Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Om man har jobb som vikar, tidsbegrenset t.o.m. juni, hva har man rett på av lønn da? Utbetalingen i juni = 0,- denne mnd... Trodde at siden kontrakten går ut i juni at det ikke ble trukket for ferie, for det man tar jo ikke ferie fra en jobb man ikke har (les: kontrakten går ut i juni ergo er man arbeidsledig i juli, ikke på ferie). Vil junilønnen bli utbetalt i juli? Den er jo opparbeidet, så den skal jo utbetales, men når? Sitter her nå med masse forfallte utgifter og enda en uke til det kommer inn penger som ikke holder til alle da faste utgiftene Og jada... vet vi skulle ha sjekket dette før...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Ingen som vet hvordan dette fungerer? Er liksom fredag, lønningskontoret ha stengt og jeg kommer til å sitte og bite negler hele helga pga dette Nervøs HI
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jeg tror du vil få junilønnen i juli, ja. Du skal i hvert fall ha lønn for alt du har jobbet. Men det er rart at du har tidsbegrenset t.o.m. juni, da burde du få lønna i juni. Det vanlige er at man er ansatt ut juli, og så får man ikke lønn i juni.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Har gått på 3 mnd. kontrakt siden januar som har blitt forlenget... så den går ut i juni ja... håper du har rett da, men syntes jo det var rart at man ikke får utbetalt lønnen når man ikke skal ha ferie fra jobben? men det er vel kanskje rutine på lønnsutbetalingene å gjøre det sånn pga at alle fastannsatte ikke får fastlønnen i juni? HI
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Tipper du har fått ferietrekk i juni og derfor går ut med 0,- denne mnd. Du vil slik få lønn i juli som er feriemnd.
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Åh, skrev et lignende innlegg i formiddag, som ligger på skravlesiden... Jeg er også lærervikar, men har noe assistent i skole og sfo utenom, og det er dette jeg har fått lønn for i dag. Dvs, etter at lønn og andre trekk et tatt fikk jeg mindre utbetalt sammenlagt (lønn+feriepenger) enn jeg hadde regnet med å få bare i feriepenegr. Det ble jo full kræsj, jeg vil på Ikea og handle til leiligheten! Er dette sånn det skal være altså?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Ja det er "utbetalt" lønn og trukket like mye i ferie... Men som sagt skal det jo ikke tas ut ferie i og med at kontrakten er ferdig i juni... Syntes bare det der var litt rart... :S Til deg andre som er vikar; har du kontrakt ut juni eller lenger? Skal du ha ferie innenfor kontraktstiden? Om du skal det er det riktig, for du skal jo ikke ha betalt for en mnd du ikke jobber, men jeg har hatt mange småjobber i min tid, og har ikke opplevd dette om man ikke er fast ansatt... Om man ikke tar ferie skal man ha lønn så lenge arbeidsforholdet varer... trodde jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Til tommage: Da har du nok fått ferietrekk for lærervikarjobben denne mnd (slik går du altså ut i 0,- i juni), men du vil få lønn i juli. Assistentdelen har du trolig fått ordinær lønn for denne mnd (og altså ikke ferietrekk) men du vil da ikke få lønn for juli i denne stillingen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Til HI: Lærere følger et annet avtaleverk. Dersom du har hatt ansettelse siden januar skal du automatisk lønnes ut skoleåret dersom du arbeider til skoleslutt som er rundt den 18 juni?? Skoleåret avsluttes den 31 juli, du vil derfor lønnes ut denne perioden. Slik får du automatisk ferietrekk i juni.
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Lærervikar er bare på timer, så det er ikke inn under fastlønna. Den lønna har jeg ikke fått en gang, siden dama på lønningskontoret har vært i streik;p Har fått ordinær lønn på assisten-delen, og et like ordinært trekk som tar bort hele lønna minus ca 200,- Jeg skal ikke ha 4 uker ferie, det rekker jeg ikke. Skal jo jobbe til 15. juli, og kontrakten går ut 31. juli. (sfo)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Jeg er lærer og får ikke lønn i juni. I juni får jeg feriepenger (opparbeidet fra i fjor) og så får jeg lønn igjen i juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå