elma82 Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 ..trappet dere gradvis ned eller kuttet dere tvert? Har nemlig prøvd å trappe ned noen uker nå (til å amme bare kl 22 og ca 05). Det fungerte ei stund, han våknet av og til mellom de to tidspunktene, men var ganske lett å roe han. Nå er det ikke så lett lengre, han illskriker i opp til to timer hvis han våkner f.eks kl 2 og ikke får pupp. Lurer på om det er fordi han er plaget av mage eller tenner, men vet ikke, mulig han bare synes han kan få pupp Så det har blitt til at jeg gir han hvis jeg merker at han ikke roer seg med en gang. Grunnen til det er mest at vi bor i blokk, og synes vi har forstyrret naboene nok allerede (mulig jeg stresser mer med det enn dem altså), i tillegg til at jeg er grundig lei hyling om natta... Om noen uker kan vi mest sannsynlig låne et hus ei ukes tid, og det hadde vært greit å ta avvenninga skikkelig da. Men, kan vi kutte all nattmat på en gang? Nå ammer jeg kl 22 og 05, og av og til en gang mellom der. Gutten er litt over 7 mnd, spiser fire måltider fast føde om dagen og spiser stort sett en del til hvert måltid, og alltid en stor porsjon grøt før sengetid. Han ammes 4-5 ganger på dagtid, og drikker som regel godt.
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Vi er litt der vi også. Har en sønn på 6,5 mnd som spiser flere faste måltider om dagen og avslutter kvelden med en stor porsjon grøt, vann og pupp. Likevel våkner han og vil ha nattmat, en til to ganger, hvorav den ene gangen er når vi legger oss (han sover fortsatt på samme rom som oss..). Tror kanskje det hjelper for vår del når vi får han på eget rom, da våkner han hvertfall ikke av oss. Ellers har jeg tenkt å ta ting gradvis og kutte ut ett måltid om gangen. Lykke til!
las chicas Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 siden han spiser såpass mye på dagen er han garantert ikke sulten på natta.. får han nok vann å drikke iløpe av dagen er han heller ikke tørst. er nok kosen han er ute etter. når jenta mi var hos bestemor og sov hele natten bestemte jeg meg for å ikke gi henne mer pupp på natta. jeg begynte å gi henne vann når jeg ikke klarte roe henne med sutten. var litt dumt av meg siden hun da våknet oftere for å få vann. også bare for kosen sin del (oppmerksomhet fra mamma). jeg fant ut at jeg ikke kunne ligge på samme rom som henne for da gav jeg etter for fort. så nå sover jeg på stua. nå hvis hun våkner på natta så hører jeg på gråten om hun har mistet sutten eller bare er oppmerksomhetssyk. hvis hun har sutten og fremdeles gråter lar jeg henne ligge. går inn ca hvert 3.minutt. jeg merker hun er oppmerksomhetssyk siden hun roer seg helt når hun får holde hånda mi eller jeg er i rommet. da er jeg sikker på at hun ikke har vondt. lykke til. jeg ammet forresten opp til anna hver time om natta.
elma82 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2010 Takk! Vi var jo så godt i gang med å ta det gradvis, hadde faktisk kuttet ut to måltider på to uker (ammet før både 01 og 03). Og det hadde vært lite gråt i forhold til hva jeg trodde. Men nå tror jeg virkelig det er tenner på gang, og det eneste som roer han er puppen... Får nesten bare håpe at han kommer tilbake i det gode sporet så snart tanna er ute! Tror nok eget rom vil hjelpe også ja, men det krever en del rydding og organisering siden vi bare har to soverom, og det andre nå er data-, gjeste- og roterom.. Han må sove sammen med oss ei stund til, siden vi får overnattingsgjester som blir ei stund om ikke så lenge. Og så er det ferie hos besteforeldre, med bedre muligheter for avvenning. Han må i alle fall være nattavvent til august, for da begynner jeg på jobb og trenger en del mer søvn enn det blir nå... Sukk...hører jo om barn som bare nattavvenner seg selv. Har et lite håp om at det plutselig vil skje her også, men vet jo at min sønn ikke er typen til det. Han sto ganske langt bak i køen da sove-godt-genene ble utdelt, kan du si, i likhet med sin mor....
Gjest eelis+kian Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Kutt tvert. En baby vet ikke om klokka er 2 eller 5, så den har ingen måte å skjønne at det er "for tidlig" for pupp på. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå