettet mot meg. Du må ikke tro at jeg på noen måte blir skremt av at du er en gammel traver, solstråle69. Jeg har aldri sagt at jeg er skinnhellgi, men jeg har masse empati mot de jeg føler blir urettferdig behandlet. Og nå drar du inn svineinfluensavaksinen? Jeg ser at dette aldri kan ta slutt og velger og ikke svare noe mer på det du skriver. Ikke synes jeg det er noe interessant heller.
1881 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #71 Skrevet 13. juni 2010 Denne saken har sklidd helt ut, beklager så mye at jeg la ut dette innlegget. Håper også de som mener at jeg nærmest er en idiot kan se meg rett i øynene og si det til meg! Uansett om det ikke var snakk om og betale inn til felleskassen så var pengene ment og dele på de som deltok, dvs de som deltar lite og ingenting vil få mest og betale og de som deltar mest vil måtte betale minst, synes ikke dette er urettferdig i det hele tatt. Barn må da kunne skjønne at man må faktisk bidra for og kunne få noen goder, eller er det kanskje mye for langt?? Men vi bør snarest avikle hele klassekassen så kan vi som virkelig vil at barna våre skal få en avslutning før de begynner på vgs ta en privat arr. klassetur når det er rød dager, evnt søke om permisjon noen dager slik at vi får avviklet denne turen uten for mye mas.. Skjønner at dette ble en "het" debatt, men jeg er ikke enig i at alle som står på da skal jobbe for andre sin del, da bør man kanskje ha en gyldig grunn ikke bare at foreldrene ikke gidder og heller ikke ungen heller!
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #72 Skrevet 13. juni 2010 Jeg skjønner godt at du synes snyltere er irriterende. Hvem synes vel ikke det? Selv snylterne selv irriterer seg sikkert over andre snyltere (min mor gjør i hvert fall det). Poenget er bare at 1) det er ikke lov å ekskludere barnet fordi foreldrene ikke vil/kan/gidder bidra til felleskassen og 2) det å legge "straffen" over på barnet er uansett å bruke feil adresse. Nordmenn er blyge av natur og derfor er det ikke sikkert du får høre noe rett til ansiktet selv om flere kanskje synes du er helt på bærtur og derfor er det nok lurt å reflektere litt over svarene du får her.
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #73 Skrevet 13. juni 2010 Jeg ser deg gjerne i øynene og sier min mening om dine holdninger, som nettop skremte meg ytterligere når jeg leser at du heller vil holde arr privat for å kunne med loven i hånd eksludere andre. Håper virkelig denne debatten blir tatt der man ikke er gjemt bak et nick og at noen griper tak i klassemiljøet der dine barn går på skole, for det virker på meg som at dere har noen tøffe tak foran dere for å få orden på ting. Dersom jeg ikke har misforstått noe her så er du i mine øyne noe av det værste jeg vet. En mobber. Bare send meg en PM du så kan jeg gjerne møte deg å se deg inn i øynene og stolt ønske deg all lykke til og håpe at du en dag får litt selvinnsikt og påbegynner den tøffe prosessen med å møte deg selv og ønske endring.
solstråle69 Skrevet 13. juni 2010 #74 Skrevet 13. juni 2010 ??? Selvfølgelig forsvarer jeg Frp hvis jeg føler de blir urettferdig behandlet! Det må da være helt i din ånd? De fleste Frp motstandere aner jo ikke hva Frp står for. Jeg er også en forkjemper mot urettferdighet! Skjønner godt at du velger å trekke deg ut, for det blir tynt med argumenter.
Miss Misantrop Skrevet 13. juni 2010 #75 Skrevet 13. juni 2010 Du er på like syltynn grunn selv om det er en demokratisk avgjørelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå