lille_spira Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Uke 5, da bare inni mellom svak kvalme. I uke 6-7 ble det verre, og nå i uke 8 er jeg nesten konstant kvalm... slitsomt. Verst om kveldene. Har ikke kastet opp, men det hadde kanskje hjulpet. Liker ikke å kaste opp og går heller å legger meg i fosterstilling kl 21 hehe...
Littlelady81 Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Er nå i uke 6+3, har vært kvalm de siste dagene. I forrige svangerskap var jeg kvalm fra morgen til kveld fra uke 6-12, blir spennende å se hvordan det blir denne gangen.
Jenta med gullklump i magen Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Jeg er nå i uke 8, ble kvalm først i uke 7, og nå er jeg småkvalm hele tiden igrunn. Er værst om morgenen og litt utpå kvelden. Veldig ubehagelig. Noen om har noen gode råd?
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Rundt uke 6, endel veldig tidlig på morgenen type 5-6 tiden. Også på ettermiddagen.
Januarspire---2012 Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Startet allerede i uke 3 med meg, før jeg fikk positiv test. Verst på ettermiddag/kveld. I uke 6 ga det seg litt, men var tilbake igjen i uke 7. Er nå i uke 8, og kvalmen kommer og går fra morgen til kveld.
InsomNina Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Hos meg begynte det mandag denne uken, er akkurat 7 uker idag. Og det er helt grusomt. For meg er kvalme en "åh jeg vil bare dø" - opplevelse. Takler det svært dårlig. Jeg er oppe flere ganger om natten og spyr og brekker meg. Det blir ikke bedre av å spy, så skulle heller ønske jeg slapp. Off.. håper jeg slipper unna med noen uker.. vet det er mange som går langt over 12 uker. Om dette fortsetter blir jeg nødt å sykemelde meg, er ikke brukende til noe. Og jeg som ikke hadde tenkt å si noe på jobb før etter ferien
TW82 Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Begynte i uke 4.. Nå er jeg i uke 8. Kvalm fra morgen til kveld... I dag er første dagen da jeg har kastet opp. I to runder... Hater å være kvalm å kaste opp!!! Så håper dette gir seg fort...
Trollmor til 2 Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Var litt småkvalm i uke 3 og 4. Så ga deg seg, men kom tilbake for fullt i går. Er nå 7+2. Kastet opp første gang i går tidlig. Tror jeg kommer til å kaste opp ganske snart. Foreløpig verst om morgenen, men kjenner det litt utover kvelden også. Gode tips for å redusere på kvalmen skal visstnok være å få en så rolig oppvåkning som mulig, gjerne spise litt før man står opp og ut av sengen (da en kjeks eller to). Også anbefales det at man venter med kaffe til litt utpå dagen. Videre anbefales det å slappe av.. Prøve å hvile, kanskje sove litt. Man blir visst mer kvalm dersom man er trøtt og sliten.
soliver Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Slutten av uke fem! Virker som om jeg blir kvalm om kroppen ikke får sove så mye som den vil, i dag sov jeg til klokken 13 og har enda ikke vært kvalm. De andre dagene denne uken har jeg stått opp i åttetiden og vær super-kvalm!
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Er 6+1 og har de siste 2-3 dagene vært utrolig kvalm. Hadde glemt hvor grusomt det er å gå rundt konstant kvalm. Må spise ofte, da er det ikke så ille, men det er jo ingenting av mat som frister.... Går mest i eple, vannemelon, salat og vann :-) Sunt er det i alle fall :-)
Ettervinterkommervår Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Trodde jeg skulle slippe unna denne gangen, da kvalmen kom før jeg testet de to forrige gangene. Men den kom sigende i uke 7. Er nå i uke 9 og har ligget de siste fire dagene. Samboeren må være hjemme fra jobb og ta seg av minsten på 1. Postafen hjelper mot kvalmen, men ulempen er at man (i hvert fall jeg) blir så døsig av den at jeg duger ikke til noe når jeg tar. Men har tatt det de to siste dagene, og har omtrent sovet/duppet døgnet rundt. Det som er så utrolig slitsomt med svangerskapskvalme er ikke bare kvalmen i seg selv, men at man er NØDT til å spise for å få den til å forsvinne. Og bare mat i seg selv fremkaller jo kvalme og brekninger. Så det er en skikkelig ond sirkel...
Mrs.C Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 og jeg er kvalm 24/7, men spyr ikke. men begynt å avtatt litt de siste dagene. men kommer sikkert tilbake for fullt. er bare 7+4
Blomstermor Skrevet 15. juni 2010 #15 Skrevet 15. juni 2010 Er i uke 7 og har ikke vært kvalm i det hele tatt ennå! D må jo være høyst uvanlig... Noen andre som ikke er kvalme???
Melanzana Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 Er 7+6 og har ikke vært noe som helst kvalm! Bare super sulten og skikkelig matlyst hele tiden
Lille røde traktor Skrevet 20. juni 2010 #17 Skrevet 20. juni 2010 Jeg er 7+5 i dag og har heller ikke hatt kvalme hittil. Håper jeg berger meg unna denne gangen...
Lille røde traktor Skrevet 20. juni 2010 #18 Skrevet 20. juni 2010 Det var kanskje en ønsketenkning; er jo ikke mer enn 6+5 i dag!
Rufsitufsi Skrevet 21. juni 2010 #19 Skrevet 21. juni 2010 Den kom aldri! Og jeg er nå i uke 36! (Titter innom fra 3.trimester, mimrer litt fra hvordan det var å være nygravid) Jeg har vært frisk HELE svangerskapet! Det er helt utrolig, jeg har vært så heldig. Ingen kvalme, ingen dilla, halsbrann kanskje 10 kvelder tilsammen, ingen svimmelhet, ingen luktfølsomhet, ikke tretthet, foreløpig ikke vann i kroppen (det kan jo fortsatt komme da), ikke leggkramper eller strekkmerker og ikke bekkenløsning. Bank i bordet, nå jinxa jeg kanskje meg selv:) Jeg har aldri kjent meg igjen i noen av "beskrivelsene" fra uke til uke, men magen min vokser og gutten er svært aktiv:) Så mitt råd er: Ikke heng dere opp i alt som står skrevet på nettet og i bøker. Kos dere med deres egen graviditet, ikke forvent at ditt svangerskap skal være likt som noen andres. Noen blir plaget og andre ikke. Men ikke gå å vent og gru dere til noe som kanskje aldri kommer. Det er bortkastet tid:) Lykke til alle sammen! Tiden går fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå