Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Hva er evt årsaken til at folk ikke finnes der? Som er over 20 år?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Nei, man kan ikke reservere seg mot å komme i skattelistene. Eneste unntak er folk med hemmelig adresse.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Nei det kan man ikke. De har da kanskje ikke noen inntekt/formue registrert på seg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 I prinsippet skal folk som tjener penger føres opp i skattelistene, selv om de er under 18, men det skjer jo ikke alltid. Unntak er som det sies folk med hemmelig adresse, og man kan jo ha hemmelig adresse av mange årsaker.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Alle over 18 skal føres opp i skattelistene uavhengig av om de tjener penger, forresten, men de oppføres fortsatt ikke dersom de har hemmelig adresse.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Jeg syns det er sykt at slik informasjon er tilgjengelig for alle!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Er heller ingen tilhenger av skattelistene:). Man kan finne utrolig mye informasjon om folk, og det kun ved å vite fornavnet deres og at de bor i Bergen, og videre derfra ha både fornavn, etternavn, postnummer, inntekt, skatt og formue. Ekkelt, ja.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Jeg synes det er helt merkelig at det ikke er mulig å reservere seg mot å bli publisert på den måten. Nå har ikke jeg så mye penger, men hadde jeg hatt en del i inntekt ville jeg ha hatt mer imot det. Jeg er rimelig sikker på at det er kriminelle som drar nytte av å se på skattelistene. Jo bedre inntekt, jo mer verdier har jo personene i hjemmene sine som regel!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Til en viss grad kan nok kriminelle dra seg nytte av skattelistene, men det er nok kun til en viss grad. Du kan jo google det, er en god del lesing på det. Rent utover det er jeg helt enig med deg i at det skulle vært mulig å reservere seg mot det, og at det ikke bare burde være hemmelig adresse som er unntaket. Det er igjen svært delte meninger om det.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Er rimlig sikker på at vedkommende har hemmelig adresse! så kjedelig. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Jeg mener ganske sikkert at man kan reservere seg mot å komme i skattelistene. Har en tante som man ikke kan søke opp. Ho har ikke hemmelig adresse. Ho har kjempet en lang kamp for å få til dette. Ho er god for en del kroner (på formuetoppen i hjemkommunen), og mener at andre ikke trenger å vite hvor mye penger ho har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå