Miss Snow Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Vi skal forhåpentligvis kjøpe sprinkelseng på Ikea i helga og tenkte på å kjøpe madrass og eventuelt overmadrass samtidig. MEN - hvor mye penger er det vits i å legge i en slik madrass? Bør man gå for det beste av det beste, eller er Ikea-madrasser i mellomsjiktet en grei deal? Er det noen som har erfaring med noen av madrassene på Ikea? Og bør vi kjøpe overmadrass også?
Miss Snow Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. juni 2010 Eventuelt sprinKelseng. Så det var noe som skurra i overskrifta. Jaja, det er fredag!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Vi har skumgummi-madrass fra Ikea (200-300 kr sånn ca?), og er godt fornøyd med den=) Babyene er så lette i vekt at for rygg/ nakke sin del har det ikke noe for seg å kjøpe en dyr madrass m fjæring- det viktigste er at madrassen ikke er for myk (dette har m faren for krybbedød å gjøre) Om madrasser/ krybbedød; Landsforeningen uventet barnedød har ikke gått ut med anbefalinger som retter seg mot en spesiell type madrasser; vi har ikke grunnlag for å hevde at fjærmadrasser er bedre enn skumgummi eller omvendt. les mer her; http://www.lub.no/id/72D871C0D89A308FC1257689005046DD Kommer til å kjøpe samme madrass til nestemann, med en tilhørende overmadrass fra Ikea (de er veldig billige, så jeg kjøper gjerne to stk, så har jeg en i reserve i tilfelle den ene må vaskes pga bleielekkasje el lign)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Tror det er disse vi har; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90150288 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40150295
Miss Snow Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 Takk for svar! Det er de madrassene der jeg kikka på også. Når det ikke er noen spesielle anbefalinger eller advarsler tror jeg at vi går for noe på Ikea. Fint å spare litt penger der man kan
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Ja, absolutt=) Dessuten er det slettes ikke sikkert at sprinkelsenga kommer til å bli så mye brukt i starten; det ble den ikke her ihvertfall, siden jenta ikke ville sove i den (og fordi den hadde stått ferdig oppredd fra 1 mnds tid før termin kan man trygt si at den fikk samla opp en god del støv før den endelig ble tatt i bruk da snuppa var 4 mnd gammel;) Og heller ikke da brukte vi den hver natt; her både var og er det fortsatt mye samsoving i foreldresenga som gjelder gitt!
Miss Snow Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2010 Nei, man veit jo aldri! Men kjenner at jeg gleder meg til å kjøpe seng og skru den sammen nå. Da blir det liksom så mye mer virkelig! Så kan den stå der med madrasser oppi og bare vente på at det er nært nok til at jeg kan re den opp og gjøre den heeelt klar! Nå er det bare å krysse fingrene for at det ikke dukker opp noen nyheter vi ikke vil ha på den ordinære ultralyden i slutten av måneden, så kan vi virkelig begynne å glede oss! Alt så jo så fint ut i uke 12, men jeg klarer ikke å slappe av før jeg får vite om det ser like bra ut nå.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Vi kjøpte madrass og overmadrass på Ikea til jenta vår (tror madrassen kostet rundt 300 kr), og kan ikke si at det er noe i veien med. Babyene er så lette at de trenger vel egentlig ikke noen luksusmadrass.
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Hei =) Det eneste jeg har fått med meg ang. madrasser til småbarn er at skumgummimadrasser kan avgi gasser(?) som ikke er bra. På en annen side er det vel kanskje ikke lov å selge dem til småbarn hvis dem er skadelige??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Ikea bruker å være flink til å passe på at det de selger er trygt for barn, hvis ikke trekker de det fra markedet. Jeg tror de madrassene de selger er helt ufarlige.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Nei, dette m skumgummi/ avgasser stemmer visst ikke helt, ikke ifølge landsforeningen for krybbedød ihvertfall (se linken over...)
Sandra_85 Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Var på Ikea i dag og handlet Hensvik sprinkelseng på salg. Kjøpte da med madrassen Vyssa Vackert til 495 kr. Hadde egentlig tenkt på Vyssa Skönt til 395, men den var utsolgt. Synes ikke jeg trenger overmadrass, så det tok jeg ikke med.
doble<3<3 Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 Har blitt tipset om at overmadrassen er grei å ha fordi den kan vaskes.. Hvis uhellet skjer er Ikea sine overmadrasser gullverdt iføge mine mammavenninner.. De koster jo ikke så mye heller.. På kurset jeg var forrige uke nevnte de at skumgummi kunne bli veldig varmt.. Men min lover å puste godt og jeg har Ikea overmadrass over, høres ikke det greit ut?
Daizy, mor til 2 Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Vi kjøpte en madrass på jysk, og er fornøyd med den! Overmadrass er veldig kjekt å ha hvis det blir noe søl, og ihvertfall når de runder året, er det utrolig mye støv og sand som ligger på overmadrassen, og som vi da bare kan slenge i maskinen ofte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå