Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Trassalderen har bare bygget seg opp her, siden før jul. Nå sliter vi med lange etapper med gråting og hyling/roping, kasting av gjenstander og slag. Hun slår både oss og lillebroren på 14 mnd. Hver ettermiddag er en kamp. Hun kan komme fra barnehagen nokså blid, men så begynner helvete. Hun pleier og spørre etter ting hun vet hun ikke får, som feks sjokolade. Og når jeg sier nei, så er det i gang. Først virker det som om hun later som hun gråter, og for å få gråten i gang, biter hun seg selv i armen eller i fingeren. Hva er dette for adferd? Er det noe veldig dysfunksjonellt eller mere normalt? Er det kun oppmerksomhet hun er ute etter, og er det isåfall noen som har noen fornuftige råd og gi oss. Vi er meget konsekvente, sier vi nei, er det nei. Vi klarer glatt og overse frustrasjonsutbruddene hennes. Men noen ganger holder jeg på å tippe helt pga at man er sliten i hodet etter en lang dag på jobb, hjem og lage middag, tusen ting på agendaen og den ungen som ligger og vrir seg på det kjøkkengulvet og har raseriutbrudd som kan vare 1 time i slengen.
Birben Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Er nok helt vanlig. Jenta mi hr blitt 26 mnd og jeg synes virkelig noen dager er ganske slitsomme. Bare en liten ting som skal til før det er helt feil for henne. Hun har faktisk bitt seg selv i sinne i flere måneder, men dette har avtatt endel da hun har blitt veldig flink til å prate. Det er jo ofte pga frustasjonen av å ikke kunne uttrykke seg verbalt som utløser disse raserianfallene. Så ja, helt normalt, men fryktelig slitsomt!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 er helt vanlig. Søsteren til min sønn ( halvsøster, fars nye datter) på 3 har en tendens til å stikke fingrene i halsen for å brekke seg om hun ikke får det som hun vil (jeg passer henne av og til om ettermiddagene)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Er nok ikke så uvanlig, men det viktigste er, å ignore slik oppførsel. Selvskading ol, er ofte en måte å få oppmerksomhet på, men dersom alle er enige om å ikke gi slik oppførsel oppmerksomhet, så vil det som regel gi seg etter hver. Samtidig er det desto viktigere, å gi mye positiv oppmerksomhet, når barnet gjør noe positivt Da vil de etterhvert selv finne ut hvordan ting skal være
Clipse Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Hei, jeg er 408 mnd jeg Hvor lenge har du tenkt å bruke måneder som mål på din datters alder? Sa du 24 mnd og eller? Du vet at det er det samme som 2 år?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Hehe... du har nok så rett, så rett der. Ser den! Men grunnen er vel nok at så enormt mye skjer fra måned til måned nå for tiden. Ganske stor forskjell på henne da hun fyllte 2 år og fram til nå hvor hun er 2 år og 5 måneder. Så istedet for å skrive, ja 2 år og x-antall måneder, så gjør jeg det enkelt egentlig. Tipper at fra 3 års alder,blir det hele tall. Håper det forklarer saken Clipse;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå