Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Beklager så mye at jeg ikke var inne i går og oppdaterte dere jenter, men det tok veldig langt tid på sykehuset og vi var ikke hjemmer før over kl 10 i går kveld og da gikk jeg rett i boks... Var helt utslitt:/

Ingenting farlig har skjedd altså og alt er forsåvidt bra, men hvor skal jeg begynne...

Vel får begynne med å si at når ul startet så så dem ingen ting i livmoren, jeg fikk jo rimelig panikk for med økende hcg hvor er det da hen når det ikke kan sitte i egglederene. Fikk beskjed at kanskje kroppen hadde kvitta seg med det selv, men det hadde jeg jo seriøst villa merke. Så jeg måtte ta ny graviditets prøve og en ny hcg prøve.

Ble så redd for at det skulle sitte i eggstokken og så jo for meg en stor operasjon der så var jo helt på gråten. Da jeg kom tilbake fortalte jeg at grav.test var positiv og fortalte om mine bekymringer og da sa dem at det gikk ikke ann at det satt i eggstokkene da jeg har fjernet egglederene mine for da er det jo ingen forbindelser der og det var jo det jeg også mente, men noen her inne har fortalt meg at det kunne gå ann så da har jeg jo trudd på det og bekymret meg unødig mye. Den som sa det til meg hadde vel ikke fått med seg at jeg hadde fjernet egglederene.

Uansett så ble det ny ul og dem kunne ikke se at det satte noen andre plasser livmorhalsen eller en plass der det sjeldent setter seg hos oss som har fjernet egglederene og det var i enden der dem skulle vært,eller at dem ikke hadde fått fjernet alt av egglederene...Dette ble jeg ikke helt klok på.. Så vi måtte uansett vente på hcg svaret.

Et par timer seinere var det en ny lege og svaret på hcg var på over 30000. Åhneeeeiii var bare svaret mitt for da er det tydeligvis noe, men hvor sitter det?????

Så kommer det som forvirra meg litt, men jeg tror ganske sikkert at hun tar feil for hun sa etter de datoene jeg har gitt henne så var jeg jo ikke mere enn ca 6 uker på vei, men det kan jo ikke stemme. Da sa hun at da kunne det være for tidlig til å se noe, og det ble atter en gang tatt en ul. Da kunne hun kanskje antyde noe som var på gang , men det viste hun ikke sikkert og med en hcg som hadde økt turte dem ikke gjøre noe drastisk enda. Det kunne være en tidlig graviditet som hadde stoppet opp også. Noe jeg er ganske sikker på.

Så det som skjer er at jeg må tilbake på tirsdagen ta ny hcg på morgenen, er det ikke dobbblet i stigningen da må vi handle deretter, det vil si ser vi ikke noe på ul så må dem gå ut i fra at det sitter en annen plass(men hvor???) og da vil jeg evt få cellegift for å fjerne det. Dersom det er antydning til noe i livmora blir det utskrapning:(

Hun siste legen som foresten va kona til han første var ikke helt overbevist om at dette var over, hun var opptimist av natur og snakket lenge med oss der og forklarte oss alle mulige årsaker, hva som kunne skje osv. Men jeg er ganske sikker på at hun tar feil angående hvor langt jeg er på vei, og jeg vet ikke hvordan hun regner det men stoler jo på klinikken når det gjelder akkurat det. Legen var veldig dyktig og omsorgsfull og vi følte oss godt ivaretatt og det ble 2 klemmer på oss før vi dro der i fra.

Nokk en gang mere venting før det blir tatt en fullstendig avgjørelse, men dette går nokk ikke bra det føler jeg sterkt på meg, jeg har allerede fått endel små vondt så kanskje klarer kroppen selv og ordne opp før tirsdagen.

Jeg tror det er noe som var på gang og det sitter i livmoren og da blir det utskrapning på tirsdagen.

Det er selgsagt trist, men jeg var jo vettskremt for at det satt i eggstokken og at jeg måtte fjerne den så da er jo alle andre alternativer mye bedre enn så fælt det er;)

Det blir nokk ingen mirakel baby på meg denne gangen desverre, men det hadde jeg jo også en stor misstanke om:(

Kjempe trist, men nå vil jeg bli ferdig med det og som sagt tror jeg det blir utskrapning på tirsdagen , så får jeg sørge litt og bli klar over sommeren til nye forsøk;)

Sorry jenter for at dere ikke fikk resultatet tidligere, men som sagt var jeg helt utslått i går!!

