bama09 Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Kan man avvenne babyer fra amming om natten uten å måtte ty til gråtemetoder (der man bærer og trøster babyen til de slutter og gråte) ? Prøvde tilby knøttet vann istedenfor, men det var ikke populært.
Rampongi Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Kan ikke noe om amming jeg, men driver å nattavvenner piraten min. Hun drikker mme på natt enda. Hun er 9 mnd. Vi har ikke stressa noe med denne flaska på natta frem til nå, da hun aldri har spist nok på dagen synes vi. Hun er heller ikke glad i drikke (verken vann eller andre ting), så frem til nå har dette fungert. Men nå de siste dagene synes vi hun har spist nok og fått i henne litt vann, så da prøver vi å fjerne flaska. Har gjort det i 2 netter nå. Hun har våkna og surva/skreket litt, men ikke værre enn at smokken og noen sanger fra mor har hjulpet på og hun har sovna igjen. Blir nok noen sånne surve-netter til tenker jeg. Men jeg vet iallefall at hun ikke er dau-sulten når hun våkner på natta. Hun sover fra 1900-0600 nå og får melka si når hun står opp istedet for på natt. Hvor gammel er din?
ett til! Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 det jeg gjorde med min gutt var å begynne å amme mindre og mindre på natta,altså tidsvis. han bgrukte å våkne en gang hver natt og var egentlig ikke sås sulten,var vel heller vanen.så da tok jeg en uke (tror det var ca 7-9 dager) der jeg la han til og lot han suge 4 minutter på hver pupp de to første nettene.så fikk han suge i 3 minutter på hver pupp i to netter, så i 2 minutter på hver pupp i to-tre netter. husker ikke helt om jeg endte på 1 minutt tilslutt eller ikke,men da disse dagene var unnagjort(uten en eneste tåre!9så slutta han å våkne om natta,bare ga smokk om han var urolig og da sovna han. kanskje var han en ekstremt snill unge,men det var iallefall ingen skriketokter her i gården da nattserveringa var over! ikke gi noe istedet for,du gjør deg selv en bjørnetjeneste da,for da må du opp og gi vann istedet for mm/mme,og da er kanskje hele poenget borte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå