Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mor bestemte hva jeg skulle hete. Skulle ønske min far var mer mannfolk og ikke så tøffel og kom med andre forslag. (Har et vrient fornavn)

Mor bestemte etternavn, men da jeg var 9 fikk jeg også mitt fars etternavn.

Har ikke bestemt hva jeg selv skal hete, da hadde jeg valgt et helt annet navn enn det jeg har.

Har ikke byttet fornavn(har lyst) men har byttet etternavn(til min manns etternavn)

Det var min far som bestemte fornavnet mitt. Fint navn, men litt kjedelig. Mor hadde nok valgt et navn som ikke var like populært det året.Jeg har min fars etternavn.

Jeg har ikke bestemt hva jeg selv skal hete, og har aldri byttet. Når jeg gifter meg kommer jeg til å ta min kjærestes etternavn i tillegg.

Mamma lå i koma da jeg var født, altså tok pappa avgjørelsen. Navnet er fint og pent det, og ikke er det harry, men ja. Skulle gjerne hett noe litt mer originalt, kanskje. Men som han sier, da hadde vel det vært galt også.

Jeg har min mors vakre mellomnavn og min fars trassige etternavn. Vurderer å fjerne min fars navn, det skal uansett gjøres den dagen jeg giftes bort.

Har aldri byttet navn, men moren min har gjort det. Og jeg valgte det "nye" navnet hennes.

Mitt fornavn var det pappa som bestemte. Mamma hadde valgt guttenavnet, men det kom da en jente. Mamma skulle få velge neste gang, men da fikk pappa og jeg viljen vår og valgte navnet på min søster.

Etternavnet var det vel ikke noe tvil om, da mine foreldre er gift og har

samme etternavn.

Jeg har ikke byttet navn, men har vurdert å ta til meg et mellomnavn.

Annonse

Litt begge, men mammas smak kom mest gjennom..

Pappa ønsket at jeg skulle ha et norskt vanlig navn, type Kari, Mari ol.

Mamma ville ha et spesielt, dollete utenlandskt navn, type Liliana eller Selene.

Jeg skulle heller hett Mari, har et greit forhold til navnet mitt, men har syntes det har vært litt barnslig til tider.. Men men..

Jeg har forøvrig et mellomnavn og, som mamma bestemte.. Det skal snart fjernes, liker det ikke, bruker det aldri.

Jeg heter Malene.

Mine foreldre ble først enige om hvilken forbokstav navnet mitt skulle begynne på. Vi er fire søsken og alle i familien har hver sin bokstav i fornavnet. Deretter ble de enige om et navn de likte på den bokstaven.

Etternavnet var det også foreldrene mine som bestemte sammen, siden de sammen hadde bestemt at hele familien skulle ha min fars etternavn.

Det etternavnet jeg har nå, har jeg valgt selv.

Mannen min har et annet etternavn, og ungene et tredje :)

Min far bestemte navnet mitt. Om jeg var en gutt hadde jeg blitt oppkalt etter han & bestefar ( ___ ___ den tredje), men så ble det en jente da :-) Jeg har samme fornavn som min mor, og mellomnavnet mitt er en feminin form av min fars navn :-)

Det var min far det også. Det var aldri snakk om at jeg skulle ha et annet etternavn enn hans.

Nei.

Nei, men vurderer å bytte etternavn når jeg blir gift ;-)

Foreldrene mine vurderte et skikkelig tantete gammeldamenavn på meg. Heldigvis foreslo bestefaren min et annet navn, og slik ble det. Er et typisk 1970-tallsnavn som ikke er så spennende, men det er jammen bedre enn det navnet de egentlig tenkte på.

Foreldrene mine var gift og hadde faren min sitt etternavn da jeg ble født. Det etternavnet vokste jeg opp med, men skiftet da jeg giftet meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...