Gå til innhold

Ang. matrutiner 5-6 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn på rundt 5-6 mnd. Hvordan ser deres matrutiner ut?

Etter at dere gikk over til fast føde har melkeinntaket blitt veldig redusert. Her drikker lillemann knapt 600-700 ml inkl. det som er i grøten.

Dere som gir frukt hva gir dere? Og når begynte dere med brødmat? Han har to tenner på vei, men ikke kommet helt opp enda. Han er veldig interesser i maten vi spiser men kan vel ikke gi han brød når han ikke har fått tenner vel? hehe;) Rart hvor fort man glemmer ting.. storegull er fylt 4 år så er en stund siden sist ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt er 5,5 mnd og vi begynte med fast føde da han var rundt 4,5.

vi har ikke helt faste rutiner på mat,men det ser noe slikt ut:

ca kl.7 pupp

ca kl.8-9 grøt

ca kl 10-12 pupp

ca kl 16. middag og pupp

ca.kl.18-19 pupp

så våkner han engang i løpet av natta og får pupp.det ser ut som han får mye pupp,men han drikker ikke så mye i løpet av en dag så interessen er dalende merker jeg.

jeg lurer på om jeg skal begynne med grøt/brødskiv til lunsj for han er som regel mer sulten midt på dagen.

jeg gir fruktpure i grøten men har også gitt banan og plomme (i sånt spisenett,den var populær!) er så dårlig på å spise frukt selv så jeg skal ta meg sammen og begynne å gi han flere frukter sånn at han blir vant til det.

jeg tror helsesøstre sier at man kan begynne med brødskive når de er 6mnd,samme om de har tenner eller ikke.de to tennene deres gjør jo ikke store jobben enda likevel:)

om han er interessert så hvorfor ikke prøve?

Skrevet

Ja får vel bare prøve oss litt forsiktig frem :-) Han har fått et par frukter i sånn spisenett, populært her og :-) Har gitt han noen nestle glass med middager og frukt, men ikke så veldig glad i . Er vel uansett like greit å lage selv :-)

Da blir det brødskive i morgen , hehe ;) Han er jo 6 mnd om 3 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...