Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min blir 3 år til høsten og skal begynne i barnehage. Her vi bor er det to store barnehager, men jeg har valgt en annen barnehage til sønnen min, som er nær jobben min.

Jeg har fått mange negative tilbakemeldinger på at han skal begynne i en annen barnehage (noen sier til og med at da må han i alle fall bytte siste året før han begynner på skolen, slik at han blir kjent med de barna han skal begynne på skolen med).

Er det virkelig så negativt at han skal gå i barnehage et annet sted?

Fortsetter under...

Vel. Ser absolutt fordelen med å gå i samme barnehage som de han skal begynne på skolen med.

Men barn tilpasser seg fort. Om det er mest praktisk for dere å gjøre det på denne måten, så gjør dere det sånn.

Så kan du jo vurdere etterhvert om dere vil bytte til en i samme skolekrets, dere har jo litt tid på dere ;-)

Vi har også valgt barnehage i nærheten av jobben, det blir mye triveligere for alle parter å slippe å stresse i hjel ved levering og henting når begge foreldrene jobber 100% og har 30 minutters reisevei til/fra jobben.

En del som serverte oss denne argumentasjonen, men jeg kjøper ikke den helt. Barn er tilpasningsdyktige og sosiale, jeg synes det er viktig at de utvikler egenskapen til å skaffe seg nye venner i stede for å klenge på samme gruppe i hele barndommen.

Dessuten har vi aldri bodd samme sted mer enn 3 år, det blir ren gambling å satse på at han vil gå på skole der vi bor nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...