Det går bra med meg etter forholdene:)

Takker så mye for all støtte her inne, dere er bare helt fantastiske alle sammen!! Lykke til videre til dere alle sammen hvor dere enn har kommet på ferden i målet om en baby!!

Stor klem!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141969665-da-var-ul-overst%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Alid@

Huff alt du skal igjennom, etter all denne ventingen er du egentlig like vis. Håper no att kroppen ordner opp i dette selv og dere får ei avslutting på denne thrilleren her.

Har sagt det før og sier det igjen du må være ei real sterk dame som klarer å gå igjennom dette her med vettet i behold.

Ønsker deg iallefall masse lykke til videre fremm til Tirsdag ; )

Masse omsorg og en varm klem fra meg ; )

Vet ikke om vettet er her mere, det er vel derfor det går sånn høvelig greit håp-74...hahaha. Jeg tror at vi som har holdt på med dette ei stund blir sterkere etterhvert, ellr så hadde vi neppe klart å holde ut så lenge;)

Jeg håper kroppen ordner opp selv og det kan nesten se ut som det som er i ferd med og skje nå for det murrer godt og jeg har begynt å spotte så da er det vel bare snakk om tid... Må jo oppi alt dette si at det er vel det beste som kan skje akkurat nå så slipper jeg alt det andre styret;)

Lykke til på ul på onsdagen håp-74, det blir spennenede å høre resultatet, vet at det kommer til å gå bra, men er det en eller to!?!?

Klem til deg og klem til håpefull!!

Kjære kjære deg:)

Har tenkt så utrolig masse på deg, også gikk det som det gikk da. Men om det ikke er liv er jeg jo enig med deg at det er best kroppen ordner opp selv.....

Men jeg kan vel bare forestille meg hvor sjokket du ble når du fikk svar på den hCG prøven.......

Da håper jeg likevel det blir en ok helg på deg, håper du er sykemeldt, hvis ikke håper jeg du får ordnet med det. Nå har du liksom nok med seg selv, iallfall frem til neste UL.

mange varme klemmer fra meg også:)

Heisan

Jeg har fulgt litt med på deg og denne thrillern:)

Skal bare dele min erfaring,da noe av denne graviditeten liknet litt på det jeg opplevde i 2006.

Jeg ble gravid på egen hånd den gangen,ble kjempeglad,naturligvis. Ca i uke 6 begynte jeg og småblø,og heldigvis hadde jeg en kontrolltime hos spesialist på gyn.ullevål pga.en lap.grunnet endometriose. Denne konrtrolltimen var ca uka etter.

Der hadde de problemer med å finne denne graviditeten,alle nysgjerrige gynekologer stakk innom for å lete....nice..vel, iallfall så husker jeg ikke om de fant den,den gangen eller et par dager etterpå-men når de fant den så hadde den satt seg i muskelvevet i hjørnet av livmor-en såkaldt "Cornual Pregnancy"

Det ble inn og ut noen dager, der det ble målt hcg 3 ganger i uka får å se om den steg,noe den absolutt gjorde,de ville jo selvsagt at kroppen skulle rydde opp selv.

Det ville ikke kroppen min.

Jeg fikk satt cellegiftspøyte,slik at graviditeten skulle stoppe og vokse(ellers kunne den skape indre blødn)

Dette var vist en uhyre skjelden form for exu.

For å gjøre en veeeldig lang historie kort,så måtte jeg til slutt operere og fjerne hjørnet av livmor og eggleder.

Men har i dag en 20mnd gammel nyyydelig sønn som ble til på første IVF-forsøk:)

Vi driver å prøver på nr2.men fryse-egg tålte ikke opptining,så vi starter på søskenforsøk til høsten!

Lykke til med deg,håper virkelig at din graviditet sitter der den skal og at det bare er for tidlig å finne:)

Klem fra meg:)

Annonse

Det var en spesiell historie Aget og utrulig trist at du måtte igjennom det og det er eikke helt ulik min historie nei, men jeg håper jeg slipper alt det styret:/

Jeg tror at kroppen min holder på å ordne opp i dette selv nå, for det kjennes sånn ut. Bare jeg slipper større inngrep så er jeg fornøyd, jeg tåler en utskrapning, men har helst ikke lyst på en ny lap.skopi for har hatt så mange sånne inngrep og det kan bare gjøre vondt verre for min del med tanke på fertiliteten. Jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe denne gangen så jeg har allerede begynt å tenke videre;)

Tusen takk for at du delte historien din med meg og godt og høre at det gikk bra med deg til slutt med et velskapt barn!!

