fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 ...etter å ha vært på tidlig ultralyd idag. Jordmor mente jeg var 1 uke lenger på vei, enn jeg selv hadde beregnet, så da er jeg 12+2 idag Herlig!! Får håpe de ikke korrigerer det tilbake på ordinær UL da. Dette er mitt 2. svangerskap. 8 måneder siden forrige fødsel, så her skal det bli noe å henge fingrene i
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Henger meg på, hopper inn hit jeg også, med 12+1 i dag
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2010 Så gøy:) Da får vi følge hverandre til den lykkelige slutt... på barnimagen ihvertfall og kanskje videre på småtroll 0-1 år på Dib
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Grattis så mye og velkommen inn hit=) Kjenner deg igjen fra småtroll-forumet, og skal innrømme at jeg ble litt overrasket da jeg så at du også plutselig begynte å vanke her inne på BIM for noen uker siden- det blir tett ja, men sikkert mye moro også etterhvert;) Skal du ha begge hjemme eller blir det bhg på eldste?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 Grattis til dere også forresten:) Jeg blir nok å ha eldste i barnehagen ja. Jeg var helt utslitt i nyfødtperioden sist gang, så jeg er ikke i tvil om at hun skal få gå i barnehage;) Jeg kjenner igjen nicket ditt også Lykkelig&gla. Hvor langt er du på vei igjen? Blir det stor aldersforskjell? Mulig jeg har spurt før, men det er fort gjort å glemme.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Det blir 23 mnd mellom mine, eller ganske nøyaktig 2 år hvis hun kommer til termin. Da jeg fortalte om det til folk på jobb osv, ble de nærmest litt sjokka over at jeg skulle ha en til allerede liksom- det er jo ikke sååå tett heller, men tydeligvis synes mange d likevel.. 25 uker på vei nå, termin slutten av sept- passer bra at storesøster begynner i barnehage i starten av august må jeg si;) Er innstilt på at det kommer til å bli noen tøffe tak de første par åra, spesielt siden eldstejenta sikkert kommer til å dra med seg masse sykdom fra barnehagen og sove dårlig på natta når hun er syk, og jeg ser for meg at nattevåk m to små kan by på visse utfordringer, meeeen, samtidig tenker jeg at "dette skal vi klare", og tenk hvilken glede de vil få av hverandre etterhvert når de vokser opp=) Har du noen spesielle "ønsker" når det gjelder kjønn da? Jeg må si at jeg syntes det var veldig kult med en jente til, siden de blir så tett i alder, pluss at jeg slipper å kjøpe inn nye klær osv i tillegg hehe;)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Joiner meg med dere Lykkeli&gla og vestlandsfanden ) Blir 15 mnd mellom mine to småttiser. Har termin 9.oktober og lille tryll er 11 mnd. Blir nok litt travle dager ja, men du og du så stas da! ) Også så kos og ha så tette søsken for de små )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Husker deg også fra småtroll, magica- grattis så mye m spire i magen, hvis jeg ikke har gratulert deg før;) Blir nok kjempebra med tette søsken, ihvertfall etterhvert som de blir eldre og får stadig mer glede av hverandre i lek osv. Vet du om det blir gutt el jente da?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2010 Ja, det blir 15 mnd mellom mine også stor stas! Har kun fått positive reaksjoner, selv om noen også blir litt overrasket over at vi faktisk orker. Jeg tror nå det kan være like mye stress om jeg skulle hatt en 2-3 åring i hus nå, som en 1-åring (uten at jeg skal si noe for sikkert). Men man klarer å komme seg igjennom det uansett, selv om det kommer til å bli tøffe tak den første tiden. Angående kjønn... ja, jeg håper litt på en jente, da jeg tror sannsynligheten er større for at de vil ha mer til felles, enn en gutt og en jente, i tillegg til alle de rosa klærne som vi nesten ikke har fått brukt. Hadde håpet at vi skulle få brukt dem igjen. Men det holder med to jenter. Hvis vi skal ha en nr. 3, da ønsker jeg virkelig at det skal bli en lillebror hehe:) kan bli hardt med 3 tenåringsjenter i hus Men vi får se hva de sier på ordinære ultralyden nå da. Jordmor sa først nå at dette så ut som en jente, men hun kunne ikke være for sikker, men så skulle hun se en gang til mellom beina, og da ble hun mer i tvil. Da sa hun at det kunne være begge deler. Blir spennende
magica og lille tryll ♡ Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Jepp, får en liten dutt ) Har jo snuppe fra før, så blir stas med en av hver. Men hadde blitt like glad for jente altså ) Veldig kjekt for deg som kan gjenbruke alt av klær og utstyr. Glad jeg ikke kjøpte rosa vogn liksom .. hihi ) Mange som syns vi er gærne som får to så tette, mens de som har det selv sier at det er kjempefint! ) Lykke til videre begge! )
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2010 Gratulerer med en liten gutt da! Vi har også fått høre at vi er litt gal, særlig fra de som har unger på samme alder som jenta vår. For dem er det utenkelig med så to tette. Jeg var bestemt på at om vi fikk det til, så skulle det være maks 2 år imellom barna mine, så jeg hadde uansett skulle prøvd å bli gravid mot juletider 2010. Kanskje like greit å bare bli ferdig med det Jeg tror man blir veldig glad for det litt senere. Det er 5 år mellom min søster og meg, og vi har aldri hatt samme interesser før vi ble voksne. Så vi har hatt svært lite glede av hverandre igjennom barndommen. Mamma sa også at hun angret på at det ikke var mindre aldersforskjell mellom oss, så derfor var jeg bestemt på to tette. Lykke til videre til dere begge:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Ja, du får holde oss oppdatert=) Spennende dette m kjønn, jeg synes det blir så mye mer virkelig da, og føler også at jeg får et litt tettere bånd til den lille i magen når jeg har fått vite kjønnet. Denne gangen var vi på privat UL i uke 15, fordi ordinær UL føltes så leeenge til, og da var gyn ganske så sikker på jente. To UL seinere har sagt det samme, så da får vi bare stole på det;) Vi hadde planlagt 2- 2,5 års mellomrom mellom våre to, men siden det klaffet på første forsøk blir det bare 23 mnd gitt:p Kjempestas det også såklart, og jeg er jo såå takknemlig for at vi er så heldige å bli gravide lett, og angrer ikke på valget vårt i det hele tatt, ikke foreløpig hvertfall:p Gleder meg stort til å se på søsken-samspillet og likheter/ ulikheter etterhvert som de vokser seg større, selvom det blir to jenter kan de jo få totalt forskjellig personlighet osv. Synes tiden flyr fort denne gangen sammenlignet med forrige graviditet, og kan ikke helt skjønne at det bare er drøye 3 mnd igjen. wooow, da blir jeg TO-barnsmamma liksom, sprøtt!! Gleder meg bare mer og mer til den nye kommer, og så er det bare å krysse det som krysses kan for at hun ikke får kolikk el annet tull, og bare sover og spiser seg fornøyd gjennom de første månedene hehehe:D Lov å håpe ihvertfall!
Nybabyimars12 Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 Hei Aller første gang jeg er her på dette forumet. Hoppet likegodt over 1 trimesteret og rett inn til 2 trimesteret. Nå er jeg 13 + 4 med første baby og lykkelig over at alt virker bra. Skal bestille time hos jordmor på mandag. Blir spennende å følges fremover, alle dere som har svart her
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Gratulerer O'julbaby og velkommen hit! ) Puh! Ja tenk å få en kolikkbaby nå da... Det ville vært litt uflaks.! Lille tryll hadde KISS-syndrom og gråt mye en periode. Håper å slippe det denne gangen altså.! Ingenting i veien med å håpe hvertfall ;o) Jeg også hadde egentlig sett for meg to jenter, før jeg ble gravid altså. Syns tanken er så koselig med to tette jenter ) (i tillegg til det praktiske) Men hadde en veldig sterk følelse på gutt denne gangen. Rart med det, men var så sikker at det ikke kom som noen overraskelse på UL. Og det er såklart utrolig stas med en av hver da!! ) Så vi gleder oss veldig til å treffe lillebror! Enig med deg Lykkeli at tiden går mye fortere denne gangen. Nesten så jeg ikke rekker å tenke på at vi skal ha et barn til, jeg må nesten sette av tid til å kjenne etter og kose med magen om kvelden når trylla har lagt seg :oP Det er rart for det er like uvirkelig denne gangen som forrige gang, enda jeg nå vet hva vi går til.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå