Gå til innhold

Er et utviklingshemmet barn som leder rått i lano-ungen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje mange som mener at Lano burde gjenspeile samfunnet. Det har vel aldri vært noe annet enn sukkersøte unger uten noen "feil" og mangler som fonter det produktet. Selv mener jeg at det også burde være et krav om at bildet er godt, noe jeg ikke syns de har vært i de tilfellene hvor det har vært "reklamert" for et barn med et syndrom. Jeg har derfor ikke stemt. Dersom jeg fikk velge mellom to gode bilder, hvor et av barna hadde for eksempel Downs, hadde jeg nok valgt barnet med Downs. Grunnen er at jeg er en av dem som mener at diversiteten skal fremmes.

Annonse

Syns ikke det er så merkelig tankegang jeg.

Hvorfor skal man stemme frem et barn pga handicap? Være seg fysisk eller psykisk så er ikke det riktig syns jeg.

Klart de fleste får stemme pga utseende, men mange får nok også pga festlig bilde eller situasjon.

Denne konkuransen er jo faktisk ute etter et barn som kan reklamere for et produkt. Klart et sjarmerende barn er god reklame:)

Nå sier jeg ikke noe negativt om barnet som leder, men jeg er veldig imot alle disse sympatistemmene for barn med ulike handicap!

Om et barn med hadicap av et eller annet slag vinner så bryr jeg meg ikke noe om det, men syns det blir feil å stemme pga at barnet er handicapet!

Blir jo faktisk foreldre som utnytter barnets handicap og DET er jegimot!

Jeg kunne godt stemt på en unge med f eks downs hvis bildet hadde vært godt, men dette bilde er jo ingen sensasjon akkurat, han sitter med lue på. Finner ikke noe sjarmerende med bilde, ergo tror jeg at folk har stemt for å fremme de svake i samfunnet og for å lette sin egen samvittighet.

Akkurat i dette tilfellet tror jeg det er det at han er "anderledes" som har gitt han mange stemmer (mistenkelig mange stemmer!).

Jeg hadde overhodet ikke reagert på om det var et utviklingshemmet barn på Lanoflaska, det er helt greit, men det bør jo være et rimelig godt bilde da. Synes ikke dette bildet fortjener førsteplassen, og det har ingenting med utseendet til gutten eller diagnosen hans å gjøre, synes bare det var et kjedelig og ikke spesielt godt bilde.

Jeg er faktisk 100% enig med HI, sympatistemmer har jeg ingenting til overs for. Synes foreldrene til dette barnet har gjort en tabbe ved å utnytte sønnens handicap. Bildet er jo ikke bra en gang så de har i hvertfall ikke anstrengt seg på det området. Tydelig hva de er ute etter.

Huff, skjønner ikke helt det der med at man bruker en diagnose for å få stemmer.

Jeg hadde ikke likt hvis folk stemte på mitt barn på bakgrunn av diagnosen hennes, sympatistemmer vil jeg ikke ha!

Jeg hadde følt meg råtten og fått dårlig samvittighet overfor(eller er det ovenfor, mon tro?) jentungen om jeg brukte det som et argument for å få stemmer...

Jeg har stemt på Noah med downs syndrom, han på side 2 over flest stemmer. Ikke fordi han har downs syndrom, men fordi han rett og slett smelter meg på det herlige bildet ! Han er ufattelig skjønn!

Annonse

Seriøst, her må noen ha juksa, for hvem stemmer på det bildet der??

Greit nok at ungen har handikap og alt, men jeg vil ikke se ham på en Lano-flaske allikevel. Hvorfor ikke? Fordi det var ikke noe fint bilde, enkelt og greit!!

Sier som hun over, jeg stemmer heller på Noah med Downs da. Og ikke bare fordi det er "sympatistemmer", men fordi bildet hans er bra!!! Noah hadde gjort seg på Lano, ikke den der andre ungen. Vær så snill 'a. Jeg synes det ser ut som noen har juksa stort.

Jeg synes det er flott at man vil fremme barn med forskjellige utvikklingshemminger og synes at mangfoldet skal representeres i alle arenaer.

Det er jo heller ingen hemmelighet at jeg nest etter min egen jenta har ei jente med downs syndrom som min favoritt i lano Konkurransen. At hun er min favoritt kommer IKKE av at hun har downs syndrom ( det fikk jeg tilfeldigvis vite her inne lenge etter at jeg begynt å stemme på henne) men fordi hun er aldeles bedårende med et helt fantastisk uttrykk.

I så måte synes jeg ikke det ledende bildet er et godt bilde. Gutten er fin absolutt og sjarm i øynene har han. Men teknisk sett er ikke bildet av det beste. Og med så mange stemmer på så kort tid er jeg redd det er ennå noen som bruker seg av en sk bot.

Men vi har alle forskjellige kriterier for hva vi synes er viktig, og hvis utvikklingshemming er det for mange så er det vel ikke verre en at andre mener at det må være badebilder osv.

Så Mangfold folkens :o)

regner med folk stemmer fordi de ønsker at barnet skal vinne.. grunnen til at de ønsker det, om det er funksjonshemmet, eget barn, venners barn, pent barn, tøft barn, krøllete barn osv. er vel klinkende likegyldig?

• 11 måneder senere...

Enig her. Blir for dumt på en måte. I fjor var det jo en multihandicappet gutt som vant. Helt greit, men nå virker det som om "bare jeg har et handicappet barn så vinner jeg" opplegg. Dette bildet fortjener ikke å vinne. Det er ikke akkurat noe blinkskudd. Sier ikke noe galt om gutten på bildet, men det virker litt mistenkelig at det har fått så mange stemmer. Plutselig en dag var ha på topp uten at jeg har sett bildet før.. Lukter muffens her...

Djiizus.. Er lano konkurransen virkelig så viktig for dere? Og når jeg ser på de ungene med flest stemmer; Er det bare unge mødre som har lasta opp bilder der bare? Hun ene som har lasta opp et bilde har vært med på unge mødre og bruker sikkert derfor bloggen sin for å få stemmer.. Christabelle, Vilja Vanessa.. Er det 19 åringer som laster opp bilder eller?! Nei i år boikotter jeg Lano konkurransen, for hvert år blir det drittkasting om "mindre pene" barn med handicap osv..

Lykke til folkens. Måtte det peneste barnet vinne.

Om barnet har et handikap eller ikke er uvesentlig, men det bildet som leder nå er rett og slett et drit dårlig bilde. Skal ikke mye til for å ta et bedre bilde.

Så her har hovedfokuset vært å kopiere styret fra ifjor og at et handikapet barn skal vinne samme hva.

Å si noe annet er ren idiotskap.

Første bud er da ikke skjønnheten til barnet, men at et bilde i en fotokonkurranse skal vær bra fotografert eller på en annen måte morsomt. Det bildet var bare flaut, fotograferingsmessig.

Hva så? Det er vel like legitimt å stemme på en unge fordi den ikke er frisk som fordi den har fregner eller er vakker, for ikke å snakke om fordi moren maser? Hele konkuranseformen er idiotisk og irriterende og den viktigste grunnen til at jeg aldri kjøper Lano lengre, men skal man først stemme så kan den ene grunnen være like god som den andre for hvem som bør få stemmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...