Ønsker deg lykke til med jakten på søsken forsøk!

Stor klem!

Hei Tirilgirl!

Ja det ble et lite sjokk når jeg fikk vite at hcg var steget igjen, og ble jo litt usikker når legen begynte å surre med de ukene, men jeg mener bestemt at jeg er 8 uker og da skal man kunne se noe.

Dette var nokk ikke liv laga og hadde det vært noe der i går så hadde jeg sikkert ikke slått meg til ro at det ville gå bra, men sikkert fått hundre nye bekymringer og venta på at det skulle gå galt... Hadde vel grubla meg i hjel om det kunne være noe galt med fosteret pga den dårlige utviklinga. Har seriøst ikke lyst på et sånt svangerskap.

Det går nokk greit med meg i helga, har jo vært innstil på at det kunne bli en sånn slutt på dette lenge;) Akkurat nå sitter jeg og vurderer om jeg ikke trenger å dra på sykehuset dersom jeg får en skikkelig mens nå. Da er det vel ikke så mye sykehuset kan gjøre?

Da kan jeg vel bare ta blodprøver her jeg bor og følge med at hcg synker selv om det går dager mellom svarene på dem!?

Er så langt å kjøe så er ikke så gira på det, dersom det ikke er nødvendig...

Vel det er lenge til tirsdagen, så får vel se hva som skjer til da, har jo ikke annet enn litt sterke murringer og litt spotting nå og det kan jo ta dager til en evt full blødning.

Skal til fastlegen på mandag så da spørs det om det ikke blir full sykemelding ut uken;)

Takk for at du tenker på meg, håper alt står bra til med deg og spiren din!

Hadde du vært på ul nå, og så ikke alt bra ut og at det kanskje var to stykker der inne, eller har jeg lest feil!?!?

Mener det var deg jeg leste det om og i såfall så er det jo helt fantastisk!!!!! Utulig bra, og sikkert verdens beste følelse;)

God klem!

uff, det gir seg virkelig ikke her hos deg altså, du skal igjennom mye du*klemmepå* nurket kan ikke har lagt i "dvale" da og utviklet seg deretter altså at du kanskje ligger ca en uke etter? tenker på hcg nivået ditt nå, der er du jevn med meg nemmelig...jeg holder en STOR knapp på at den bare er litt treig og at du får fine nyheter på kontrollen...

hcg vil nok ikke doble seg lengre uansett, siden den ligger så høyt nå, så ikke forvent det..

nei krysser alt jeg har jeg for at du får positive nyheter, å gå sånn i uvisshet er rett og slett fælt umenneskelig=(

*sender over mange gode klemme og ikke minst et LASS med babystøv*

Hei stjernoye!

Må bare få rette opp i en stor feil her, ser jo nå at jeg har skrevet feil på hcg tallet, det skal stå 3000!!!!! Hadde det vært 30000 så hadde jeg jo seriøst hatt et stort håp for det er jo kjempe hæyt tall;)

Det var nokk bare 3000 og det er alt for lite i uke 8, men legen sa at vist jeg var i uke 6 så var det ikke så galt...

Men jeg er ikke i uke 6 så dette er ikke tall som det kan bli baby av desverre:(

Så enten ordner kroppen opp selv eller det blir utskrapning på tirsdagen, det er jeg overbevist om så nå orker jeg ikke bruke så mye energi på å lure mere;)

Takk for omtanke og gode klemmer, sender mange i retur!!!

Har skrevet en stor feil her inne HAR IKKE 30000 I HCG, men jeg hadde bare 3000! Det er jo seriøst en stor forskjell!!!

Det at jeg ble overraska over at hcg var steget var jo fordi dem ikke kunne se noen ting, men alikavel fortsetter hcg og stige, og jeg likte jo ikke det med tanke på at det da kanskje sitter andre plasser.

Men som sagt på 3 ul kunne hun kanskje antyde noe i livmoren, og det er jeg egentlig glad for, da vet man hvor det er og slipper større inngrep!

Huff enn å skrive en sånn feil, da har jeg nokk beklageligvis forvirret mange av dere desverre... Det var ikke meningen;)

Da skjønner dere nokk at jeg vet at dette ikke kommer til å gå bra;)

Annonse

Håper du snart får en ende på dette slik at du kan samle krefter å prøve på nytt igjen:-) Må være forferdelig tungt å gå slik dag etter dag og ikke vite hva som skjer!

Klem:-)

Mitt 2.ivf-forsøk lyktes heller ikke:-( Prøver sikkert på nytt i juli.

Huffda... Kjipe greier. Stakkars deg som må leve i uvisshet. Men hvor mange uker du er på vei nå?

Tenkte bare at jeg skal gi litt informasjon. Jeg hadde 5 uker XU og Hcg lå på over 4000. Da kunne ikke de bruke cellegift, måtte opereres derfor. Det finnes visse normer for det.

Stå på og lykke til videre!

Så trist at det ikke gikk denne gangen heller håpefull38:(

Vet følelsen av å ha misslykket forsøk og det er ingen god følelse:(

Håper du lykkes på neste forsøk, og så får du bruke sommeren på å kose deg med andre ting!!

goltcha jeg mener selv jeg er over 8 uker så da skulle dem jo helt klart sett noe på ul og hcg er alt for lav. Det er mulig at det har stoppet opp i utviklingen tidlig og det er derfor dem ikke klarer å se det så klart på ul.

Dem ønsker ikke å operere meg sånn uten videre for jeg har hatt så mange inngrep tidligere, så i og med at dem ikke ser hvor det evt sitter så vil dem vel ikke ta noen drastiske valg for tidlig. Hvor kan det sitte når dem ikke kan være i egglederene,eggstokkene og dem ikke ser det i livmorhalsen????

Nei jeg mener bestemt at siden dem til slutt kunne ane noe i livmora så er det nokk der, men det har stoppet opp i utviklingen for ei stund siden så da kommer det enten ut av seg selv eller blir det utskrapning. Tror ikke det blir cellegift, for som du sier man skal ikke være så langt på vei når man bruker den metoden;)

Takk for at du deler erfaring, er kjekt å kunne sammenligne med andre;)

Jeg er skikkelig lei meg på dine vegner Alid@, hadde håpet så for deg denne gangen.... :-( Det er så ufattelig trist dette, men jeg må ta av meg hatten hvor sterk du er oppi alt dette. Jeg er sikker på at det er sånne som deg som lykkes til slutt :-)

Bruk sommeren til å blir klar igjen til høsten, og da skal jeg komme tilbake og heie på deg helt fram til du når målet ditt!!!

mange mange klemmer til deg

Takk for støtte brunette79 og gratulerer så mye med graviditet!!

Det er skikkelig trasig at det endte sånn Turva, vi hadde jo håpet på et annet utfall, men sånn er desverre livet av og til, rett og slett brutal:(

Håper og tror enda at vi skal klare det til slutt, så håpet er ikke tatt i fra meg enda. Vi går med godt mot påan igjen til høsten, nå skal vi nyte sommeren og i går bestilte vi sydentur så hurra for det:)

Det gleder vi oss masse til, noe bra og se fram til:)

Hadde egentlig tenkt å bruke ferien til et forsøk da, men dette ble litt for mye så trenger den ferien til andre ting så da får vi prøve å få forsøk uten om ferien;)

Tusen takk for all støtte du har gitt meg, er så koselig med heia gjeng;)

Når jeg kommer inn hit igjen til høsten så er det ikke lenge til du får møte novembergullet ditt;)

I morgen reiser jeg til sykehuset og da blir det nokk endelig vil jeg tru, går vel ikke ann at dette nokk en gang drøyer ut i tid...

Vel, når det gjelder meg skal man vist aldri si aldri...

Nei i morgen blir nokk ting avgjordt og det skal bli godt å få legge lokk på dette og komme seg videre;)

Synes det er godt å høre at du har den innstillingen, tiltross for alle de utfordringene du står i nå. Går det skeis i morgen, kanskje vi starter nesten likt til høsten ;-) Tror du gjør lurt i å ta en pause. Godt for kroppen, både fysisk og mentalt. På en annen side: det er ikke over, og håpet er enda ikke helt ute ;-) Ønsker deg uansett alt godt

Ønsker deg, all mulig lykke til i morgen:) Lykke til med å få de svarene du lengter etter, slik at du ikke blir gående i uvisshet og med alle disse kanskjene.....

Kommer til og tenke på deg i morgen, og håper du finer styrke til og kose deg i sommer med din kjære på en deilig sydenferie:)

Og kommer tilbake med alle lagrene påfylt og klar til ny innsats, for en baby er det jo ingen tvil om at dere fortjener:)

Varm klem fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...