Gå til innhold

Hvilke klinikker kan anbefales i Danmark?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært både på maigaard og Skive fertilitetsklinikk....

Inseminasjon på maigaard (3 ganger-negativ)

Jeg ble henvist til skive pga min hepatitt c.... det er den eneste plassen de tar imot "oss" med hepatitt så lenge vi ønsket ivf....

Jeg synes de i skive var helt utrolig..GOD oppfølging.....( har hørt at skive er en av landets beste)

Lykke til med valget ditt :o)

Hei!

Vi har har hatt 3 forsøk på CFC, og vil vel egentlig ikke anbefale de. Ja, de er hyggelige og snille og svarer fort på mail ,men det er vel det minste man kan ønske seg for prisen man betaler for dette.

Det går veldig veldig fort der, du får lite informasjon hvis du ikke spør selv. Uttak er over på kort tid, og insett er over på 5 min. Du må nesten skrive ned spørsmålene, hvis du skal huske på det du vil spørre om. Og huke tak i de, før de er ute av døre. For de går med engang de har tatt ut og satt inn egg.

Det jeg var ganske misfornøyd med var at planer for forsøkene mine jeg gjorde med Lindenberg via mail før vi kom, var det ingen som viste om da vi kom. Hvis det var andre enn han som var der da. Jeg måtte enten krangle meg til det som var avtalt eller informere de om alt. Følte jeg ikke kunne slappe av, måtte følge med så alt ble gjort som planlagt. Fikk forskjellige svar fra alle jeg spurte. Og enda jeg klagde litt på dette ettet 2. forsøket, skjedde det igjen på det siste.

Men som sagt de var kjempe hyggelige, og de svarer fort på mail på det du lurer på...

Har vært 4 ganger på CFC, og det har vært litt forskjellige opplevelser. Første gang var jeg til inseminasjon, og da var jeg vel inne på klinikken i 5 min til sammen. Ble ganske paff og følte dette var veldig upersonlig. Snakket omtrent ikke et ord med noen der. Var veldig skeptisk da jeg kom tilbake neste gang, men da var de jeg hadde med å gjøre så hyggelige. Da følte jeg at de faktisk brydde seg om meg.

Men det er riktig som monica2 sier, de svarer raskt på mail og er lette å få tak i. De er veldig korte i svarene på mail, og svarer som regel ikke på mer enn ett spørsmål av gangen. Og vil du vite noe, så bør du nesten vite hva du skal spørre om. Men de er dyktige og er veldig oppdatert på utstyr og hjelpemidler på laboratoriet. Lindenberg driver med forskning i tillegg. En annen positiv ting er at de også har åpent alle dager i året.

Jeg vurderte også en annen klinikk i København da jeg skulle over på IVF, og det var Fertilitetsklinikken Lundstrøm. Var til scanning der en gang, og de var veldig hyggelige. Kjenner ei som holder på der, og det virker som de har tettere med oppfølginger og hun må også ta en del blodprøver på klinikken hver gang før og etter uttak/innsett. Det som gjorde slik at jeg ikke valgte den klinikken var: Hvis man kjøper 3-pk ivf og blir gravid på førsøk en eller to, så faller resten av forsøkene bort når du er 3 mnd på vei. På CFC faller de bort ved første levendefødte barn. Det syntes jeg var en vesentlig forskjell, for mye kan gå galt etter 3 mnd også.

Har også hørt at noen er veldig fornøyd med Trianglen.

Lykke til videre, håper du slipper disse vurderingen:-)

Annonse

Takk, takk :-)

Skjønner at det er slik at opplevelser er veldig individuelle, men av det jeg har fått med meg er det litt vel mange ulike oppfatninger av CFC, og de kommer ikke akkurat til CFCs` fordel. Men vi får se ;-) Tar jeg kontakt med de, kommer jeg til å være tydelig om at jeg vil ha Lundstrøm, for han har jeg hørt mye pos om. Så får vi se hvordan de responderer på det.. Har også fått pos inntrykk av lab-arbeidet deres, av det jeg har lest på hjemmesidene.. Og det er jo flott at de to neste forsøkene ikke faller bort, for vi kommer til å gå for tre-pack;-)

Men som sagt; vi er ikke der enda, og forhåpentligvis kommer vi ikke det. Bare kjekt å ha undersøkt litt ;-)

Lykke tl videre til dere andre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...