beggeto Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 såg en tråd nedi her om tynne ammeinnlegg i ull. Men er det nødvendig med ammeinnlegg i ull nå midt på sommeren? Forrige gang brukte jeg egngangs+tykke ullinnlegg. Holder vel med engangs nå? (Lakk mye sist så engangs var praktisk.. )
Gjest Sharazi Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har blitt anbefalt det av min jordmor, så jeg kommer til å bruke det. Jeg kommer til å bruke tynne ullinnlegg og jeg klipper ut små biter i tynn bomull for å beskytte brystvorta. Jeg har blitt anbefalt dette, da dette skal være bedre for å forhindre såre brystvorter og holde en jevn temperatur på brystet. Selv om det er varmt ute, så tåler brystene lite trekk osv.
petite fleur Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Var jeg som startet tråden om tynne ammeinnlegg i ull :-) Jeg har hørt at engangsinnleggene setter seg fast i såre brystvorter, så de vil jeg helst unngå. Jeg bor i Tromsø, hvor en varm sommer er sjelden vare, så da blir det tynne ullinnlegg på meg, he he :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 jeg ville brukt ammeinnlegg nå uansett. Det er fryktelig lett for noen å få brystbetennelse og det er et helvete!
Herkules Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Nesten så jeg vil si det er enda mer nyttig om sommeren med ull. Om vinteren kler vi oss godt og har vindtett jakke når vi går ut, men om sommeren så går vi ofte lett kledd selv om det kan være en del vind. Trekk og kalde pupper kan fort gi brystbetennelse Ikke hysterisk da, jeg lå jo og solte meg uten problemer Husk det når der går i frysren! he he etter en lete runde i fryseboksen så holdt jeg på å daue - fikk så vondt! Foresten den kremen som det reklamereres for på høyre side her "keep smiling" for røde barnerumper. Den er super for såre brystvorter. Fikk den faktisk av legene i spania til såre brystvorter Jkjøpt den der i mange år . Bare et tips!
beggeto Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2010 hm får kanskje finne frem ullinnlegga da.. evt kjøpe noen tynnere. Ang det at noen engangs setter seg fast så er det stor forskjell på de ulike typene. Testa ut en del forskjellige sist og endte opp med medela sine. De er helt supre! Chicco(?) funka også greit men hadde litt rar passform for meg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Jeg brukte aldri ull-innlegg sist (høst/ vinter), for syntes det var så pes å vaske dem osv, men fikk ikke brystbetennelse likevel...Så er nok litt individuelt dette=)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 selvfølgelig er det individuelt, men det kommer snikende veldig fort! Og det er helvetes vondt:/ Pass godt på puppene damer:) Jeg brukte ullinnlegg og engangs på innsiden så slapp å vaske disse ullinnleggene omtrent hver dag:p
Crizzy Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Prøv ull ammeinnlegg fra Janus. Tynne og klør ikke Jeg klarer egentlig ikke å ha ull helt inn mot kroppen..dette er nok den eneste ullen av noen form som jeg kan ha inn mot huden! Selges på Barnas hus. Tror det er til ca 69,- pr par.
enlitenpågang Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Husk at engangsinnleggene fort blir våte og da skal det ikke mye til før de blir kalde. Et ullinnlegg utenpå vil hjelpe godt. Brystbetennelse er et HELVETTE som man bør beskytte seg mot så godt som mulig. Jeg har heklet meg ullinnlegg av babygarn. De blir tynne og klør ikke. Ift vask av ullinnlegg vil jeg anbefale håndvask. Man gidder liksom ikke starte en maskin på ullprogram bare for et par ullinnlegg, så de blir liggende lenge i skittentøyet før de blir vasket (hvertfall her i huset). Med litt Milo i vasken på badet knar man de rene på null komma nix:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Med førstemann brukte jeg ikke ullinnlegg. Han ble født på høsten og jeg fikk aldri brystbetennelse. Med nr 2 derimot, født i mai fikk jeg brystbetennelse 2 ganger den sommeren og har aldri vært så syk. 41 i feber og kunne ikke bevege meg. Så denne gang har jeg skaffet med 3 par ull innlegg. Tenkte å bruke engangs innerst og ull ytterst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå