Gå til innhold

Hei jenter. ang prednisolon.....

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en rekke med neg icsi forsøk bak meg det siste var i okt i fjor dette var ett fryseforsøk som også ble neg. da jeg tok dette siste forsøket gikk jeg for første gang på prednisolon og albyl-e.

Men som sakt ble forsøket neg. men så 30 des tester jeg for første gang på 7 år Positivt og dette på egenhånd. men gleden ble kortvarig for mistet 5 uker på vei :-(

Så det jeg har fått føre meg nå er at kansje det er prednisolonen som har virket inn litt her (håper )lenge etter he he, noen som har vært med på noe av det samme eller hva tror dere?

Også er det en ting til. Vi har bestemt oss for og ikke ha flere forsøk men jeg har enda noen prednisolon igjen og lurer på om jeg skal ta de og se eller? Hmmm er litt usikker her. Hva ville dere gjort og når evt kan jeg starte og ta de? Fikk tanta i dag....

Håper noen har noen svar...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141968717-hei-jenter-ang-prednisolon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok tatt en prat med f.eks Hausken som bruker dette i forsøk...dumt å eksperimentere på egenhånd tror jeg...hør hva han tror om sjansen for å bli gravid øker...

Det er jo kortison i dette preparatet og ikke bare å spøke med...

Lykke til!

Hei håper2010

Jeg vil ikke skremme deg ved å fortelle om min erfaring, men tror kanskje det er verdt å diskutere med en lege. Ved mitt siste forsøk (første søskenforsøk) på Riksen tok jeg sjansen på selv å ta Prednisolon etter å ha lest om flere som har brukt det med hell. Jeg diskuterte det ikke med legen på forhånd, og har heller ikke tatt det opp etterpå. Dette forsøket ble avbrutt da alle de befruktede eggene inneholdt flere kjerner, noe jeg ikke opplevde under de tre forsøkene jeg måtte gjennom for å bli gravid med førstemann. Vet ikke om det har noen sammenheng, men tar ikke sjansen på å bruke Prednisolon uten å diskutere med legen først. Tror nok ikke jeg kommer til å spørre om dette heller, da det stort sett er private klinikker som mener at enkelte burde bruke dette.

Det går jo an å ringe en av de private klinikkene og høre, vet i hvert fall at Hausken er en av de som anbefaler bruk av Prednisolon for noen.

Jeg har tatt prednisolon, men det er etter avtale med gynekolog og IVF-legen. Har en autoimmun sykdom, har hatt mye anti-stoffer i kroppen og prednisolon skal dempe immunfosvaret. Et overaktivt immunforsvar kan støte bort egget. Tror uansett at prednisolon er på resept, og de gir nok ikke det til alle som vil ha det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...