Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette min første Orgalutran sprøyte på søndag..

I bruksanvisningen står det at man skal kontrollere nålens plassering ved å trekke stemplet litt tilbake for å sjekke om det kommer blod inn. Forstår ikke helt dette.. Hva har dere gjort? Og hvor har dere satt den?

Fortsetter under...

Jeg satt den ved siden av navlen... på motsatt side som jeg satte puregon.

Det skal ikke komme blod inn i sprøyta.. du har ikke bare tolket litt feil? At hvis du fikk blod inn så måtte du bytte sted....

Håper du ble litt klokere av forklaringen min...hehe

Lykke til :o)

Ovitrelle er vel den samme som puregon?

Jeg tok den med "penn".

Pass på så du ikke får masse luft i sprøyta, bare ikke dra den ut for langt sånn at du drar den rett ut...det gjorde jeg men jeg var så kjapp med å sette den på plass igjen så jeg sølte så å si ingenting...heldigvis...det er jo ikke akkurat billige saker vi setter i kroppen.....

Tror nok ikke du kan gjøre noe feil ;o)

Det står som du sier at man skal trekke stempelet litt tilbake for å sjekke at det ikke kommer blod inn. Jeg skjønte heller ikke helt hvordan det skulle gjøres, så det har jeg ikke brydd meg om. Nå står det også at den ikke skal settes på samme sted som gonal-F(vet ikke om du bruker den? For den skal også varieres hvor du setter den nedenfor navlen.) Derfor satte jeg orgalutranen i låret. Byttet på høyre og venstre lår, og hvor på låret jeg satte den.

Annonse

Jeg er akkuratt ferdig med gonal-f og orgalutran begandlingen.Jeg fikk beskjed av sykehuset om å sette den likt som gonal-f sprøyten ved navleområde.Jeg satte gonal-f på min høyre side og orgalutran på min venstre side,gikk fint det.Var jaffal sånn jeg fikk beskjed om å gjøre det:-)

Lykke til med stikkingen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...