fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Da har jeg vært på UL, og jeg ble foreløpig satt fram en uke, så da skal jeg plutselig hoppe over til 2. trimester. Er 12+2 ifølge jordmor. Termin 26. desember. Kanskje en julaften baby da. Håper egentlig ikke det Alt sto bra til, og vi så et bankende hjerte!! Jeg ble så glad. Jeg var ikke så spent i forveien, helt til vi ankom klinikken. Da skalv jeg. Og jeg var like hoppende glad som da jeg var på Ultralyd i forrige svangerskap. Bare smilte og gliste under hele ultralyden. Og var selvfølgelig helt utladet etterpå Da får jeg veksle mellom å diskutere her inne og 2. trimester. Nesten litt absurd egentlig...
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Gratulerer så masse!!! Hvordan er formen ? Jeg veksler også med å være her og på 2 trimester =) Gutten vår er 10 mnd idag, og jeg 17 + 4 uker på vei.. Ordinær ul til torsdag gleder meg noe helt enormt til ultralyden =) Masse lykke til videre!
Nordlandnøtta Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Gratulerer så mye med graviditeten... Fikk baby på lille julaften i fjor, ikke no særlig å ligge på sykehuset i jula.. Så du må bare håpe på overtid, eller noen dager før... Men lykke til og kos deg masse med en ny baby i magen,,, Nesten litt misunnelig jeg ;o)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 Tusen takk folkens:) Og gratulerer til deg som også er gravid:) Formen har vært heller laber. Trøtt, slapp og null energi, men tror det begynner å bli bedre nå. Håper det ihvertfall:) Enn du da? Du får ha lykke til på den ordinære ultralyden. Når blir terminen da? Jeg håper faktisk at jeg vil gå på overtid denne gang, at jeg vil føde i 2011 Men vi får se da, fødte 5 dager før terminen sist. klem
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Takk for det Uff, jeg var også fullstendig tom for energi i 1 trimester, men alt kom seg litt etter litt så nå er jeg tilbake til meg selv igjen:) Glemmer ofte bort at jeg faktisk er gravid Ukene går jo mye raskere nå som vi allerede har en liten aktiv sak i huset her =) Jeg har termin i midten av november ( blir mer nøyaktig etter ul ) Ja, det blir jo spennende å se når de melder sin ankomst, jeg fødte 11 dager før termin sist.. Om du skulle få denne babyen rundt juletider så blir det jo uansett den perfekte julegave =) Du får se på det sånn =)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2010 Ja, det blir absolutt den perfekte julegave. Det er nesten så jeg bare håper for ungen sin del at hun slipper å ha bursdag så sent på året:p selv om det bare er en bagatell. Jeg er fornøyd så lenge babyen er frisk og at fødselen går like bra som forrige gang:) Håper selvsagt å få feire julaften hjemme, men er jeg i samme lykkerus etter fødsel som sist, da bryr jeg meg katta om at det er julaften Vil du vite kjønn da Gutt 9 mnd? Jordmor idag var veldig usikker på kjønnet. Hun trodde først jente, da hun så de berømte 3 strekene, men etterhvert ble hun mer usikker, så vi får se hva de finner ut av på den ordinære ultralyden Lykke til videre!
Gjest Kira06 Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Så godt at alt stod bra til med den lille, og at hjertet banket som bare det. Husker hvor nervøs jeg var før den første UL, og så lettet og glad når jeg fikk beskjed om at alt stod bra til:) Håper formen din er stigende nå når du kommer inn i 2. trimester. Husker at 1. var håpløst fordi jeg var kvalm og trøtt hele tiden, og i 3. var alt slitsomt med sure oppstøt, krampe i bena og en ungen som sparket hele tiden. Så nyt 2. trimester! Gratulerer så masse igjen:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Oj, du er jammen effektiv :-) Gratulerer så masse!!! Tenk så stas det blir for barna å være så jevnaldrende, da. Håper egentlig at det ikke blir altfor lenge imellom her også, men SÅ tett blir det nok ikke - har ikke engang orket tanken på sex enda nesten 7 mnd etter fødselen, hehe. Håper du fortsetter å henge litt her inne slik at du kan holde oss oppdatert :-)
Gjest Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Ja, vi får satse på friske barn og flotte fødsler =) Jeg er VELDIG klar for å vite kjønnet, har gledet meg så lenge til det så håper den lille kan være snill å vise oss det til torsdag.. Blir liksom litt mer virkelig når jeg vet litt mer om hvem det er der inne =) Er vel kanskje ikke så lett for jordmor å se tydelig så tidlig kanskje, men det blir jo spennende på ordinær ul da.. Mye spennende fremover, vi får nyte alt for det går jo utrolig fort =)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Gratulerer så masse!! ) Hvor stor aldersforskjell blir det på dine to da? Er selv 24 uker på vei (termin 9.okt) og har ei på 11 mnd, så ser for meg travle dager til høsten ) Men ååå så stas! Syns det er slitsomt å være gravid i tillegg til en aktiv liten tryll da, men alt går jo... Lykke til med svangerskap og formen )
2010<3J Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Gratulerer så masse! Blir missunnelig jeg, savner svangerskapet så mye!
hønny-bunny Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 Gratulerer masse,her ble jo snuppis født 30 des etter 14 dagers "fødsel" ifjor,og jeg feiret HELE julen på sykehuset,det gikk så fint:-) Håper du holder oss litt oppdatert da:-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 12. juni 2010 Tusen takk for gratulasjoner og gratulerer til deg også Magica:) selv om jeg mener å ha gratulert deg før. Du er jo over halvveis. jo! Det blir omtrent 15 mnd imellom mine to da:) Jeg ville ikke vært så misunnelig på meg selv, har bare vært trøtt og slapp i 3 mnd nå, og det er ikke gøy når man har en unge som krever sitt stell og sin oppmerksomhet. Utrolig tungt, men føler at jeg formen kanskje er på bedringens vei nå Plutselig blir det deres tur også, for dere som vil ha flere barn da!
lott Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Gratulerer så mye til dere som er gravide igjen! Jeg sitter i de samme tankene her, sønnen min kom 17/11 09 og fundere nå om vi skal på`n igjen. Men vet noen av dere hvordan det blir med permisjonspenger på nr to når de er så tette. Jeg har vart hjemme med 80% nå, blir da neste omgang permisjonspenger basert på min 80% inkomst el min vanlige månadslønn....? Må jeg jobbe 6 mån for å få opp dekkningsgraden? Jeg begynner å bli litt stesset for nr to, jeg blir ju ikke yngre:) Håper dere alle mår bra i deres graviditeter!
Gjest eelis+kian Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 Åå, gratulerer!! :-D Mamma fikk to med 17 mnds mellomrom, og hun sa at hun syns det gikk lett som en lek. De to får jo så mye glede av hverandre, og etter hvert underholder de hverandre også. Og tenk for et tett og godt forhold de kommer til å få når de blir eldre! Jeg og søstera mi er så "close" at det er helt sprøtt, i tankegangen er vi som tvillinger. Mens broren min, som er 5 år eldre enn meg, har jeg aldri vært særlig nær med. Det blir utrolig kos med to tette, det er jeg sikker på! :-)
November_rain Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 Gratulerer så mye, selv om jeg syns dere er litt "gale" med 2 så tette. :-D Syns vi var "gale" som har 23 mnd mellom våre jeg... :-) Men allerede nå (minste er 7,5 mnd) har de stor glede av hverandre, og dagene har blitt mye enklere. Det er 17 mnd mellom broren min og meg, og det var helt topp da vi vokste opp. Det er topp med 2 tette, selv om det blir litt tøft en periode. Dine kommer til å få så mye glede av hverandre. :-)
Hellobaby Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Gratulerer så mye! Skal si dere er produktive! hihi... Blir nok kjempegøy for de å være såpass jevnaldrende! stor klem! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå