*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Er i 100% permisjon.. men kan man jobbe litt ved siden av? mener å ha lest dette men stemmer det?
Gjest Kira06 Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Beklager å si det, men man har rett og slett ikke lov til å jobbe ved siden av hvis du mottar permisjonspenger og har 100 % permisjon. Da må du eventuelt utsette permisjonen eller ta gradert permisjon den tiden du skal jobbe.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Jeg hadde også 100% permisjon, men måtte begynne å jobbe litt igjen. Jeg skrev bare en avtale med arbeidsgiver (du finner skjemaet på nav.no) om at jeg skulle jobbe ca. 20%. Sendte det inn til Nav, og fikk svar etter et par uker om at jeg nå får 80% foreldrepenger (altså gradert uttak), og at permisjonstiden dermed blir noe forlenget. Ikke no' problem å fikse dette :-)
vaffeljernet <3 Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 altså du kan gradere permisjonen, for eks jobbe 30 % og ha 70 % permisjon, Men den totale inntekten kan ikke overstige 100% utbetaling. så hvis du vil jobbe for å tjene ekstra penger, så må du ta en pause fra permisjonen og jobbe masse. det er ikke noe vits i å gradere, hvis poenget er ekstra inntekt, for den totale utbetalingen hver mnd blir den sammen. men hvis poenget er å gradere permisjonen, dvs jobbe litt for å kunne ha lenger permisjon, så funker gradert permisjon veldig bra. da lager du b are en avtale med arbeidgiver og informerer nav så blir det så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå