Athele Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Lurer på hvordan deres 2 fødsel var i forhold til den første.. Jeg hadde en lett fødsel første gang og lurer på om jeg kan få en skikkelig hard en denne gangen...eller? Vet jo at alle fødsler er forskjellige, men nå har det jo allerede gått ett barn gjennom fødselskanalen... hmmm... bare noen tanker!
Monique8 Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Min første fødsel startet med vannavgang, mens den andre startet med rier. Bortsett fra det var fødslene helt like. Startet like brått, og tok like kort tid (under 2t). Det som gjorde den andre fødselen et ørlite hakk bedre var vel at da visste jeg allerede hvordan det var ) Du kan fint ende opp med en like lett fødsel denne gangen Jeg har hatt 6 like lette fødsler, og forventer at den 7. vil bli likedan (lov å håpe jaffal) hehehe
KA77**nr 3**sept10 Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Mine to første var veldig like, bare at det gikk mye fortere med 2 mann. 5 timer med første og 2,5 med andre. Begge født før termin. Venter spent på tredje mann, jordmor mente at 3 kan bli veldig ulik de to første.
Sognerosa Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Min første fødsel startet med vannavgang i 4 tida om natta. Fikk rier kort tid etter. Dro på sykehuset i 8-9.30 tida. Hadde bare 3 cm åpning kl. 09.00. Det varte og rakk med sterke rier hele dagen. Lille gutten kom ut 21.27 med hjelp av sugekopp. Var kjempe sliten pga lite næring. Hadde sprunget på do hele natta frem til vannavgangen med oppkast og diare. Ressulterte i lite mat hele dagen pg kvalme. Min andre fødsel startet med rier kl. 08.10. Hadde 8-9 minutter mellom hver rie, og tenkte at jeg hadde god tid. Tok jo tross alt 17,5 timer første gangen... :-D Åt god frokost og tok meg god tid. Da jeg pkket resten av baggen, var riene sterke og tette. Dro på sykehuset i 11 tida. Full åpning. Gutten var ute 12.08. 4 timer det gitt:-D Må si jeg er spent på min tredje fødsel i romjula...
*Lissi* Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Min første fødsel tok 9,5 timer, og var ganske tøff siden jenta var "stjernekikker" . (kom med ansiktet vendt opp) Riene forsvant og måtte ha drypp. Siden det ikke hjalp, lå jm oppå magen min og trykket på slutten. Jenta måtte ut med engang.. Med nummer to brukte jeg 1 time 45 minutt fra første murring i magen. Vondt og intens da det stod på, men var glad etterpå siden det var over på under 2 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå