Gå til innhold

Andre som har opplevd å være lenge syk i 1 trimester? trenger gode råd

kine1234

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå gått å vært i dårlig form i over 5 uker, er nå 8 uker på vei. Er varm, vondt i halsen og vondt i hele kroppen. Legen sier at det mest sannsynlig er ett virus, men ikke noe å gjøre med, syns det er rart at jeg skal gå å være syk så lenge! Er så redd for at det skal skade den lille! Er det flere som har det/har hatt det slik? Håper på noen gode råd:) Takk!

Fortsetter under...

Hei..

Jeg vet det er mange viruser ute og går for tiden... Og virus er det lite, hvis ikke ingenting, man kan gjøre noe med. Min mann har vært syk siden desember i fjor. Først med kikhoste, så med en virusinfeksjon i de øvre luftveiene, så to ulike lungebetennelser, nå over i en ny virusinfeksjon i øvre luftveier som har ført til ørebetennelse.

Den lille i magen din er nok godt beskyttet. Den tåler at mor blir syk, men den tåler dårlig hvis mor har feber. Så dersom du har feber bør du ta paracet, slik at den lille i magen ikke blir overopphetet. Sørg for å drikke masse og prøv å få i deg næringsrik mat. Havrevelling er bra og gjør godt. Det gir masse næring og du lever lenge på det =)

God bedring!

Jeg var mye syk i første halvdel av svangerskapet. Det ene avløste det andre, hele tida. Hadde mange forkjølelser, halsbetennelse, blærebetennelser i fleng osv. Virka som om immunforsvaret takka for seg en periode. Heldigvis gikk det bra både for meg og lisjejenta, selv om det var litt slitsomt mens det sto på.

Hei. Jeg har vært innlagt med kyssesyken helt fra uke 3 og er fortsatt ikke frisk. Heldigvis har feberen gitt seg. Vi ble fortalt at slimhinnene holdt babyen frisk fra mine sykdommer. Har kjøpt meg ekstra ultralyder pga dette. Alt har vært i skjønneste orden hver gang. Nå er jeg 12 uker på vei.

tusen takk for fine svar, formen er den samme, men håper på å bli bedre snart:)

Anonym: gikk du også syk hele 1 trimester? er liksom så bekymret for at jeg går med virus de første 12 ukene, er jo da den lille kan ta mest skade av det!

ch_88 smurf: Har selv hatt kyssesyken før, er virkelig slitsomt, spesielt nå som du er gravid! Så da at vis de hadde tatt skade ville dette vises på ultralyd? Tror jeg skal bestille meg en tildlig ul, slik at jeg kan slappe litt mer av. Håper du blir frisk snart:D lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...